Beantwoorden
Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Probeer al sinds 18 november om contact te krijgen met Telenet Klantenservice over een probleem met 1 digicorder. (zie vorig topic en hoe dit probleem begon hier in huis)

Al 7 keer een uur in de wacht gestaan via de phone .. en elke keer opnieuw wordt schijnbaar per ongeluk als ik aan de beurt ben de verbinding verbroken.

2 mails gestuurd en daar reageren ze niet op … verschillende berichten op hun facebook pagina gepost en gevraagd om hulp .. wordt verwijderd of reageren ze niet op.

 

Ondertussen zijn we al een maand verder en er komen steeds meer problemen erbij met de tv.

TV Menus werken inmiddels al niet meer op beide digicorders, krijg steeds te zien: Sorry er is een technische probleem of zet modem aan of geen verbinding of check kabels 

yeah valt niks aan te zetten, Modem valt nu ook constant uit .. modem valt tig keren per dag uit en meer geen verbinding dan wel. (Modem probeert zelf opnieuw te verbinden, maar lukt meestal vele uren niet)

Ook op de MIJN TELENET app staat constant de boodschap, sorry er is een storing in uw buurt en u hoeft verder niks te doen. (Staat er al weken aan 1 stuk nu)

Geen reactie of hulp van Telenet, maar wel elke maand braaf blijven betalen voor het duurste TV pakket.

 

Kom nu niet met de reactie dat het druk is, want dit is niet de 1ste keer dat hun niks doen .. Jaren geleden lieten ze me ook maanden wachten met een kapotte digicorder. (En dat was voor mij gelukkig een reden om nooit ook het internet van Telenet erbij te gaan nemen in een pakket)

38 reacties
Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Ja ik weet het en als het aan mij lag dan was er al een technieker geweest en als dit niks oplost dan hadden de digicorders en modem allang binnen gelegen bij de Telenet winkel.

.. Maar ik kan zelf niks doen verder en de Telenet diensten staat op mijn ouders naam.

 

Mijn ouders begrijpen nog steeds niet wat er eigenlijk loos is .. hun gebruiken de functies niet eens waar je een werkende modem voor nodig hebt .. ouders vragen me alleen steeds waarom er een kastje steeds staat te flikkeren in de kamer en waarom ze steeds een foutmelding zien als ze de tv aan zetten.

 

Daar bovenop hebben ze ook nog slechte ervaringen met techniekers die al eens eerder in huis waren .. 1ste aansluitpunt van zowel Telefoon als TV is bij hun in de woonkamer .. dus ja daar hangen 2 aparte modems aan de muur en dat was vroeger al smeken omdat te mogen doen van mijn ouders .. mijn ouders zijn allergische voor kabels en daarom heb ik alle kabels zoveel mogelijk netjes in kabelgoten weggewerkt en anders kwam er geen internet of Digitale tv in huis .. en als nu een technieker moet komen, dan meubels moeten opzij en ook die trekt dan meteen alle kabels weer uit de goten om de kabels te checken op breuken en enz .. dus dan staat alles weer op op zijn kop als hij weg is en meestal werkt het erna dan nog niet en moet de technieker nog eens langskomen later.

 

Lol maar dit gaat toch veranderen binnenkort en dan zullen hun zelf problemen gaan maken in de Telenet winkel … als de modem langer dan 4 dagen geen enkele verbinding meer heeft gehad, dan kun je ook geen betaalzenders meer bekijken op de tv .. en laat die betaalzenders nu juist de zenders zijn waar mijn ouders veel naar kijken. (Modem is al sinds maandag nu helemaal nog geen eens 5 minuten meer aan geweest, dus de klok tikt nu ook voor de betaalzenders) 😁

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Neem de factuur mee naar telenet winkel en neem de modem mee je krijgt in de winkel een nieuwe

Neem een foto hoe het aangesloten is of plak er plakband op de waar het terug moet

In de winkel gaan ze nieuwe modem in schrijven om hem te activeren

Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Ik vind het gewoon schandalig dat ik 4 berichten over problemen naar Telenet stuur via Whatsapp , en dat die berichten na 5 weken nog niet eens gelezen zijn .

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Is hier ook nog steeds niet opgelost en zal ook wel nooit meer opgelost worden .. mogen alleen verder blijven betalen voor digitale tv die al bijna 2 maanden niet werkt.

