Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy  is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
424 reacties
remcotorken
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Happy New Year! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Als ik een smartwatch (LTE) zou aanschaffen, kan ik dan met de eSIM hetzelfde nummer nemen als het nummer van mijn smartphone? En indien ja, dan hangt dit gewoon vast aan mijn bestaan gsm-abonnement dat ik momenteel heb voor mijn smartphone?

 

Groeten

pinksten
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Google Pixel 5 is via Fnac.be verkrijgbaar. 

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@pinksten klopt, maar in zeer beperkte voorraad vanaf 17/11 pas verzending...+ Er zijn wel issues mee...een "gap" tussen het scherm en de behuizing bijvoorbeeld. 

 

+ Kweet ni of de customer service en aftersales zo top zijn aangezien het toestel geïmporteerd is uit het buitenland (Frankrijk in dit geval)

thomas_croonen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Hoi Suzy, als jullie dit jaar de e-sim nog gaan aanbieden dan moet daar ongetwijfeld toch al meer info over zijn, niet? 🙂

Ex-Netweter
 

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@patrick37 alleen jammer dat nog niet veel smartphone fabrikanten de mogelijkheid inbouwen...

 

Google ja, Apple ja maarja verder niet veel anderen..

 

Apple is vrij prijzig naar mijn mening en Google heeft geen officiële lancering in de Benelux....ja bij bol.com voor €780..…is ook duur, want in duitsland ist €630

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Maar ik denk dat de meesten hier niet echt op zaten te wachten.

Wanneer komt de normale esim?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@TMCLS93  vergeet Samsung niet die heeft ook in de nieuwe toestellen E-sim ondersteuning. Maar ja ook die toestellen niet geheel goedkoop moet ik zeggen. Mijn Iphone ondersteund E-sim en heb het getest en zou niet direct terug draaien naar de E-sim , met andere woorden had direct bijna een kaartje terug. Er zijn op dit moment teveel nadelen die niet werken maar die eigenlijk wel zouden moeten werken. Dus ik heb weer een gewone simkaart. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@patrick37 ja Samsung idd ook nog, maar ben niet zo'n fan van OneUI, of Android Skins in het algemeen...

 

Oei, hoe kwam het dat esim niet zo goed werkte?

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@TMCLS93  ik zal je zeggen mijn abonnement loopt bij Orange voor de gsm. Onlangs had ik ook een Wigo hier maar daar ben ik vanaf gegaan omdat mijn tweede nummer nu ook weg is. Maar toen had ik Orange en Telenet dus de nummers verdeeld. Dan heb ik aan Orange gevraagd om toch de E-sim te installeren zogezegd zo gedaan.

 

Installatie verliep oke niet heel soepel omdat het de eerste keer was maar goed het is gelukt. Maar dan komen de problemen :

 

De Orange app geen ondersteuning dus je kon je verbruik niet zien. Zoals apple mooi aangeeft kan je de E-sim makkelijk overzetten op een andere Iphone maar ook dat lukt niet. Heb het geprobeerd namelijk met de Iphone van mijn partner maar niks ook niet. De batterij van een Iphone is al niet heel groot maar dan is die echt te klein. Ik kom tot drie dagen toe op een lading met mijn Iphone maar met die E-sim was het toch maar 1 dag. Hebben die meer stroom nodig of iets anders geen idee , apps verversen op de achtergrond uitgezet maar geen resultaat. Heb dan natuurlijk de echte simkaart erin gedaan dus waar het voor bedoeld is om twee kaartjes te gebruiken maar dan de sim en E-sim. Als je belt krijg je geen keuze vanaf welk nummer je wil bellen. Hiervoor moet je eerst prutsen in de instellingen welke kaart wat mag doen. Dus de ene kan bijvoorbeeld enkel bellen en smsen de andere weer mobiele data gebruiken en andersom. Maar dat betekend als je werk en prive hebt te samen en je prutst niks aan je instellingen dan kan je met je prive nummer zakelijk bellen en met je zakelijk nummer weer prive. Bij een normale dual sim gsm vraagt deze vanaf welke kaart je wil bellen maar Iphone dus niet. 

 

Al met al een heel gedoe en gepruts en daarom direct de laan uit ( na een week of te hebben gebruikt ) Misschien nu door bepaalde updates dat het wel in orde is of in ieder geval beter gaat zijn maar dan zou ik het nog eens moeten proberen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Voor gsm zie ik het voordeel (nog) niet voor je vaste simkaart van Telenet, behalve dan het reduceren van e-waste & 2 nummers kunnen toevoegen (werk & privé). 

 

Wat ik wél zeer handig vindt, zijn diensten zoals Airalo waarbij je in de app/website een e-sim prepaid kan aanvragen voor je land naar keuze voor roaming data, zéér handig! 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@patrick37 amai...wat een gedoe....

 

Ja kweet da jij inderdaad zowel bij Telenet als Orange bent...🙂

 

Orange is wel oké, enkel hun digicorders zijn erg traag...(srry off topic deze laatste)

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@TMCLS93  de rest is Telenet thuis tv en internet maar het tweede nummer is weg bij Telenet dat is alles dus heb ik niks meer aan de Wigo.

 

Maar ja die E-sim is een heel gedoe en of ik het opnieuw zou proberen ??? ik betwijfel het hoor. Ben best bereid eventueel mijn eigen prive nummer nog eens naar Telenet te verhuizen als er E-sim is maar dan verwacht ik een goed werkende E-sim en niet al dat gepruts. Nu loop ik rond met twee toestellen werk en prive maar zolang E-sim niet op punt staat verander ik niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@patrick37 ik ga me er nog niet aan wagen hoor 🙂