Beantwoorden
Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Probeer al sinds 18 november om contact te krijgen met Telenet Klantenservice over een probleem met 1 digicorder. (zie vorig topic en hoe dit probleem begon hier in huis)

Al 7 keer een uur in de wacht gestaan via de phone .. en elke keer opnieuw wordt schijnbaar per ongeluk als ik aan de beurt ben de verbinding verbroken.

2 mails gestuurd en daar reageren ze niet op … verschillende berichten op hun facebook pagina gepost en gevraagd om hulp .. wordt verwijderd of reageren ze niet op.

 

Ondertussen zijn we al een maand verder en er komen steeds meer problemen erbij met de tv.

TV Menus werken inmiddels al niet meer op beide digicorders, krijg steeds te zien: Sorry er is een technische probleem of zet modem aan of geen verbinding of check kabels 

yeah valt niks aan te zetten, Modem valt nu ook constant uit .. modem valt tig keren per dag uit en meer geen verbinding dan wel. (Modem probeert zelf opnieuw te verbinden, maar lukt meestal vele uren niet)

Ook op de MIJN TELENET app staat constant de boodschap, sorry er is een storing in uw buurt en u hoeft verder niks te doen. (Staat er al weken aan 1 stuk nu)

Geen reactie of hulp van Telenet, maar wel elke maand braaf blijven betalen voor het duurste TV pakket.

 

Kom nu niet met de reactie dat het druk is, want dit is niet de 1ste keer dat hun niks doen .. Jaren geleden lieten ze me ook maanden wachten met een kapotte digicorder. (En dat was voor mij gelukkig een reden om nooit ook het internet van Telenet erbij te gaan nemen in een pakket)

38 reacties
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

De telenet klantendienst is echt een schande . Men moet bijna een halve dag verlof nemen wanneer men de klantendienst wil bellen .. zelden minder dan 30 minuten wachten ..mijn record 1u 26 min... IS HUN PRODUCT DAN TOCH ZO SLECHT. En het enige dat ze zls hulp aanbieden is tegenwoordig..we zullen een technieker sturen  .  En als je geluk hebt komt fie binnen de 2 weken  ..

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

@Thailand
je moet geluk hebben wie je aan de telefoon krijgt, als ik eens een probleem heb en moet bellen ben ik binnen de 5 min bij iemand aan de telefoon, en helpen ze mij of verbinden ze me door met de juiste dienst.

is nu wel een drukke periode met minder telefonistes vrees ik waardoor de wachttijd wat langer is.

is toch altijd elk jaar in deze periode van kerst en nieuw.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Wie je aan de telefoon krijgt?

Ik probeer al meer dan 1 maand te bellen en kom er gewoon niet door .. ik geef het op steeds na 40 minuten omdat ik dan weer moet gaan werken.

Of je belt van thuis en wacht 40 minuten of meer en dan zeggen hun 1 keer hallo en als je dan niet binnen de seconde antwoord geeft gooien ze de telefoon neer .. verwachten hun nu echt dat iemand 40 minuten of meer met de telefoonhoorn tegen zijn oor blijft staan .. ik zet de telefoon in de handsfree en wacht dan zo .. maar volgens alles horen ze je niet meteen door achtergrondgeluiden thuis en dan nog voordat ik de hoorn opgepakt hebt is de verbinding al weg.

Reageren op sociale media heeft ook geen zin, negeren ze of verwijderen ze .. mails gestuurd via de Telenet site lezen ze gewoon niet en krijg je ook geen reactie op.

 

Ik heb het nu ook al inmiddels opgegeven en ga maandag naar de Telenet Winkel en bestel maar in elk geval de dure TV pakketten af die ik toch niet meer kan kijken door deze storing en maar terug naar het aller goedkoopste tv pakket dat er is. … en begin volgend jaar maar op mijn gemak uitkijken om bij een ander bedrijf de TV af te sluiten met film pakketten enzo. (Play More zenders op tv zelf werken ook niet meer door dat de modem eruit ligt)

 

Nogmaals, storingen kunnen overal voorkomen en kan wel eens gebeuren .. maar dan verwacht ik wel dat je iemand van Telenet kunt bereiken en niet gewoon genegeerd wordt.

En dit is niet de 1ste keer hoor, vorige keer lieten ze me 4 maanden wachten met een digicorder die warm werd en een ratelend geluid maakte  (harde schijf volgens alles) .. dit had brand kunnen veroorzaken. (en dat was niet rond de kerst periode en was in de zomer periode toen) 😉

 

Ik kreeg meer hulp en advies via deze Netweters site dan ik ooit van Telenet heb gehad. 

