Beantwoorden
Lange_666
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Voel me een beetje gerold door Telenet

Oud abonnement: WIGO: Down 300 Mbps, Up 20 MBps, TV, 2xGSM (9GB/maand per toestel, nooit opgebruikt), vaste lijn.
Digicorder defect, nieuwe gaan halen.
Verkoper: Overschakelen naar One is goedkoper + 2x GSM wordt onbeperkt.
Ik ga akkoord.

One: Down 150 Mbps, Up 15 Mbps, TV, 2xGSM onbeperkt, vaste lijn.

Voordeel: 2 euro/maand goedkoper + onbeperkte data op de GSM's die voordien al niet opgebruikt werden.
Nadeel: Internetsnelheid gehalveerd !!!

Had men mij alles verteld bij het omwisselen van de defecte digicorder naar een TV box dan was ik WIGO gebleven.

15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Voel me een beetje gerold door Telenet

@Lange_666 

En heb je zelf ook gevraagd wat de eventuele voor of nadelen zouden kunnen zijn ? 

Als ze mij iets willen verkopen dan vraag ik wel door wat de voor en nadelen gaan zijn. Niet altijd zomaar direct iets tekenen of direct ergens akkoord mee gaan. 

Ook altijd de website nakijken wat er gaat veranderen als je om schakelt of vragen wat er echt gaat veranderen. Nu zou het dan in jou 'nadeel' zijn als ik het goed begrijp en de verkoper heeft je niet alles verteld. Ok de verkoper in fout ja die had alles moeten vertellen maar zelf ook blijven vragen hé en papieren zien of iets waar alles op staat. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Voel me een beetje gerold door Telenet

Heeft hij geen 2 weken heroepingsrecht?

Na 1 maand kan ie toch al weer overschakelen?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

tr_dude
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Voel me een beetje gerold door Telenet

Gewoon ter info, welke snelheid haalde je effectief met die Wigo ?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Voel me een beetje gerold door Telenet

Wettelijk is het herroeprecht enkel bij bestelling op afstand: telefoon, internet, ..., niet in een winkel.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Voel me een beetje gerold door Telenet

@janne_man 

Ah k, thnx voor de info 👍

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Voel me een beetje gerold door Telenet

Om van je internet te genieten zal die download snelheid niet zo'n grote rol spelen dan je hier tracht aan te geven. Trouwens als die snelheid voor jouw zo'n prioriteit is dan had je je op voorhand wel beter hierover (laten) informeren en niet blindelings een nieuw contract aangaan op aanraden van iemand anders.

De voordelen die je nu hebt is een internet zonder harde datalimiet. Het bellen en sms'en via je mobiel nummer is daarnaast ook onbeperkt. Je kan nog gratis een extra datasim kaart vragen, Telenet One Number, Safesurf, Naki Power,...

Telenet One(up) bestaat al meer dan een jaar en er is steeds duidelijk geadverteerd door Telenet wat de snelheden met deze producten waren. Als die snelheid zoals eerder gezegd een topprioriteit is voor jouw dan had je dat geweten en uiteindelijk gekozen voor het OneUp product.

Je beroepen op het herroepingsrecht zal bijzonder moeilijk zijn. Telenet zal niet zomaar je abonnement terugdraaien naar een niet meer bestaand aanbod. Daarnaast is het moeilijk om aan te tonen of de verkoper al dan niet in fout is of niet. Je bent alleszins goedkoper uit en die internetsnelheid zal alvast niets aan je internetervaring doen om hier comfortabel van te genieten.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Ex-Netweter
 

Voel me een beetje gerold door Telenet


@BillyX  schreef:

 

Telenet One(up) bestaat al meer dan een jaar en er is steeds duidelijk geadverteerd door Telenet wat de snelheden met deze producten waren. Als die snelheid zoals eerder gezegd een topprioriteit is voor jouw dan had je dat geweten en uiteindelijk gekozen voor het OneUp product.


De uploadsnelheid wordt bewust niet duidelijk geadverteerd want die is om te huilen. Ocharme teruggezet worden op amper 15 Mbps. Dat ga je wel voelen.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Voel me een beetje gerold door Telenet


@Ex-Netweter  schreef:
De uploadsnelheid wordt bewust niet duidelijk geadverteerd want die is om te huilen. Ocharme teruggezet worden op amper 15 Mbps. Dat ga je wel voelen.

Maar onze topicstarter @Lange_666 heeft helemaal geen probleem met zijn uploadsnelheid 😀


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Ex-Netweter
 

Voel me een beetje gerold door Telenet

Dat neemt niet weg dat Telenet de lage uploadsnelheden bewust niet duidelijk adverteert.

In tegenstelling tot wat jij hier beweert dat "de snelheden met deze producten steeds duidelijk geadverteerd worden".

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Voel me een beetje gerold door Telenet

@Ex-Netweter 

Er wordt zeker duidelijk geadverteerd met de up en down snelheden de specificaties zijn gewoon te vinden online op de website. Hier moet ik @BillyX gelijk geven dat dit duidelijk open en bloot op de website staat en niet in verborgen lettertjes. 

 

Scherm­afbeelding 2022-11-30 om 10.07.37.png

 

Maar goed we wijken weer af van de topic starter zijn vraag want ook dit is weer een ander discussie punt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Voel me een beetje gerold door Telenet

Bovenaan de pagina staat alleen de downloadsnelheid. Dat heeft Telenet bewust zo gedaan omdat de uploadsnelheid héél laag is.

Daaronder staat een bestelknop "Kies". De gemiddelde consument zal bestellen zonder helemaal naar beneden te scrollen en zich bewust te zijn van de lage uploadsnelheid van het abonnement.

Je moet mij niet proberen overtuigen, ik weet wat misleidende verkoopstechnieken of "dark patterns" op websites zijn en dit is duidelijk zo'n geval.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Voel me een beetje gerold door Telenet

@Ex-Netweter Als je zo ontevreden bent, het gras is groener aan de overkant.

Toen ik naar one overging ging mijn snelheid ook van 300 naar 150 en eigenlijk heb ik daar geen last van, we streamen met 3, en met meer dan 2T per maand toch ook geen kleine verbruiker.

Ex-Netweter
 

Voel me een beetje gerold door Telenet

Ik weet al lang dat het gras groener en goedkoper is aan de overkant. 😄

Altijd grappig om vast te stellen dat Telenet "dark patterns" nodig heeft om nog klanten te verleiden.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Voel me een beetje gerold door Telenet


@BillyX  schreef:
Maar onze topicstarter @Lange_666 heeft helemaal geen probleem met zijn uploadsnelheid 

Waar staat dat? Zijn beklag is: internetsnelheid is gehalveerd ...  

Gezien de topic starter niet meer teruggekomen is, ga ik ervan uit dat hij helemaal géén last heeft van zijn nieuw abbo 🤔

 


@patrick37  schreef:

Maar goed we wijken weer af van de topic starter zijn vraag want ook dit is weer een ander discussie punt. 


Eigenlijk wijken we niet af, want dat is de essentie van het probleem van de topic starter: de juiste info!