Beantwoorden
Artliner
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gouden nummer? Aanrekening na overdracht prepaid kaart

Jaren geleden nam mijn vriendin een kaartje van base uit de winkel. Daarna nam ze een abonnement en NU zijn we overgeschakeld naar Telenet. Telenet rekent zomaar ineens 45Euro aan voor de overname van een "gouden nummer. " Wat is een gouden nummer? Een nummer dat in de winkelrekken hangt als pré pay kaartje?

Wij hebben dat niet gevraagd en we willen niet voor een gouden nummer betalen! Jamais de ma vie! Ik heb geluk want mijn zoon had vroeger een prépay eindigend op 3939 op het einde. Ook dat zou Telenet nu wel als gouden nummer in rekening brengen. Niet akkoord! Dit was niet de afspraak!
Besluit: Opgelet als je overschakelt naar Telenet, want Telenet brengt kosten in rekening voor zogezegde gouden nummers dat vroeger gewoon prépay kaartjes waren. het onze eindigt op 9696

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gouden nummer? Aanrekening na overdracht prepaid kaart

@Artliner  het kan perfect dat je een gouden nummer hebt. Hier heb je de voorwaarden en dan zie je ook waarom je nummer aangerekend word. 

 

GOUDEN NUMMER
eenmalig € 247,88
  • Eindigt op 00
    Bv. 015 640 100
  • Eindigt op 3 dezelfde cijfers
    Bv. 015 640 444
  • Paar nummer, waarvan 1 paar gelijk is aan de 2 of 3 cijfers  na het zonenummer
    Bv. 015 33 55 33
  • Laatste 3 cijfers zijn dezelfde als eerste 2 of 3 cijfers na het zonenummer (alleen als die een paar zijn)
    Bv. 015 330 333

  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Artliner
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gouden nummer? Aanrekening na overdracht prepaid kaart

Bij Mobistar en Base en Mobile Vikings werd dit nooit als een gouden nummer aangerekend of aanzien. Nu we bij Telenet zijn ineens wel. Plus dat het gewoon eerst een kaartje was dat in de winkelrekken hing. Je moest er niets extra voor betalen!

Dan zijn er heel veel gouden nummers. Duizenden. Het onze eindigt op 9696  Zo is 109696 is een gouden nummer en ook  019696 is een gouden nummer etc Dit klopt toch niet? Het onze heeft niet eens 009696 of 119696 of 229696 maar totaal iets anders. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gouden nummer? Aanrekening na overdracht prepaid kaart

@Artliner  Inderdaad het systeem van gouden, zilveren nummers enz. is eigenlijk ontstaan in de vaste telefonie. Ik heb het (prille) begin van de prepaid simkaarten meegemaakt en daar werd dan geen rekening gehouden met dergelijke nummers. Tot de vaste nummers meer en meer vervangen werden door commerciële klanten door een gsm nummer, die ze zo simpel mogelijk wensten te houden en dan werd het betalend.
Dit zit nu vermoedelijk automatisch in het systeem gebakken om dit te herkennen. Maar ik ben ervan overtuigd dat als je Telenet gewoon, beleefd de vraag voorlegt zij deze claim zullen schrappen. Want eender hoe het is te gek dat je eenmaal betaald zou hebben voor een gouden nummer, dit bij een nummeroverdracht opnieuw zou moeten betaald worden, zelfs al heb je er niet voor betaald.

En wees gerust, veel gouden nummers kunnen er niet meer aangevraagd worden want ze zijn bijna allemaal uitgedeeld.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-vast-nummer-aanvragen-of-wijzigen/  



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Gouden nummer? Aanrekening na overdracht prepaid kaart

@patrick37 

Dat is toch enkel als je een nieuw nummer neemt.
Bij overdracht kan dit niet het geval zijn. Dit nummer is al in je bezit.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gouden nummer? Aanrekening na overdracht prepaid kaart

@Bolletje  bij een overdracht kan dat zeker wel zie niet in waarom dat niet kan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Artliner
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gouden nummer? Aanrekening na overdracht prepaid kaart

Het is een overdracht! Wij hebben 4 nummers overgedragen en in de Wigo35 gestoken.

Besluit: Bijna alle telefoonnummers zijn voortaan gouden nummers bij Telenet?
Mijn nummer voldoet naar mijn mening niet eens aan de voorwaarden om een gouden nummer te zijn. "Paar nummer, waarvan 1 paar gelijk is aan de 2 of 3 cijfers  na het zonenummer" Dus ook hieraan voldoet het niet. xx9696 en xx zijn twee verschillende en willekeurige nummers ze zijn ook niet 69.
Ze sturen op zondag een factuur, maar je kan ze niet bereiken. Ik ben pissed. 

Tags (1)
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Gouden nummer? Aanrekening na overdracht prepaid kaart

het zal een foutje zijn stuur een e-mail

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/forms/administratief/

na een tijd krijg je telefoon en een creditnota

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gouden nummer? Aanrekening na overdracht prepaid kaart

@Artliner 

Ik raad u aan om formeel vezwaar te maken tegen deze aanrekening. Doe dit één op een wijze zoals hier vermeld. Vermeld in uw bezwaar duidelijk dat het om een vooraf betaald kaartje gaat.

Als je binnen redelijke termijn geen bevredigend antwoord gekregen hebt van Telenet, wendt u dan tot de ombudsman van de Telecom en dien een klacht in voor bemiddeling. Dat doe je hier.

In deze klacht vermeld je de stappen die je ondernomen hebt en de reacties van Telenet. Je vermeld waarom je niet akkoord kan gaan met deze extra kost (omdat je het nummer van een prepaid kaart niet kan kiezen en omdat toevallig dit nummer anders wil behandelen dan elk ander nummer waardoor je niet dezelfde mogelijkheden hebt als klanten die niet een nummer hebben dat Telenet als appart beschouwd. Hierdoor ben je gediscrimineerd. 

Succes.

RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Gouden nummer? Aanrekening na overdracht prepaid kaart

Bel gewoon eens met de klantendienst. 
Dit zal een foutje zijn wat ze zullen crediteren. 
Een nummeroverdracht van een andere operator is gewoon gratis.