Beantwoorden
Weimaal
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

Onze mobile extender is kapot en helaas zijn er geen meer te krijgen. In huis dus geen ontvangst.

Wij hebben in ons gezin 3 huawei 20 mate lite toestellen en willen daarmee bellen via wifi. Die mogelijkheid is echter niet aanwezig onder instellingen (we hebben android 10). Volgens Huawei.be moet Telenet dat activeren, maar Telenet verwijst naar de Netweters.

De aanwijzingen op de site van Telenet gaan uit van een ander instellingen menu.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Bellen via wifi

0 Likes
36 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

@Weimaal  

Bellen over wifi wordt geactiveerd op de simkaart anders kan je er al niks mee beginnen. Je krijgt dan ook een sms als dit actief is. 

 

Overloop ook deze instellingen :

BELLEN VIA WIFI (VOWIFI)

 

Wil je ook bellen via eender welk wifi-netwerk? Dat kan je zelf inschakelen bij de instellingen van je toestel. Na enkele minuten kan je bellen via wifi. Het volgende symbool verschijnt dan op je mobiele telefoon.

 
  1. Ga naar Instellingen>Draadloos en netwerken> Wifi. Zet Wifi aan. Maak verbinding met een wifi-netwerk.
  2. Ga terug naar Instellingen > Draadloos en netwerken>Mobiel Netwerk > Oproepen via wifi.
  3. Selecteer Bellen via wifi en zet Bellen via wifi aan. Het Telenet wifi-symbool verschijnt op je toestel.

 

Dus de klantendienst dient je eerst te activeren. Stuur anders eens via Messenger op Facebook daar wordt je ook altijd goed geholpen en die kunnen dat ook direct voor je activeren. 

 

EDIT : dit is de sms die je krijgt : 

Je kan aan de slag als je onderstaande sms van Telenet hebt ontvangen:

“Telenet info: jij kan vanaf nu vlotter bellen dan ooit. Het is belangrijk dat je hiervoor over de meest recente software-update beschikt. Ontdek er meer over op telenet.be/belervaring”

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Weimaal
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

Was het maar zo makkelijk. Ik heb nu al 3 technici van Telenet aan de lijn gehad (2 van de klantendienst en een "telefonische monteur" en die konden me ook niet helpen.

De aanwijzingen inzake "draadloos en netwerken" en verder kan ik helaas niet opvolgen omdat mijn instellingen menu die optie(s) niet heeft.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

@Weimaal  

Jullie toestellen zouden dit nochtans wel ondersteunen en ook Telenet kan dit op deze toestellen activeren. 

 

Je kan eens een test proberen : zet je toestel in vliegtuig modus , en zet dan enkel daarna je wifi aan. Maak een oproep dus bel naar iemand toe. Als er een verbinding tot stand komt is het actief als het niet over gaat is er geen verbinding. 

 

Het kan namelijk zijn dat je net voldoende bereik hebt waardoor bellen via wifi niet aan gaat. 

 

Wel raar dat je er meerdere personen voor moet spreken en die je hier naar toe door verwijzen. VoWifi moet wel op je simkaart geactiveerd worden anders werkt het nooit. En systematisch is dit een seconde werk en je bent vertrokken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Weimaal
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

toestel geeft aan dat ik om te bellen vliegtuig modus moet uitschakelen. Kortom mijn toestel (en de Huawei's van mijn huisgenoten) zijn niet geactiveerd.

Telenet technici zijn helaas niet op een lijn: de eerste gaf aan de toestellen te hebben geactiveerd (quod non), de tweede beweerde dat de toestellen waren geblokkeerd, maar dat hij ze zou deblokkeren en de derde kon maar niet volgen dat ik een kennelijk afwijkend instellingen menu heb en in ieder geval niet de optie bellen via wifi.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

@Weimaal  

Stuur een berichtje via Messenger op Facebook als je dat hebt. Die gaan je daar vlot mee kunnen helpen en je probleem oplossen. Ik heb ook op die manier VoWifi geactiveerd en binnen de minuut was dat opgelost. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

@Weimaal 

 

Op mijn Samsung S8 staat de optie om bellen via WiFi aan te zetten niet in de settings van netwerken en verbindingen (waar "Bellen via 4G" dus wel staat), maar wel in de settings van de telefoon. Ik moet dus de telefoon app openen, en daar dan rechtsboven op instellingen klikken. Vervolgens "oproepinstellingen" => "meer oproepinstellingen" en daar dan helemaal onderaan "Bellen via WiFi"

Wellicht heb je hier iets aan ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Weimaal
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

Dank voor de suggestie, maar ook bij instellingen telefoon ontbreekt optie bellen via wifi 😭

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

@Weimaal 

Je moet wel de moeite doen om eens via Messenger op Facebook te vragen dat ze de optie activeren op je simkaart. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Weimaal
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

Ik heb geen faceboek. Ik heb verzoek gestuurd vis WhatsApp.

0 Likes
Weimaal
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

Whatsapp heeft keurig geantwoord en een en ander geactiveerd. Nu moeten wij het zelf nog op onze toestellen activeren. Alleen werkt dat niet omdat ik in het instellingen menu de optie bellen via wifi niet heb. Dus kan er niets geactiveerd worden.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

@Weimaal  

Op de Huawei 20 mate lite doe je het volgende :

 

Ga naar Telefooninstellingen
Mobiele netwerk
Mobiele data
Controleer nu de WiFi-oproepoptie in de SIM-instellingen
Klik op Bellen via wifi en zet de schakelaar aan.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Weimaal
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

Helaas, heb ik ook al enkele keren geprobeerd maar onder SIM 2, die bij mij actief is, staat niet de optie bellen via wifi.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

@Weimaal  

Heb je daar één simkaartje insteken ?

Zo ja , steek deze in sim 1 en kijk dan eens of het werkt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Weimaal
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Activatie van VoWifi lukt niet op Huawei 20 Mate Lite

Helaas.

Overigens heeft mijn echtgenote de kaart als SIM 1 en zij heeft hetzelfde probleem.

 

Heeft iemand nog een mobile extender? Dan zij alle problemen weer opgelost.

0 Likes