Beantwoorden
gebruikersnaam
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Vernieuwde Telenet Webmail? Netjes! It's your second party!

Geen 4G in Italië

Hallo!

op vakantie in Italië schijnen mijn gsm en tablet nergens verbinding te maken met 4g, maar wel steeds over 3g. Nochtans connecteren al mijn medereisgenoten wel allemaal met 4g. Instellingen zijn ongewijzigd en vroeger werkte dit wel! Alvast bedankt!

0 Likes
7 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen 4G in Italië

@gebruikersnaam, gebruiken je mede-reisgenoten hetzelfde netwerk als jij daar in Italië? Zitten jullie bij dezelfde provider? En je geeft aan dat dit vroeger wel werkte, bedoel je dan op exact dezelfde locatie of gewoon in het algemeen 4G op je gsm en tablet?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
gebruikersnaam
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Vernieuwde Telenet Webmail? Netjes! It's your second party!

Geen 4G in Italië

Dag Suzy,

dank voor je reactie! Mijn medereisgenoten gebruiken inderdaad dezelfde plaatselijke provider (vodafone it). Ook het TIM netwerk geeft geen beterschap... De ene heeft hier een P******s abo en de andere zit bij B**e. Beiden hadden onmiddellijk 4g connectie. Ik bedoelde dat ik vroeger als Telenet klant wel 4G verbinding had via telenet. Kan het misschien te maken hebben met het nieuwe WIGO abo? Voordien had ik Whoppa...? 

Alvast bedankt!

mvg

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen 4G in Italië

Als je reisgenoot bij base zit en jij bij Telenet zou je verwachten dat ze beiden dezelfde voorkeurprovider hebben in Italie. Want in Belgie is Base = Telenet en Telenet = Base. Heb jij ook geprobeerd te conecteren op Vodafone it? Of zit jij als een van de laatste nog op het Mobistar netwerk?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen 4G in Italië

@gebruikersnaam de omschakeling van Whoppa naar WIGO heeft niets met je 3G/4G  connectie te maken. Staan de instellingen van je toestel om in het buitenland te surfen correct ingesteld? 

 

En zoals @igvfer zegt, heb je zelf al eens met Vodafone IT proberen verbinden. Krijg je daar wel 4G op?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
gebruikersnaam
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Vernieuwde Telenet Webmail? Netjes! It's your second party!

Geen 4G in Italië

Ik heb alle lokaal beschikbare providers geprobeerd, maar telkens gewoon 3G. De apn staat op mijn beide toestellen ingesteld als "telenetwap.be" en "4G" staat aangevinkt... zijn er misschien nog andere instellingen die ik over het hoofd zie? Ik heb geen idee of ik in BE op het mobistar of base netwerk zit?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen 4G in Italië

Die instellingen zijn sowieso al in orde, hier vind je nog wat informatie over instellingen. Zo kan je zien dat de netwerkcode ook verschilt in binnen-en buitenland. Je hebt nog niet gedeeld welk type toestel je hebt, maar daarmee kan je ook terecht in de mobile configurator, om de instellingen voor jouw toestel specifiek na te kijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Hiram
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geen 4G in Italië

Rome 2/4/18 geen 3g of 4g. Alle instellingen staan goed, eerste dag werkte alles prima. Vodafone IT. Zojn er nog tests doe ik kan uitvoeren om na te gaan wat probleem is

0 Likes