Kijken Telenet medewerkers zelf wel eens op deze site? .. volgens mij niet .. hopen erop dat andere technische forumleden de oplossing kunnen geven aan hun klanten en als beloning krijg je dan KRAK achter je naam. (Is niet als belediging bedoeld voor jou of andere forumleden, van jullie kreeg ik juist wel alle hulp en dachten met mij mee) 😬

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Alle toestellen 5 min zonder stroom gezet 

Kabels na gezien stap per stap

Neem contact via Je kunt Telenet via WhatsApp bereiken op het nummer: +32 468 00 10 98

Alles getest laat een technieker dan komen

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Lol je bedoelt het goed … maar hoevaak denk je dat ik al alles gereset hebt in huis? .. denk zo’n beetje wel elk uur de laatste weken

(Digicorder en modem stekker 5 min en nog veel langer eruit laten, probleem Digicorder toepassingen opnieuw laten installeren, na nieuwe updates laten zoeken en ook al tig keren terug naar fabrieksinstellingen gezet) 

Kabels al 3 keer vernieuwd .. zelfs de kabels van mijn werkende computer gebruikt omdat ik absoluut wou uitsluiten dat de kabels die ik nieuw uit de verpakking haalde soms toevallig ook kapot waren.

En dat nummer wat je geeft heb ik ook al tig keren gebeld, messenger, Facebook, Twitter (+prive berichten) .. mails aan de klantendienst via de officiële Telenet site. 

 

Heb zelfs al een monteur van hun concurrent laten kijken naar mijn problemen .. hij vind het ook niet en kon verder ook niet veel doen omdat hij niet aan een concurrent netwerk mag werken en in de problemen kon komen erdoor. (hij heeft alleen ook alles gereset en voor de 3de keer nieuwe kabels erop gezet en de settings van de probleem digicorder nagekeken en ook alweer gereset) 

 

Geen idee waar ik nog moet zoeken, begon na een update begin november in de nacht in de 2de digicorder.

Ik was op dat moment een film aan het kijken uit de tv-theek, zet de film effe uit en de Digicorder ook uit en ging naar de wc .. kom terug is de deze aan het updaten en ik ergerde me nog dat ik moest wachten totdat de update klaar was .. update duurde zeker een half uur, startte zeker 5 keer opnieuw op en kwamen allemaal rare getallen op het display, net of hij aan het aftellen was voor iets .. nadat hij klaar was met updaten, werkte het favorieten menu al niet meer (wou verder gaan met de film en normaal vind je de film daar dan weer terug) .. tv theek opende toen wel nog, moest film zelf zoeken in de TV theek en kon toen verder kijken gewoon .. maar week later opende de TV theek ook al niet meer.

 

Dus dit is de volgorde van de problemen:

Favorieten menu opent niet meer op 1 digicorder direct na de update .. later opende de TV-Theek ook niet meer .. daarna begon de modem af en toe uit te vallen .. nu start de modem al helemaal niet meer op en blijft netwerk zoeken .. dus wat is de oorzaak nu? (Ik zou zelf denken dat de probleem digicorder dit veroorzaakt en het netwerk laat crashen .. maar probleem digicorder steek niet eens meer in en is losgekoppeld van de modem en nog steeds start de modem niet meer op)

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Lol, nu heb ik jullie te pakken **bleep** bedrijf.

Een storing die al meer dan een maand aan 1 stuk duurt .. nu eis ik het betaalde abonnementsgeld terug en als het moet met een advocaat.

Screenshot-from-2022-12-18-16-37-12.png

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Nu ze weten wie ik ben en waarschijnlijk nu ook eindelijk mijn berichten deden lezen aan de klantenservice die ik al meer dan 1 maand geleden verstuurde voor dit probleem .. geen reactie meer 🤣

Echt wat is Telenet voor een bedrijf en dit nog nooit meegemaakt in mijn hele leven.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

De update van november ook voor gehad  hij telt dan op als hij een update gemist heeft loopt het fout

menu blijft hagen alles gaat traag of gaat niet meer open epg blijft hagen of gaat niet open

Bij de meeste gebruikers is dit opgelost door stekker 5 min uit te trekken

Bij jouw niet dus dan kan je een gratis een technieker vragen

Je hebt alles gedaan wat je kost

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Gratis techniker, daar trap ik niet meer in en weet zeker dat ze me dan 80 Euro in rekening gaan brengen.

