Beantwoorden
Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Probeer al sinds 18 november om contact te krijgen met Telenet Klantenservice over een probleem met 1 digicorder. (zie vorig topic en hoe dit probleem begon hier in huis)

Al 7 keer een uur in de wacht gestaan via de phone .. en elke keer opnieuw wordt schijnbaar per ongeluk als ik aan de beurt ben de verbinding verbroken.

2 mails gestuurd en daar reageren ze niet op … verschillende berichten op hun facebook pagina gepost en gevraagd om hulp .. wordt verwijderd of reageren ze niet op.

 

Ondertussen zijn we al een maand verder en er komen steeds meer problemen erbij met de tv.

TV Menus werken inmiddels al niet meer op beide digicorders, krijg steeds te zien: Sorry er is een technische probleem of zet modem aan of geen verbinding of check kabels 

yeah valt niks aan te zetten, Modem valt nu ook constant uit .. modem valt tig keren per dag uit en meer geen verbinding dan wel. (Modem probeert zelf opnieuw te verbinden, maar lukt meestal vele uren niet)

Ook op de MIJN TELENET app staat constant de boodschap, sorry er is een storing in uw buurt en u hoeft verder niks te doen. (Staat er al weken aan 1 stuk nu)

Geen reactie of hulp van Telenet, maar wel elke maand braaf blijven betalen voor het duurste TV pakket.

 

Kom nu niet met de reactie dat het druk is, want dit is niet de 1ste keer dat hun niks doen .. Jaren geleden lieten ze me ook maanden wachten met een kapotte digicorder. (En dat was voor mij gelukkig een reden om nooit ook het internet van Telenet erbij te gaan nemen in een pakket)

38 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

koppel eens alle toestellen los van de telenet HWG en suit dan slechts 1 toestel aan. Werkt dit dan normaal.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Modem ligt nu al constant eruit van gisterenavond en is niet meer online geweest

Modem valt tig keren per dag uit en al weken ... elke keer als de modem het weer doet, dan trek ik al de stekkers uit van beide Digicorders zodat hun ook effe opnieuw kunnen opstarten nadat de modem weer werkt.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

dat had ik niet gevraagd.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Je hebt gelijk ook nog.

Heb net de Digicorder waar ik allang deze problemen mee had uitgetrokken van de modem, modem opnieuw opgestart en meteen vind de modem het netwerk weer terug.

Dus 1 Digicorder crash het gehele netwerk in huis schijnbaar.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

@Paul14 
al eens geprobeerd op de digicorder dat problemen geeft een andere utp internet kabel te gebruiken, kan zijn dat die ook het probleem veroorzaakt om uit te sluiten dat de digicorder het probleem niet is,

je zegt dat er op mijn.Telenet gemeld wordt dat er werken gepland zijn, kan zijn dat dit ook de oorzaak is.

er zijn al eens problemen gemeld door een onderdeel in de buurt dat stuk is dat problemen veroorzaakt in de buurt bij klanten.

weet je van problemen bij buren toevallig ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Helaas kan ik de buren niet bereiken en ook al aan mijn moeder gevraagd of zij nog de buurman nog eens ziet. 

Want ik weet dat hier per Telenet kastje, 2 huizen op dat kastje aangesloten zijn en weet dus ook welk huis dezelfde Telenet kastje gebruikt (En lol, dit straatkastje buiten staat nog gewoon recht en is niet beschadigd door een auto ofzo)

 

En ps, de modem ligt er alweer eruit inmiddels en er staat nu maar 1 digicorder op aangesloten en niet de 2de digicorder die al eerder problemen had.

 

En onderstaande bericht zie ik al vele weken in de Telenet app en is volgens mij ook niet meer weggeweest .. Dus werken aan het netwerk voor weken lijkt me toch dan raar.

