Beantwoorden
Xpericon
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

Dat we nooit kunnen genieten van leuke promo's zoals momenteel weer de Wigo Kerst cadeau ... dat zijn we al lang gewend. Maar ... dat ik blijkbaar al jaren veel te veel betaal voor een 'shake' (Fiber XL) die niet meer bestaat en waarvan het huidige equivalente (Wig) bijna 35€/maand goedkoper is ... dat je wordt uitgelachen door een Telenet technieker die langskomt omwille van 'antieke' Telenet toestellen (zowel router als HD digicorder zijn blijkbaar serieus verouderd, maar waarvoor ik toch nog steeds maandelijk huur betaal) ... dat je klacht hierover bij Telenet al 4 weken onbeantwoord blijft (terwijl er reactie binnen 2 werkdagen beloofd wordt) ...

daar... wordt een mens niet echt gelukkig van !!!

 

Vandaar m'n vraag: Waarom moet je als 20 jaar oude klant, zelf steeds achter de feiten aanhollen om een correct abonnement en bijhorende hardware te hebben?

 

29 reacties
Xpericon
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

Even een update ...

weet nu terug waarom ik in al die jaren niets gewijzigd heb aan m'n abonnement

- als 'business' klant kan ik niet genieten van de voordeligere particuliere paketten (nochtans kon ik het perfect bestellen)

- dan maar voor Klik Buro geopteerd waarbij telefonisch een upgrade van al m'n apperatuur werd beloofd, maar daar kwam niets van in huis dus uiteindelijk zelf moeten aanvragen.

- week zonder telefoon gezeten

- van de 300Mbs downstream, zie ik maar max. 150Mbs

- nog steeds geen toegang tot de A-desk (alle mogelijk kanalen al uitgeput)

- er werd maar 1 Powerline adapter geleverd terwijl er 2 nodig zijn

 

Maar wat ik wél goed vind:

- nieuwe digibox lijkt mij goed te werken

- handig die Netflix app

- handig die 1 remote voor zowel TV als digibox

- betere beeldkwaliteit

- interactieve diensten werken terug zoals het moet

- slechts 1 modem meer ipv 2

 

Wat ik wél goed

was20jaar_klant
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

Vandaag naar proximus overgestapt en mijn 10/000,-BEF waarborg daar kan ik naar fluiten volgens telenet= pure diefstal. Mij zien ze bij telenet nooit meer en niets van hun oude rommel mag in mijn huis blijven!

Ex-Netweter
 

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

@was20jaar_klant 

Daar hebben wij niets mee te maken en ook al helemaal niets van begrepen??

Netweters is een platform onafhankelijk van Telenet waar men elkaar helpt.

Hopelijk voel jij je nu beter??

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

@Ex-Netweter 

 

Wat @was20jaar_klant aanhaalt is dat klanten van het eerste uur destijds een hoge waarborg (voor de kabelmodem) hebben moeten betalen om aangesloten te worden. Tegenwoordig is dat niet meer het geval.

En nu, wanneer hij weggaat, krijgt hij zijn waarborg niet terug. En hij is niet de enige en het is geen vergissing, het is de regel bij Telenet heb ik nogal eens gehoord.

 

Ik zou ook niet echt goedgezind zijn en begrijp hem wel ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?


@was20jaar_klant  schreef:

Vandaag naar proximus overgestapt en mijn 10/000,-BEF waarborg daar kan ik naar fluiten volgens telenet= pure diefstal. Mij zien ze bij telenet nooit meer en niets van hun oude rommel mag in mijn huis blijven!