 

Betaalde zenders uit het TV-pakket kunnen we ook al niet meer kijken en er verschijnt dan een melding met CONTROLEER OF MODEM AAN STAAT .. en bij deze melding moet je op ok klikken en dan binnen paar seconde meteen naar een zender gaan die het wel doet en anders komt de melding weer terug en kom je nog niet eens meer weg van die zender. (Dus tig keren paniek per dag in huis omdat mijn ouders niet meer wegkomen van een betaalzender die niet meer werkt)

 

Telenet winkel doet ook niks eraan en modem ruilen doen ze niet .. want hun kijken ook gewoon eerst op mijn adres en zien dan ook dat er een TIJDELIJKE STORING is. 

2 keer al daar geweest en ook al met de modem erbij .. deden toen of ik iemand vermoord had, mocht daar niet aankomen en daar lag het niet eens aan, want er was een tijdelijke storing in mijn buurt en werd zo snel mogelijk opgelost. (ook hier zeggen dat deze storing al maanden 24/7 online staat en niet meer weg is geweest, dan doen ze je nog net niet in je gezicht uitlachen en zeggen dan, kan niet, alleen nu is er een tijdelijke storing en wordt al opgelost .. en dan gaan ze verder met een andere klant helpen en sta je daar als een idioot)

 

1 medewerker luisterde iets langer naar mij, hem alles tot in de details uitgelegd wat ik zelf al gedaan had om uit te sluiten dat de storing toch in huis lag. .. en de storing de modem moet zijn of buiten lag. (verteld dat ik alle kabels vernieuwd had en ook (het 1ste binnenkomst punt) antenne stekkerdoos van Telenet heb los gehad en antenne kabel tot in de kruipruimte gevolgd hebt tot hij onder het huis naar buiten loopt en gecheckt hebt op breuken of knikken in de kabel)

Zegt de medewerker tegen mij, als jij alle kabels vernieuwd en losgehaald hebt, dan zal toch een technieker dit eerst weer helemaal in orde moeten gaan brengen .. mijn pa vraagt hem, gaat dit iets kosten dan .. zegt de medewerker lachend tegen mijn pa .. u zal toch ook niet gratis werken neem ik aan.

 

Dus willen wel eerst nog effe flink geld op ons verdienen gaan en dan werkt het nog steeds niet .. want ligt niet aan de bekabeling (Alles heeft nog paar keer gewerkt nadat ik alles los heb gehad en viel daarna weer in storing)

Ik krijg de modem tijdelijk online als ik met een naald in het reset gaatje druk op de modem .. modem gaat dan software zoeken of zoiets, duurt dan heel lang en een geel lampje gaat branden op de modem (wifi logo lampje en zend of ontvangt dan ook iets, want mijn gsm en computers zien dan een TN netwerk in de wifi lijst staan) … na zoiets 2 uur gaat de modem dan ineens weer online (en wifi lampje weer uit) en na een uur staat deze weer opnieuw in storing en offline. (dit werkt echt en al 4 keer gedaan)

Lol maar modem hangt beneden en ik moet steeds zware meubels bij mijn ouders in de woning opzij schuiven om bij de modem te kunnen .. laatste keer ging ik met mijn knie per ongeluk op het gordijn zitten, viel het gordijn die met een zware houten stang aan de muur hing, met houten stang en al van de muur af en viel net langs de glazen tafel en hun tv .. dus nu mag ik van mijn ouders ook al niet meer aan de modem komen.

 

Ook de digicorder waar ik eerst van dacht dat deze kapot was omdat hij de menus niet opende .. ligt ook niet aan de digicorder, menus openen wel, duurt alleen heel erg lang .. Tv-theek blijft proberen om te open en opent ook na heel lang wachten en duurt dan een eeuwigheid voordat hij alle covers van de films laat zien , maar menu TV favorieten opent niet, deze zegt na 30 seconde al automatiche (Technische storing, probeer later opnieuw) .. dus niks mis met de digicorders, krijgen alleen geen tijd genoeg om de TV favorieten te kunnen openen omdat de modem niet snel genoeg is of kapot is. (of toch een storing buiten, wie weet, normaal zou een provider klantenservice je telefonische helpen en hun kunnen op afstand zien of een modem stuk is of niet en ook normaal zien hun hoevaak een modem al offline was)

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

(Telenet winkel doet ook niks eraan en modem ruilen doen ze niet .. want hun kijken ook gewoon eerst op mijn adres en zien dan ook dat er een TIJDELIJKE STORING is. )

Er zal op straat moeten gewerkt worden dat zal het probleem zijn  er zal een aanvraag zijn bij de gemeente dat duurt even

Hou je e-mail of whatsapp goed bij voor de compensatie voor de startdatum

Daarmee dat de winkel niets kan doen

Vraag eens wanneer de werken of ze meer weten over het probleem op straat

https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/troubleshooting-services/

 

Paul14
Freshman Weetjesweter
Berichten: 23
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Update!

