Beantwoorden
EEDEEJEE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Laat de zon in je hart! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Automatisch WIFI bellen bij slecht mobiel bereik

Na het lezen van dit (https://www.iculture.nl/gids/wifi-bellen-iphone/) artikel dacht ik dat mijn probleem eindelijk opgelost was. Waar ik zowat alle tijd doorbreng als ik thuis ben is er erbarmelijke slechte mobiele verbinding. Maar tot op vandaag merk ik niks van een automatische omschakeling naar WIFI bellen. Komt hier nog wat van? Voor alle duidelijkheid: mijn toestel, iPhone 7 Plus, staat correct ingesteld.

0 Likes
12 reacties
Peter63
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Laat de zon in je hart! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Automatisch WIFI bellen bij slecht mobiel bereik

dit is nog in een testfase, telenet zal wel laten weten wanneer het voor iedereen beschikbaar is, voorlopig is er nog geen "release" datum gekend.

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Automatisch WIFI bellen bij slecht mobiel bereik

Het is misschien niet hetzelfde, maar kan je geen gebruik maken van Triiing?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Automatisch WIFI bellen bij slecht mobiel bereik

Met Triiing kan je natuurlijk wel bellen via WiFi maar jammer genoeg nog geen oproepen ontvangen. Ik vermoed dat dit een van de dingen is waar Telenet mee bezig is. Allemaal stukjes en beetjes van de grote Netwerf.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jovdm
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Jij bent af! Twee handen vol!

Automatisch WIFI bellen bij slecht mobiel bereik

Ik zit ook al jarenlang met het probleem van slecht bereik hier bij ons in huis ( en soms ook buiten het huis).

Telenet beloofd al een hele tijd dat daar zou aan gewerkt worden maar er gebeurd blijkbaar weinig op dat gebied. Dus zou bellen via wifi ook voor mij een heel goede oplossing zijn. Als Telenet het al weet waarom mogen wij het dan niet weten wanneer er eindelijk een oplossing komt voor het probleem waar velen van ons mee zitten?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Automatisch WIFI bellen bij slecht mobiel bereik


@jovdm schreef:

Ik zit ook al jarenlang met het probleem van slecht bereik hier bij ons in huis ( en soms ook buiten het huis).

Telenet beloofd al een hele tijd dat daar zou aan gewerkt worden maar er gebeurd blijkbaar weinig op dat gebied. Dus zou bellen via wifi ook voor mij een heel goede oplossing zijn. Als Telenet het al weet waarom mogen wij het dan niet weten wanneer er eindelijk een oplossing komt voor het probleem waar velen van ons mee zitten?


Ik had hetzelfde probleem en de technische helpdesk van TN heeft mij aangeraden om voor telefonie van provider te veranderen omdat er voorlopig geen remedie voorzien is. Hetgeen ik dus maar gedaan heb ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JoVdMeersch
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Automatisch WIFI bellen bij slecht mobiel bereik

zit het bellen via wifi nu nog altijd in die testfase? Het duurt wel lang dan. Zou er ooit nog iets van in huis komen? Zou anders volgens mij wel een betere oplossing zijn dan het gsm signaal versterken door middel van een extra toestel (MCE). Met de nieuwe normen voor isolatie en zo zullen waarschijnlijk wel meer en meer mensen problemen krijgen met het bereik van de gsm binnenshuis. Met WIGO moet het toch wel te doen zijn om bellen en vooral oproepen ontvangen via wifi mogelijk te maken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Automatisch WIFI bellen bij slecht mobiel bereik

Probleem is dat, zoals de door u aangehaalde redenen, Wifi ook niet overal is zoals het hoort. Je kan wel bellen met de Triiing app maar nog niet ontvangen.

Misschien is het een optie als het systeem ontdekt dat je gsm nr niet bereikbaar is, dit automatisch wordt doorgeschakeld naar uw vast nummer.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Automatisch WIFI bellen bij slecht mobiel bereik

Niet iedereen heeft naast zijn gsm ook nog een vast nummer ...Gefrustreerde man


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Automatisch WIFI bellen bij slecht mobiel bereik

Maar wel als ze Wigo, Whop of Whoppa hebben en dat zijn er heel veel.Smiley Erg vrolijk



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JoVdMeersch
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Automatisch WIFI bellen bij slecht mobiel bereik

Dat denk ik toch ook. En een extra wifi acces point hebben de meesten onder ons wel al denk ik. Met het draadloos bereik van de telenet model alleen kom je inderdaad niet ver. 

0 Likes

Automatisch WIFI bellen bij slecht mobiel bereik

Dus heeft er iemand meer info hoe ver ‘bellen via wifi’ staat? 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Automatisch WIFI bellen bij slecht mobiel bereik


@Ex-Netweterschreef:

Dus heeft er iemand meer info hoe ver ‘bellen via wifi’ staat? 


Telenet wellicht, maar dat moet je aan hun vragen, niet hier.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes