Beantwoorden
pp1973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Audi Connect met datasimkaart van ONE

Vraagje over mijn gratis data simkaart van One aub: Ik wil deze gebruiken in mijn Audi MMI systeem voor dataverbinding (Audi TT 2015). De ontvangst is prima, maar ik krijg geen verbinding met Audi Connect.

Registratie bij MyAudi is in orde.

Wat moet ik invullen bij: APN: ?

(daar heb ik reeds geprobeerd: default, telenetwap.be)

Gebruikersnaam:

(was vroeger een letter met 6 cijfers, of moet ik nu mijn e-mail adres gebruiken?) 

Paswoord: (ken ik)

Zijn er nog andere instellingen die ik over het hoofd gezien heb?

0 Likes
5 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Audi Connect met datasimkaart van ONE

@pp1973, welkom. Allereerst zou ik je even willen vragen je eigen bericht opnieuw te bewerken, en de persoonlijke gegevens zoals gebruikersnaam en emailadres te verwijderen. Deze mogen hier op het forum niet gelaatst worden.

 

Wat betreft je vraag.

APN is goed: telenetwap.be

Gebruikersnaam en wachtwoord velden mag je normaal leeg laten.

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pp1973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Audi Connect met datasimkaart van ONE

Bedankt Arnie, ik heb het bericht aangepast en probeer straks met telenetwap.be zonder gebruikersnaam en paswoord.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Audi Connect met datasimkaart van ONE

@pp1973 Vermits het alleen een datasimkaart is en dus niet voor voice actief staat moet je bij APN het woord default zetten (in kleine letters)

De andere voorgestelde optie is alleen als je ook wil smsen en bellen. Dit kan niet met een datasimkaart.Je moet er wel voor zorgen dat uw pin code van deze kaart verwijderd is. Dit kan je doen door de simkaart in je gsm te steken en de pincode te verwijderen. Dan kan de authenticatie op het Telenet netwerk automatisch gebeuren zonder dat er een pincode moet ingegeven worden. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pp1973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Audi Connect met datasimkaart van ONE

Bedankt voor de reacties hierboven.

Intussen heb ik vernomen van de helpdesk bij MyAudi.com dat de overeenkomst tussen Audi en Google Earth stopgezet is, dus kan ik deze dienst niet meer gebruiken.

Het ligt dus niet aan de connectie met Telenet, want die werkt zeer goed.

Audi kan echter wel een tegemoetkoming voorstellen, maar deze zijn nu tegen betaling.

Ik zal daarom gewoon mijn smartphone blijven gebruiken, met eventueel een magnetische draadloze oplader. Dat lijkt voor mij momenteel de beste oplossing.

De data simkaart zal ik dan gebruiken in mijn tablet.

 

rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Audi Connect met datasimkaart van ONE

Rij zelf ook met een audi en klopt, de eerste 3 jaar ( zo was het bij mij ) is de connect service gratis. Daarna te betalen. Dus op zich had je geen andere sim moeten steken, maar gewoon je connect service terug enablen ( abbo nemen op jaar of maandbasis ) . maar aangezien die prijzen te grof zijn ( vind ik ) voor hetgeen geboden wordt , kan je idd beter je smartphone gebruiken of als je zoals ik apple car play heb ( of android car ) dan is dat nog een betere oplossing.

 

Grtz

0 Likes