 

Vandaag alweer in de Telenet winkel geweest en deze keer trof ik een andere medewerker aan die ik nog nooit zag in de winkel daar.

Zei deze man alleen dat mijn modem thuis niet meer online kwam .. echt zonder ook maar 1 probleem of iets vragen of te zeggen, vroeg hij mijn adres en hup, meteen ging hij naar het magazijn en kwam hij met een nieuwe modem terug en activeerde deze ook direct.

Had nog niet eens de oude modem meegenomen naar de winkel, maar hoefde niet direct terug gebracht te worden, mocht ik doen als ik van de week nog eens in de buurt van de winkel kwam.

 

Heb een witte modern uitziende modem gekregen (CH7465lg-tn)

Aansluiten was geen probleem, alleen stekkers erin en paste zelfs nog op de muur aan de bevestigingsschroeven van de oude modem.

Modem werkte binnen 15 minuten vanzelf en lijkt of hier in huis de problemen nu opgelost zijn met de digitale tv en alles werkt weer gewoon normaal en snel (nieuwe modem is al 4 uur CONSTANT online nu en verwacht dat het blijft werken nu)

Lol alleen de Telenet website geeft nog steeds storing aan op dit adres?

 

En 1 min puntje aan deze modem, je kunt niet direct zien of deze online is, alleen wit/grijs power lampje is zichtbaar .. Het display waar hij aangeeft dat hij online is wordt automatische uitgeschakeld om energie te besparen en je moet kort op de WPS button drukken om te zien of deze online is (dus niks meer te checken nu, want ik kom niet bij de modem als de meubels weer op de plek staan)

 

1 vraag had ik eigenlijk over deze modem. (ch7465lg-tn)

Als deze offline of in storing zou vallen .. geeft hij dit dan aan wel op het display (zonder dat je zelf kort op de WPS knop drukt)

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

@Paul14 

Blij dat het werk, en ze nu gewoon een ander meegaven, zoals het normaal gebeurd.

Als je een van dezer je oude modem binnen brengt, ook al schrijft hij deze uit op pc, zeker vragen achter bewijs met gegevens modem/datum/naam en handtekening. Ook al zeggen ze tis in orde meneer. Spreek uit ervaring, en een papierke afdrukken is voor die mannen zoveel extra werk he 🙂

CH7465lg-tn is een vorig modelletje, heb die ook gehad, en geloof wel dat deze het aangeeft als er geen connectie is.

Voor nu geen spoken zoeken, en gewoon genieten van je connectie 😉

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

promakske
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest!

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Zelfde hier !! Ik ben ook zeer teleurgesteld in de service tegenwoordig, het is erbarmelijk. ik heb een defekte NIU , kastje waar de kabel toekomt en verdeeld wordt. De voedingseenheid is gebroken aan de stekker door hem uit het stopkontakt te trekken. terug erin geduwd maar dat gaat niet lang meer duren en de stekker moet er terug uit nu vanwege renovatiewerken, maar dat kan niet meer want dan is hij helemaal stuk.  Op 27 januari 2022 contact opgenomen met klantendienst voor interventie / geen reactie behalve dat ze contact zullen opnemen na een 2 tal dagen !? : niks dus. Na veel geduld op 5 januari 2023 opnieuw : zelfde resultaat : geen reactie , nul !! . Nog enkele malen getracht om te bellen, geen resultaat 20 tot 30 minuten aan de lijn hangen , vragen om teruggebeld te worden , : geen reactie !!  

Wat we wel kunnen is iedere maand betalen , 112 € dat gaat vanzelf ! Zijn alle techniekers, secretaressen , bedienden en wat weet ik nog veel , dan bezig met het zogezegde nieuwe IT systeem ?? dat beloofd !. 

Ondanks de interne problemen die Telenet dan heeft kan er misschien wel voor gezorgd worden dat de klanten voort geholpen worden op een respectvolle manier en dat wij niet als een vervelende  ballast beschouwd worden !  Denk er aan Telenet : zonder klanten ,....geen bedrijf

Met zeer ontevreden groeten

Promakske 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Vreselijk boos op Telenet Klantenservice

Een nieuwe NUI kan je als je wil zelf kopen en installeren. Mss dat dat sneller oplossing voor je is?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.