Ik heb ooit BEF 2.000 betaald voor de waarborg van de modem en BEF 8.000 voor de installatie. Zeker dat je BEF 10.000 waarborg betaald hebt?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

Ik stel me de vraag, krijg je bij andere aanbieders dat een waarborg vragen na zoveel jaar nog uw waarborg terug, ondertussen zijn die onderdelen al vervangen en telt het niet meer op die onderdelen die in het begin al die jaren geleden geïnstalleerd zijn vrees ik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

@Master-Magic 

Het is perfect mogelijk dat aanbieders die een borg gevraagd hebben zelfs niet meer bestaan. Telenet bestaat nog wel en als hun boekhouding een beetje in orde is zouden ze de klanten moeten kennen die een borg betaald hebben en op een of andere manier hun borg moeten terugbetalen. Al is het door een maandelijkse korting.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

Ik ben klant sinds 2001 of 2002. Ik weet het niet juist meer. Heb ik ooit borg betaald? Ik zou het ook niet weten. Ik denk wel dat ik toen voor de aansluiting een 250€ heb betaald. Wat best veel geld was.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

FF bommetje droppen:

Ik ben in 2006 internet klant geworden. (voorheen ADSL).

Installatie volledig gratis + 1 jaar gratis "Turbo" internet.😁

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

Ja dat is het hem juist. Op een bepaald moment zijn ze gestopt met een waarborg voor de modem te vragen. Het is zelfs zo dat wanneer je verhuist je niet eens de modem moet binnenbrengen en ze komen hem ook niet halen, 't is de moeite niet ....

 

Dan kun je terecht de vraag stellen waarom die klanten van het eerste uur hun borg niet terugkrijgen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?


@Master-Magic  schreef:

Ik stel me de vraag, krijg je bij andere aanbieders dat een waarborg vragen na zoveel jaar nog uw waarborg terug, ondertussen zijn die onderdelen al vervangen en telt het niet meer op die onderdelen die in het begin al die jaren geleden geïnstalleerd zijn vrees ik.


Als klant van het (bijna) eerste uur vond ik die 10.000 frank veel geld, maar er werd ons altijd voorgehouden dat we die 2.000 frank waarborg zouden terugkrijgen. Die waarborg is na een tijd weggevallen, maar dat neemt niet weg dat een deel klanten die betaald heeft. Tel maar eens uit, x aantal klanten maal BEF 2.000. Mooi verdiend, niet? Ik vind niet dat je dit zomaar van tafel kan vegen...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

Mijn factuur van 1 september 2000.

Eenmalige bijdrage 02/08                                              8.611

Kabeltoegang volledige binnenhuisinstallatie                6.611

Kabeltoegang-waarborg voor modem (geen BTW)       2.000

 

Vermits er geen BTW op aangerekend werd, moet die waarborg terugbetaald worden.

Bij gelegenheid stap ik eens een Telenet center binnen.

Ex-Netweter
 

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

Die eerste modem, waarvoor je 2.000 BEF (50 EUR) waarborg hebt betaald, heb je al lang niet meer.

Je had dat geld dus eigenlijk moeten terug krijgen toen je die eerste modem hebt ingeruild voor een nieuwe modem (waarvoor op dat ogenblik waarschijnlijk geen waarborg meer betaald moest worden) ...

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?


@janne_man  schreef:

Mijn factuur van 1 september 2000.

Eenmalige bijdrage 02/08                                              8.611

Kabeltoegang volledige binnenhuisinstallatie                6.611

Kabeltoegang-waarborg voor modem (geen BTW)       2.000

 

Vermits er geen BTW op aangerekend werd, moet die waarborg terugbetaald worden.

Bij gelegenheid stap ik eens een Telenet center binnen.


Neem voor de zekerheid de factuur toch maar mee 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom wordt je als trouwe klant verwaarloosd?

Het is no straffer. Bij de eerste modem heb ik een zeer lange coax gekregen ca 15 meter. De modem werd niet bij de NIU geplaatst, maar wel bij mijn computer. Vijf jaar later nam ik ook telefoon bij Telenet. Toen werd een tweede modem geplaatst bij de NIU. Nog later heb ik mij anders georganiseerd en heb ik de modem waarvoor ik waarborg betaald heb, ingeleverd in een service center van Telenet.