Screenshot from 2022-12-16 13-28-46.png

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

En ja, overal zitten al nieuwe kabels op .. antenne, UTP, HDMI ... heb hier deze kabels op voorraad zelf en zijn allemaal nieuw uit de verpakking

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

@Paul14 

Op de website van Telenet staan de algemene voorwaarden. Ik geef hier een extract uit dit document.

5. Verplichtingen van Telenet
5.1. Telenet verbindt zich ertoe haar vakkundigheid en zorg aan te wenden om U ononderbroken diensten van de best
mogelijke kwaliteit te verstrekken, conform de wettelijke, reglementaire en contractuele voorschriften. Telenet spant
zich naar beste vermogen in om eventuele onderbrekingen, storingen of herstellingen op korte termijn op te lossen.
5.2. Onverminderd het voorgaande, hebt U het recht bij voortdurende storingen of onderbrekingen de Overeenkomst
kosteloos te beëindigen of creditering te vragen van het abonnementsgeld voor de duur van de hierboven vermelde
onderbreking, tenzij deze storing aan Uzelf of aan een andere operator te wijten is.
5.3. Telenet levert haar diensten tot aan het netwerkaansluitpunt (punt waarop U toegang krijgt tot de diensten). Meer
informatie over de Telenet aansluiting en andere technische richtlijnen vindt U terug op www.telenet.be.
5.4. Het onderhoud en de ontwikkeling van het Telenet-netwerk kan Telenet ertoe verplichten de dienst(en) gedurende
een korte periode te beperken of te schorsen, zonder dat Telenet daardoor enige vergoeding aan U verschuldigd is.
Telenet verbindt zich er naar beste vermogen toe om U hiervan tijdig in te lichten.
5.5. Telenet draagt de kosten voor het onderhoud en de ontwikkeling van het Telenet-netwerk en de Telenet-apparatuur
en voor herstellingen van de door Telenet verkochte eindapparatuur die bij Telenet onder garantie is, tenzij in geval
van bedrog of zware fout of nalatigheid door de Klant.
5.6. Herstellingen aan eindapparatuur van de klant (tenzij anders wordt overeengekomen) en herstellingswerken ten
gevolge van Uw incorrect gebruik worden op Uw kosten uitgevoerd (tarieven: zie www.telenet.be).
5.7 Voor herstellingen buiten de kantooruren, die geen dringende tussenkomst vereisen, kan een forfaitaire servicevergoeding
worden aangerekend (tarieven: zie www.telenet.be).
5.8. Indien de Telenet-installateur, zonder U tijdig vooraf te verwittigen, de herstellingsafspraak niet nakomt, kunt U een
forfaitaire kostenvergoeding aanvragen (tarieven: zie www.telenet.be).

Volgens uw omschrijving zit je in het geval 5.2

 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

IK blijf nog steeds bij het idee dat de kans groot is dat iets in uw uw eigen netwerk (alles achter de Telenet momem/router) de oorzaak is van de storingen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Maja, de modem zou niet mogen uitvallen.

Welke modem trouwens?

Misschien EuroDOCSIS 3.1, want die technologie stelt veel hogere eisen aan het Telenet-coaxnetwerk waardoor storingen nu vaker opduiken en sneller voor problemen zorgen met de internetverbinding.

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Je kan gelijk hebben ja.

1ste goede digicorder wordt aangezet net en modem start gewoon na 30 minuten weer op en is nog steeds online (lag de hele dag en vorige nacht eruit)

Kan zijn dat de 2de digicorder misschien ook het netwerk crasht en de modem laat uitvallen.

 

Deed hoestraks je test en haalde de 2de probleem Digicorder van de modem af en toen ook meteen een reactie van de modem .. modem startte toen ook meteen terug op en vond netwerk .. maar 15 minuten later was de modem toch alweer offline en stond te knipperen en steeds te zoeken naar verbinding. 

Nu heb ik de 2de Digicorder ook weer op de modem aangesloten, maar modem blijft toch nog steeds online.

 

Echt weet niet of het toeval is, maar met de goede Digicorder ook aan erbij, blijft ook de modem online en valt niet uit meer.

