Beantwoorden
Kurt4
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Jij bent af! Netjes! En we zijn vertrokken! It's your first party!

wigo internet daluren

Mijn vraag is of hetgene wat ik in de daluren download of daar ook een limiet opstaat of helemaal niet mee geteld word of in hoedanigheid....

 

met de piekuren is dat 750 GB maar vind nergens terug hoe dat in zijn werk gaat met het gene wat je in de dal uren download...

 

Bedankt Kurt

0 Likes
17 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

wigo internet daluren

Hier staat

DALUREN: Je surft altijd onbeperkt tegen volledige snelheid

Pas bij verbruik van meer dan 750 GB tijdens piekuren, verlaagt je snelheid tijdelijk naar 10 Mbps in piekuren

 

Ik lees dat het volume in de daluren niet telt en enkel bij verbruik in piekuren hoger dan 750 GB wordt je snelheid in de piekuren verlaagt


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hyookaze
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

wigo internet daluren

Het is op de site aangegeven dat al het gebruik tijdens de daluren ongelimiteerd is, in snelheid en volume. Enkel het gebruik tijdens de piekuren wordt meegerekend voor het limiet van 750GB, vanaf dan bent u een hoogverbruiker en wordt uw snelheid verlaagd naar 10mbps. Helaas wordt in werkelijkheid uw verbruik tijdens de daluren ook meegerekend voor die 750GB, waardoor u hier sneller aan kan komen. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

wigo internet daluren

@Hyookaze 

Als uw verbruik in de daluren zou meegerekend worden is er geen sprake meer van dal- of piekuren en is er geen onbeperkt gebruik meer. Wat je schrijft kan dus niet kloppen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

wigo internet daluren

@louishufk En toch denk ik dat @Hyookaze gelijk heeft, zie in mijn telenet maar eens naar het verbruik, het totaal verbruik is aangegeven middels de som van dal en piek.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wigo internet daluren

@hondaboy 

 

En heb je het al meegemaakt dat uw totaal over de 750 was, uw piekuren apart echter niet en dat je toch op smalband bent gezet?

 

Of zijn het veronderstellingen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

wigo internet daluren

@hondaboy 

Ik kan niet gaan kijken want ik heb een abo dat beperkt is tot 200 GB.

Ik wil ook wel geloven dat men alles telt, maar dat men de snelheid gaat beperken omdat men verbruik heeft gehad in de daluren gaat er bij niet in.

Mocht dat toch het geval zijn lijkt het mij heel duidelijk dat er iets mis is.

Contact nemen met Telenet lijkt mij dan op zijn plaats. Maar ik geloof niet dat dat het geval zal zijn.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

wigo internet daluren

@StefaanH Ik denk is idem als ik veronderstel 😉 en heb de 750 grens nog niet overschreden, maar aan de meterstand te zien lijkt het me logisch dat dal en piek samen aanzien is als verbruik! .  @louishufk Ik wacht op een reactie van @Suzy 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

wigo internet daluren

@hondaboy je Telemeter telt dal- en piekuren tezamen om het totaal te kunnen tonen. Maar je wordt pas als grootverbruiker opgemerkt als je 750 GB verbruikt in de piekuren. Het volume dat je verbruikt in de daluren wordt hiervoor niet meegeteld. Je kan zelf het verbruik per periode raadplegen op de pagina van de Telemeter. 

 

Als je het toch anders zou opmerken op je eigen account, neem je best contact op met Telenet om dit te laten nakijken.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wigo internet daluren

@hondaboy 

 

De reden dat ik u vroeg of het maar veronderstellingen waren is: kijk eens in de topics over de verhoging van snelheid. Heb je die allemaal gelezen? Daar staan al resultaten van mensen die de giga downloadsnelheid langdurig getest hebben door tijdens de daluren terrabytes te downloaden. En die zijn niet op smalband gezet hoor ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

wigo internet daluren

Op Mijn Telenet zie je trouwens, naast het totaalverbruik, mooi apart het verbruik in piek- en daluren.

Enkel met het eerste rekening houden dus.

Zou mooi zijn als je dit in de Telenet app ook zo apart zou kunnen zien.

 

D0BDC08F-426B-4046-B2A7-708920B594B5.png

5FF7FD05-E7C2-492F-A1C5-54D153558221.png

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wigo internet daluren

@Steven-E 

 

Zou mooi zijn als je dit in de Telenet app ook zo apart zou kunnen zien.

 

Dat is ook zo. In mijn telenet is het standaard reeds aangegeven maar in de app zie je linksboven een rechthoekige knop met daarin het logo van een klok en de tekst "Daluren". Wanneer je daarop tikt wordt die rechthoek blauwgroenig en de balken van de daluren eveneens. Wel enkel wanneer je een abo hebt waar dit voor de factuur een verschil uitmaakt..

Probeer maar eens

 

EDIT: als ik uw screenshot goed bekijk is dat trouwens hetgeen ik bedoel, dus je weet het. Wat bedoel je dan met uw vraag?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

wigo internet daluren

@StefaanH op Mijn Telenet zie ik in één oogopslag dat ik 439,58GBytes in de piekuren verbruikt heb.

 

In de app zie ik enkel blauwe balkjes voor daluren, maar er wordt geen totaalcijfer getoond.

Of mis ik iets?

 

Uiteindelijk is het toch het totaalcijfer (van de piekuren) wat telt: hoeveel heb ik nog over vooraleer ik de 750 bereik.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wigo internet daluren

@Steven-E 

 

OK, point taken, nu snap ik u.

 

En ge hebt gelijk, daar moet ik u in volgen. Het zou inderdaad een nuttige informatie zijn.

 

Een tip voor Telenet dus. Te noteren in de toekomstige aanpassingslijst 😁


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

wigo internet daluren


@Steven-E  schreef:

@StefaanH op Mijn Telenet zie ik in één oogopslag dat ik 439,58GBytes in de piekuren verbruikt heb. In de app zie ik enkel blauwe balkjes voor daluren, maar er wordt geen totaalcijfer getoond. Of mis ik iets?


@Steven-E terechte feedback! Geef ik zeker door richting de ontwikkelaars van de Telenet app. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.