Beantwoorden
Bart13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen ontvangst in huis met gsm

Hallo

Sinds een paar weken heb ik geen gsm ontvangst meer in huis, de gsm staat meestal op 'enkel noodoproepen'. 
Ik heb destijds een MCE afgehaald (toen het nog gratis was 😉 en dat heeft een hele tijd goed gewerkt. 
Ik merk dat het ontvangst signaal lampje op de MCE flikkert terwijl dit constant zou moeten zijn.
Alles al herstart (modem, MCE, gsm, ... ) sim kaart al verplaatst in andere gsm, geen verschil.

Nu; ik heb onlangs een upgrade genomen van basic internet naar fiber, zou het kunnen dat het daar iets mee te maken heeft of toeval? 

Reeds contact gehad met Telenet support, maar die wijten het probleem aan de algemene dekking in de buurt, maar dan zou die dus ineens drastisch verminderd moeten zijn, wat ik betwijfel.

Het enige advies dat ik kreeg was een nieuwe en dure gsm te kopen met bellen over wifi ...

Ik overweeg naar Proximus te gaan want een gsm abo betalen zonder te kunnen bellen / sms'en is een beetje onnozel ...

Bart

0 Likes
34 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen ontvangst in huis met gsm

@Steven-E 

 

Voor zover ik het weet zal een MCE (en varianten) het signaal dat door de zendmasten wordt uitgestraald niet uit de lucht plukken maar via het internet binnenhalen en dan zelf uitzenden. De signaalsterkte buiten de woning heeft dus geen enkele invloed.

 

Moest dat wel het geval zijn, heeft zo'n MCE geen enkele meerwaarde: als er geen goed signaal is, valt er ook niks te versterken ....

 

Het is dus de eerste mogelijkheid die je aanhaalt, en niet de tweede. Waarom anders zou een stabiele internetconnectie vereist zijn indien het signaal toch maar uit de lucht geplukt zou worden ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Geen ontvangst in huis met gsm

Stefaan, make sense maar dat artikel van Radio2 deed me twijfelen. Lees maar eens, daar wordt anders beweert. Ik vermoed/hoop dat zij fout zijn.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Geen ontvangst in huis met gsm

@Steven-E, StefaanH heeft 200% gelijk .... via MCE creëert u lokaal +/- een "femtocell" (MCE functioneert als een base station van het radionetwerk) voor uw "GSM", via uw internetverbinding staat de MCE in verbinding met "het backbone netwerk" (MSC server, …) van uw operator (afwikkeling verkeer van/naar u)

Bij mijn weten bieden Telenet en Proximus tot op heden enkel MCE aan die 3G UMTS ondersteunen (geen 4G), welk type Orange aanbiedt is mij onbekend

https://en.wikipedia.org/wiki/UMTS#/media/File:UMTS_structures.svg

https://nl.wikipedia.org/wiki/Femtocell

 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen ontvangst in huis met gsm

Kijk eens naar de beschikbare netwerken (gewoon in huis en dicht bij een venster) op uw GSM.

Ik blijf bij mijn vermoeden dat ze uw GSM nummer overgeschakeld hebben naar hun gekocht netwerk (BASE) maar dat ze de MCE niet aangepast hebben.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen ontvangst in huis met gsm


@M_016  schreef:

... knip ...

Bij mijn weten bieden Telenet en Proximus tot op heden enkel MCE aan die 3G UMTS ondersteunen (geen 4G), welk type Orange aanbiedt is mij onbekend

... knip ...

 


De MCE van Orange heet heel toepasselijk "FemToCell" en heeft inderdaad ook slechts 3G aan boord.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Geen ontvangst in huis met gsm

Je kan gratis of voor 2 euro per maand een MCE huren van Telenet

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen ontvangst in huis met gsm


@Ex-Netweter  schreef:

Je kan gratis of voor 2 euro per maand een MCE huren van Telenet


Ben je daar zeker van? Verwar je niet met een powerline (of "booster" zoals het soms wel eens verkeerdelijk genoemd wordt)?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen ontvangst in huis met gsm

@Bart13  bart plaats anders eens een foto van de MCE die u nu hebt van telenet (leest ik in uw eerste text)

zo is het voor @StefaanH en @M_016  duidelijk wat u juist in huis hebt.

Jos

0 Likes
Bart13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen ontvangst in huis met gsm

20190323_174802.jpg

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen ontvangst in huis met gsm

@Bart13  de foto moet nog goed gekeurd worden zodat iedereen het kan zien, ik vermoed dat @StefaanH  dat in orde kan brengen.

Jos

0 Likes
Bart13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen ontvangst in huis met gsm


@Ex-Netweter  schreef:

@Bart13  bart plaats anders eens een foto van de MCE die u nu hebt van telenet (leest ik in uw eerste text)

zo is het voor @StefaanH en @M_016  duidelijk wat u juist in huis hebt.

Jos


Dit is de MCE (de linkse dus 😉 Heeft een half jaar prima gewerkt, en terwijl er hier ook buiten een heel zwak signaal is via Telenet had ik hiermee volledige dekking. Dus de overstap van basic internet naar fiber 100 kan er mee te maken hebben of ook gewoon toeval zijn .. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen ontvangst in huis met gsm

@Bart13  ik lees dat u alles al eens hebt terug opgestart, (op aanraden van telenet) maar hebt u zowel de modem als de MCE uit geschakeld en de MCE afgekoppeld, wacht een minuut of 10 dan pas eerst de modem de modem inschakelen en die eerst volledig laten opstarten duurt meer dan 10 minuten, pas als die volledig is opgestart en behoorlijk werkt de MCE aankoppelen en laten opstarten hoe lang dat duurt weet ik niet.

als dat niet helpt moet u proberen wat Suzy u aanraad. heb het even hieronder geplakt.

Jos

@Bart13, erg vervelende situatie waar je mee te kampen hebt! Je kan eventueel contact met Telenet opnemen via Facebook of Twitter, eventueel direct via een privébericht. De collega's daar zijn op weekdagen aanwezig van 8u-22u en in het weekend en op feestdagen van 9u30-18u00. Succes! 

terug jos!

er is misschien ook een mogelijkheid de MCE terug te zetten naar fabrieksinstellingen zoals bij de wifi booster ook soms nodig ik maar daar ben ik nog niet uit.

Jos

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen ontvangst in huis met gsm

Ja @StefaanH , staat zo in de gebruiksvoorwaarden:

 


1. Voor bepaalde diensten van Telenet (hierna, “Diensten”) heeft de Klant mogelijkerwijze netwerkuitbreider nodig om de service- of netwerkcapaciteit uit te breiden, bijvoorbeeld een Mobile Coverage Extender, Powerline, Wifi powerline of een Access point (hierna, “netwerk- boosters”). Deze bijzondere voorwaarden zijn van toepassing wanneer de netwerk-boosters door Telenet aan de Klant worden verhuurd of gratis ter beschikking worden gesteld (bruikleen).

 

Maar ik vrees dat de medewerkers van Telenet het zelf niet weten...

cc @Suzy 

 

bron; https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Huur-Bruikleenvoorwaarde...

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen ontvangst in huis met gsm

@Ex-Netweter 

 

Je hebt verdorie nog gelijk ook nog ... De MCE staat mee vermeld in dat artikel, dus zouden ze gratis uitgeleend of verhuurd moeten kunnen worden.

 

Bizar ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.