En als ik nu terug denk, moet dit ook de oorzaak zijn van de modem uitval, mijn ouders kijken tv op de goede Digicorder van 18 tot 00 uur ..  steeds voor 18 uur en na 00 uur lag hier ook steeds de modem eruit de laatste week.

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Maar, de 2de digicorder werkt nog steeds niet correct.

Volgens de TV App is deze niet actief (Ziet niet de 2de Digicorder, maar de 1ste weer wel)

Toch is de 2de actief volgens mij, tv gids werkt en kan tot vrijdag 30 december vooruit kijken in de gids.

Maar TV theek opent niet meer, duurt of heel lang (meer dan 5 minuten) of krijg dan de melding dat ik de netwerk kabels moet checken (al 2 keer nieuwe kabels erop gezegd en ook al de 100% zeker, werkende internet kabel van de pc al eens geprobeerd erop)

 

Probleem begon na een update die ik kreeg in de nacht van 1ste week in november .. zat erbij toen deze de update/upgrade uitvoerde en vond het al raar hoe deze deed updaten en had die meldingen op de digicorder nog nooit gezien eerder  … box startte zeker 5 keer op toen en ging ineens aftellen op het display van 0 tot weet ik hoeveel. (duurde in elk geval heel lang)

Erna opende het favorieten menu niet meer en kon ook niks meer toevoegen aan favorieten.

Heb erna tig keren de box en ook modem uitgetrokken en opnieuw ingestoken, ook al de Toepassingen eens verwijderd via het menu in de box en opnieuw geïnstalleerd, op updates laten zoeken .. terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar lost allemaal niks op.

 

Tijdje later opende ook niet meer de TV theek op die box en nu valt zelfs steeds de modem uit en dit veroorzaakt ook problemen op de 1ste digicorder.

Dus wat kan het nu zijn, heeft die eerdere update de 2de digicorder gesloopt soms.

Werkte voorheen perfect en nooit eerder een foutmelding gezien … en met deze 2de digicorder keek ik ook alleen maar dagelijks films via de TV Theek en dat al vele jaren.

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Geen idee welke modem dat is, is in elk geval een oudje en hangt hier dus al van ongeveer 2014.

Modem kregen we erbij toen we Telenet tv in huis kregen en een TN monteur had deze modem toen erbij en sloot deze toen aan.

We hebben alleen tv van Telenet en niet het internet .. dus geen idee of deze modem inmiddels verouderd is en nog goed werkt of niet.

 

We hebben de tv van Telenet en het internet en vaste telefoon van Proximus .. dus 2 modems hangen in de woonkamer van mijn ouders (Ouders zijn al jaren aan het klagen waarom er 2 kastjes met kleine brandende lichtjes erop in de woonkamer moeten hangen en waarom er eigenlijk 2 kastjes nodig zijn) 😁 🤣

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Lol je zal je wel afvragen waarom ik vroeger dan eigenlijk 2 aparte providers nam en niet alles bij 1 provider in een pakket nam en dan was ook maar 1 modem in de woonkamer geweest.

Proximus was hier al veel eerder in huis en was dus ook logische dat ik daar ook internet van ging nemen .. maar met Proximus internet had ik in het begin heel veel problemen .. hele lage internet snelheid en constant uitval .. probleem lag buiten aan een kabel onder de straat .. maar Proximus ging niet de kabel vervangen voor maar 2 Proximus klanten in de hele straat.

Dus durfde toen later geen TV van Proximus erbij te nemen.

 

Later heeft Proximus in de centrale iets veranderd aan mijn internet en toen was het probleem ook meteen opgelost .. heb nu al jaren de hoogste internetsnelheid mogelijk en dit op het goedkoopste internet abonnement van hun. 

Sindsdien nooit meer storing via het Proximus internet geweest of uitgevallen, maar toen had ik inmiddels wel al Telenet TV erbij .. dus dat is het verhaal waarom er 2 providers in huis zijn en ook 2 modems in huis hangen.