 

Heb opnieuw contact met een Telenet medewerker gehad via twitter chat .. 1ste stuurde me hoe straks het bericht dat toevallig een storing was in mijn regio.

Deze storing is al meer dan een maand en staat constant op storing in de app .. nu wil de 2de Telenet medewerker beweren, dat toevallig nu alweer een storing in mijn regio is en er niet eerder storingen waren … heb **bleep** screenshots gemaakt van de storingsmeldingen in de MIJN TELENET app en dat deze storingen al de hele maand 24/7 constant zijn.

Zeggen ook dat ze een techniker kunnen sturen, maar ligt het in huis dan zal ik uiteindelijk moeten betalen.

 

Ben net bij de buurman in huis geweest, de enige buurman die op dezelfde straatkast is aan gesloten is als wij. (in deze buurt zijn telkens 2 huizen op 1 straatkast)… je raad het natuurlijk al he … zijn modem staat ook te knipperen. (maar zijn modem staat in een gesloten meterkast en hij kijkt daar nooit na)

Deze oudere bejaarde man heeft alleen TV van Telenet en zonder extra tv pakketten (en dus niet veel last ervan dat de modem offline staat) en tegen hem heeft de klantenservice gezegd .. de foutmeldingen op je tv over SLUIT NETWERKKABELS AAN OF ZET MODEM AAN die op je tv verschijnen als je de tv aanzet, mag je gewoon op ok klikken en dan is het weer goed en kun je gewoon verder tv kijken. 🤣

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Dus nu weet ik ook waarom de 2de Digicorder kapot ging na de update en ook waarom deze constant bleef rebooten na de update .. zal toen wel net de verbinding met de modem zijn verloren en kreeg hij deze update niet erop .. en door mijn eigen terugzetten naar fabrieksinstellingen steeds opnieuw en dit blijkbaar zonder werkende internetverbinding .. dus box zal nu wel de software erop hebben staan van de tijd dat hij uit de fabriek kwam en kan de nieuwe software niet ophalen .. dus raar dat het dan nu niet meer werkt he.

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Echt wat is met Telenet gebeurd eigenlijk en waarom weten en kunnen hun niks meer.

 

Wij hebben ook alleen de tv bij Telenet .. maar hebben het internet via Proximus, maar als ik storing heb in huis met Proximus internet .. 1 telefoontje naar hun waar ze binnen de 15 minuten opnemen … krijg je meteen advies, hun trekken dan ook de modem na op afstand, doen aanpassingen eraan dan .. en kunnen ze dan meteen zeggen het is opgelost of het ligt bij jou in huis en kijk daar maar eens eerst alles na zelf … lol dan weet je tenminste waar je moet zoeken gaan he. 

 

Telenet laat me een maand wachten, negeert alle berichten en nu willen ze nog beweren dat toevallig nu net een storing in mijn regio is en daar niet eerder een storing was.

 

Maarja, het is afgelopen nu .. Telenet tv staat niet op mijn naam en mijn ouders krijgen angst ervan dat een ‘’kastje aan de muur  in hun woonkamer met heel veel dikke kabels eraan’’ constant al weken staat te knipperen en denken dat dit nu gevaarlijk is en in brand kan vliegen 🙂

Dus morgen naar de Telenet winkel en in elk geval de dure tv pakketten opzeggen .. lol maar dan is het nog niet opgelost, modem blijft dan ook nog steeds hangen en zal niet online gaan en dan blijven hun toch nog de foutmeldingen op de tv zien als ze deze inschakelen.

 

Maar ik laat het effe zo, moet eerst nog een internet kabel vanaf de Proximus modem stiekem naar boven zien te trekken door de muur als mijn ouders effe winkelen gaan en uit huis zijn .. en dan kunnen we tijdje later Proximus TV erbij nemen in een pakket.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

@Paul14 de update's van de digicorder komen via de coax kabel, komt niet via de internet kabel, je zal met verlies zitten op je coax kabel, en als je buur dit ook heeft moeten ze dit buiten uitzoeken.

als je bepaalde zenders niet kan bekijken zit je zeker met verlies op de coax en moet telenet het buiten zoeken, kapot onderdeel in het grijze kastje ofzo.

is al eerder eens aan bod geweest hier op het forum dat het probleem ergens anders zat buiten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Dit dacht ik ook maar hij heeft alles getest ook andere kabels en omgewisseld en waar de kabel binnen komt ook eens aangesloten

dus ligt buiten het probleem dus gratis 

eigen netwerk is altijd betalend 

maar dat heeft hij veel getest dat kan het niet zijn zeker met test kabels

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Update.

