Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Vandaag gelezen dat er sinds vandaag Esim te verkrijgen is via Orange. Nu is dit wel interessant voor de iphone gebruikers onder ons. Daarom @Suzy  is de vraag hoe ver staat Telenet hiermee op dit moment?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Hoe ver staat Telenet met de eSIM?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
424 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@TMCLS93  ja het staat in de kinderschoenen he , hier toch in ons land. En ik denk dat er nog veel updates en dergelijke dienen te komen om het goed werkend te krijgen. Maar zoals altijd mensen moeten proberen en ook iets durven zeggen want anders kan een fabrikant geen updates doen en weten ze niet wat er fout loopt. 

 

Maar ja ik ben beste bereid mij er nog eens aan te wagen als het goed loopt. Maar voor nu zeg ik even nee. Zie dat de Telenet app er niet in werkt dan kan je je verbruik niet eens nazien , ja op de pc maar onderweg kijk ik ook eens of op vakantie. Dus dat zijn die dingen die echt op punt moeten staan.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@patrick37 tijd zal het jitwijzen 🙂

StevenDR
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@patrick37 

Ik heb de problemen zoals jij ze omschrijft echter niet.

Privé heb ik een Telenet abonnement en via werk een Proximus abonnement.

Aangzien ik recent een iPhone heb met slechts 1 fysieke sim ben ik overgeschakeld naar een e-sim van Proximus. In de app van Proximus heb ik perfect zicht op het verbruik. Ik kan dus voorlopig alleen maar oordelen over de Proximus app maar ben wel benieuwd wat dit zou geven met de Telenet app.

Bij het bellen, kan ik in de telefoonapp kiezen met welke sim ik wil bellen op dat moment en daarbovenop onthoud de iPhone ook met welke sim ik het laatst naar dat nummer gebeld heb en dan wordt dit automatisch opnieuw gebruikt.

Je kan ook contacten linken aan een bepaalde sim.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@StevenDR  dan zal er in de tussentijd wel gesleuteld zijn aan het gebruik hiervan. Ik spreek ook al over een lange tijd geleden natuurlijk , op het moment dat de E-sim uit kwam. Maar in die tijd heeft Apple dan ook updates uitgebracht dus het kan ten opzichte van de eerste keer wel flink verbeterd zijn. Dat is ook wat ik eigenlijk een beetje tussen de zinnen door zeg hé , het kan perfect zijn dat er optimalisaties komen door updates. 

 

Daarom als het allemaal correct werkt inclusief apps en dergelijk wil ik die overweging nog eens maken en op die manier hoef ik geen twee toestellen meer te hebben.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gvdh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ik vrees dat het niet meer voor dit jaar gaat zijn. 

Zie hier

 

"Daarnaast is het voorzien dat Telenet- en BASE-klanten in de loop van 2021 ook gebruik kunnen maken van de eSIM in hun smartphone in plaats van het klassieke simkaartje. "

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Ok, da’s positief: het staat nog op de planning.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?


@Steven-E  schreef:

Ok, da’s positief: het staat nog op de planning.


Je bent een echte optimist hé 😁


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KoenBrugge
Experienced Meerweter
Berichten: 108
Een bus vol! Warming up? De volle 100! De vlam zit erin.

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

“13 november” lees ik toch wat Apple Watch betreft. Sowieso zal de eSim zo vanzelfsprekend worden dat men zich in de toekomst zal afvragen waar dat gedoe met die sim-kaartjes voor nodig was.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@KoenBrugge  ik vermoed dat de simkaart wel ooit verdwijnt en dat de E-sim de norm wordt. Wanneer geen idee maar denk dat deze technologie een snellere vooruitgang zal maken dan we denken. 

 

Geen simkaartjes is geen plastic en beter voor het milieu. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

er zijn hier nu al 3 topics over die E-sim bij telenet, kan dit allemaal samengebracht worden, wordt beetje een rommeltje om er iets over te lezen 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@Master-Magic  heb alles samen gebracht van de E-sim onder dezelfde post. Dan hebben we geen drie topics meer en het gaat enkel over hetzelfde. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@patrick37 bedankt, is een mooie stap voor info over E-Sim, nog niet iedereen kent dit merk ik zelf in m'n omgeving die mij vroeg wat dat is.

voor telenet ook een mooie stap naar de toekomst met E-Sim, gelukkig heb ik m'n iwatch versie 1 nog niet vervangen met een nieuwe versie, nu word het makkelijker overgaan naar een nieuwe aankoop 😛


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
stefanmechelen
Professional Beetjesweter
Berichten: 29
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

Iemand moet mij toch eens uitleggen wat de **bleep**in' use case van een esim in je smartwatch is tov de telefoons? Was voor 2020 beloofd en nu wordt het al 2021. Terwijl daar de use case bijna schreeuwt om geholpen te worden (telefoon werk en privé scheiden). Jammer enige hoop was nog Telenet. Orange gaat niet wegens dat je daar een abo moet hebben met een gewoon nummer om ook een e-sim te krijgen. Proximus ondersteunt geen Pixel phones, ook al geen optie dus.

ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Wanneer eSIM voor dual sim smartphones bij Telenet?

@stefanmechelen, eens. En zwaar teleurgesteld in Telenet. Begrijp de strategie ook niet, want de esim infrastructuur is wel up and running. 

Ex-Netweter