Ik heb nog steeds niet mijn extra Tv pakketten opgezegd.

Modem is gisteren 3 keer online geweest vanzelf.

3 keer een uur zoiets en dit gaf me net tijd genoeg om de beide Digicorders nog eens te ruilen met beneden en boven .. conclusie, de probleem digicorder van boven is echt zeker weten kapot .. deze werkte beneden ook alweer niet (menus openen niet meer) .. en de goede digicorder van beneden werkte boven wel gewoon normaal. (dus ligt absoluut niet aan de bekabeling in huis)

 

Heb verder ook de gehele aansluiting in de muur losgemaakt en schoongemaakt (daar waar de Telenet aansluiting als 1ste punt binnen komt) .. de Telenet kabel helemaal van de muur die via de kruipruimte onder het huis doorloopt gevolgd tot deze onder het huis door naar de straat toeloopt nagekeken op beschadigingen.

Is een dikke stijve kabel in de kruipruimte en was nergens beschadigd en lag gewoon helemaal vrij in de kruipruimte en zaten ook geen knikken of beschadigingen aan die kabel.

 

Zoals al eerder gezegd, de buren die op dezelfde ‘’kastje op straat zitten’’ hebben ook nog modem storing .. de buren aan de overkant hebben geen problemen en hebben zelfs nog het internet van Telenet erbij. 

Dus weet nu bijna 80% zeker dat iets met het straatkastje mis is .. geen idee hoe de kabels verder lopen van dat straatkastje in de straat .. kan de andere mensen die aan onze kant van de straat wonen niet bereiken en dus geen idee of het probleem dus soms aan de kabel aan deze kant van de straat ligt. 

Mensen die hier in de straat wonen, dat zijn allemaal oudere gepensioneerde mensen en kan dus best zijn dat hun niet eens zien dat hun TV modem eruit ligt (buurman op dezelfde straatkast heeft alleen tv van Telenet en wist zelf nog niet eens dat hij een modem had voor de tv en de meldingen op tv (over zet modem aan of check netwerkkabels) zag hij wel ook steeds en tegen hem hadden ze gezegd, klik gewoon op ok en dan kun je gewoon verder tv kijken.

 

Deze wijk is van rond de 90s en nieuw gebouwd op de site van een voormalige kolenmijn en daarvoor waren hier nooit eerder woonhuizen) .. ik weet wel dat onze kant van de straat vele jaren eerder gebouwd werd dan de overkant van de huidige straat .. dus had dan ook eerder de Telenet coachkabel voor deze kant van de huizen liggen. (dat denk ik zelf, dus geen kabelplan van de gemeente gezien ofzo)

Volgens mijn moeder is na de 90s nooit meer de straat of stoep opengebroken geworden .. dus de Telenet kabel moet dan een aparte lijn zijn voor deze kant van de straat .. maar geen idee waar de Telenet kabels naar toelopen aan het eind van de straat. (zou bij ons zowel naar boven of naar beneden in de straat kunnen lopen)

 

Heb al helemaal rond de buurt gelopen om de straatkastjes te bekijken, maar de onze en ook alle andere in de straat hebben geen beschadigingen, dus er is geen auto tegenaan gereden. (wel onze overbuurman heeft al 2 keer eerder het Telenet straatkastje voor zijn huis omver gereden met een vrachtwagen, maar dat is al jaren terug en allang gefixt en ook hij heeft zelfs internet van Telenet en alles werkt daar)

 

Hier in de omgeving zijn geen nieuwe huizen meer bij gebouwd en werd ook niet gegraven onlangs .. dus er kan geen kabel beschadigd zijn en ik denk dus dat ik niet verder dat ons straatkastje hoef te zoeken .. mijn gok is dus het koude weer en denk dat iets daardoor in het straatkastje kapot ging. (maar kan de MIJN TELENET site dan zien dat iets kapot is in de straatkast .. want MIJN TELENET geeft constant storing aan)

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Het probleem ligt buiten aan de aansluiting

Neem contact op via email of whatsapp zet er duidelijk in dat modem uitvalt

https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/troubleshooting-services/