Beantwoorden
Joske007
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

Zoals reeds in de titel staat vermeld wilde ik graag weten of een Mobile Coverage Extender (MCE) rechtsreeks op een modem-only Motorola / CV6181E (Docsis) kan aangesloten worden.

Kortom werkt deze combinatie om moet je hiervoor de laatste nieuwe witte modem/router (Docsis 3.1) voor hebben?

 

Ik stel deze vraag omdat er volgende week een gratis technieker aan huis komt en de sim-kaarten worden geleverd.

 

Vandaag mochten we de GSM-Repeater in een Telenet-winkel reeds afhalen, iets wat een Telenet-technieker blijkbaar niet standaard bij heeft. en uit nieuwsgierigheid heb ik deze al rechtsreeks aan de Telenet (only)modem achter een switch geplaatst. Via mijn telenet zie ik deze in mijn thuisnetwerk verschijnen.

 

Schermafdruk 2018-02-16 16.08.39.png

Maw, als dit werkelijk zou werken, wil ik mijn modem-only liever behouden, in plaats van dat all-in-one ding van Telenet.  Zeker gezien mijn eigen router + diverse AC Points veel meer instelmogelijkheden heeft en ik verder geen enkele nood heb aan de Wifi en routerfuncties van de Telenet modem/router, zie ik het nut niet om de witte modem wifi/router te laten installeren.

0 Likes
33 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

Volgens mij kunt u perfect deze MCE aansluiten op uw modem only. Maar vermits een modem only maar 1 poortje heeft zal je er een Switch moeten achter hangen. Maar dit zal nu al het geval zijn denk ik voor uw digicorder/box.

Opstelling is dus als volgt:

Modem --> switch --> MCE en alle andere apparaten zoals router, digibox enz.

Wat ook een mogelijke opstelling is:

Modem ---> switch --> Powerline en andere toestellen en op een andere, eventueel meer centrale plaats, een andere powerline verbonden met de eerste, en daarop uw MCE.

Volgende keer uw abonnementen direct afsluiten in een Center. Geen gedoe met opgestuurde simkaarten en direct werkend. Verlegen smiley

MCE= Mobile Coverage Extender.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Joske007
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

De MCE staat inderdaad net zoals de Digicorder achter een switch.

Blij te lezen dat de MCE perfect met een modem-only kan werken en ik hiervoor de nieuwe witte modem niet hoef te installeren Smiley Vrolijk 

 

Opstelling is als volgt:

Modem(only)  --> switch --> MCE, Digicorder, Philips Hue, Netatmo (kamerthermostaat), enz..

Switch --> eigen Unify router --> het ganse netwerk 

 

As ik het abonnement rechtstreeks bij een Telenet-Center had afgesloten, zou ik nooit een gratis MCE gekregen hebben twv €140. Maar ik begrijp best je punt wel 😉

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

Zo zie je maar dat de ene klant, ik weet niet hoe lang moet zagen om dit te bekomen niettegenstaande die klant zeker problemen heeft, en de andere van wie nog niet is bewezen dat er problemen zullen zijn dit dan wel krijgt bij afsluiting van een kontrakt.

Het is u gegund hoor maar ik erger er mij aan dat klanten die al maanden problemen hebben en reeds een paar keer hebben gebeld niet geholpen worden. Er zijn hier op de Netweters enkele van die klachten te vinden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JoVdMeersch
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

Het is inderdaad wel zo dat Telenet nieuwkomers beter behandeld dan de oude trouwe klanten. Ook ik wacht nog altijd na maanden lang zagen op een MCE.

0 Likes
Joske007
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

Het verhaal moet je wel wat nuanceren ivm de MCE. Al begrijp ik jullie standpunt hierin wel, hoor.

 

We wachten immers al verschillende jaren op het voordeelpakket waar de gsm mee inbegrepen zit. Door de zeer slechte tot bijna geen gsm-ontvangst binnenshuis, waren wij genoodzaakt tot een abonnement bij Proximus. Als oplossing en om eindelijk eens in te stappen naar het abo Wigo, is ons enkel op die voorwaarden een MCE beloofd. In het andere geval zitten we nog steeds voor de gsm's bij Proximus 😉

 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

We begrijpen dit wel en het is lovenswaardig dat Telenet daar rekening mee houdt om abonnementen af te sluiten. Maar het hoort niet dat klanten die al maanden geleden gemeld hebben dat ze in de problemen zitten en soms als diverse keren Telenet gecontacteerd hebben, uitgesloten worden van die MCE of als antwoord krijgen dat ze er maar eentje moeten kopen. Het is een beetje zoals een autoverkoper die zegt: Dat gekende probleem zullen wij voor u oplossen meneer als je die wagen koopt en bestaande klanten laat betalen voor hetzelfde probleem. Telenet zou moeten zeggen. U hebt een probleem, het probleem is ons bekend we lossen dat voor u op.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Joske007
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

Ik hoop dat de verzonden sim-kaarten uiterlijk nu maandag in de bus mogen vallen.

Want ik ben uiteraard zeer benieuwd of de MCE wel beloofd wat het moet doen, anders draaien we het hele verhaal terug ..... van Wigo weer naar Whoppa 😉

0 Likes
Ex-Netweter
 

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

Wanneer je binnenshuis zonder MCE maar  1 tot bijna geen blokje op je gsm hebt, hoeveel heb je dan gemiddeld met een door een MCE versterkt signaal?

 

 

Before_and_after_mobile_bars_large.jpg

Via een Telenet-medewerker vernam ik dat de MCE niet compatibel is met een modem-only?

Hiervoor dient de een  modem/router type CH6643E of CH7465LG geïnstalleerd te worden, omdat hiervoor de juiste firmware geschreven is. Je kan de MCE in "Mijn Telenet" wel zien, doch zal deze niet werken en het signaal versterken.

Iemand die me dat hier aub dat kan bevestigen?

 

 

  

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?


@Ex-Netweterschreef:

Wanneer je binnenshuis zonder MCE maar  1 tot bijna geen blokje op je gsm hebt, hoeveel heb je dan gemiddeld met een door een MCE versterkt signaal?

 

 

Before_and_after_mobile_bars_large.jpg

Via een Telenet-medewerker vernam ik dat de MCE niet compatibel is met een modem-only?

Hiervoor dient de een  modem/router type CH6643E of CH7465LG geïnstalleerd te worden, omdat hiervoor de juiste firmware geschreven is. Je kan de MCE in "Mijn Telenet" wel zien, doch zal deze niet werken en het signaal versterken.

Iemand die me dat hier aub dat kan bevestigen?

 

 

  


Dat staat er inderdaad op die pagina, maar volgens de uitleg die er volgt op die pagina is een netwerkverbinding enige wat je nodig hebt. En dat geeft een modem-only natuurlijk ook...

Misschien kan je best even bellen naar de helpdesk (015/666666) en een iemand van de technische dienst vragen (indien de eerstelijns persoon je niet kan helpen)


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

Ik heb met Telenet gebeld en daar kreeg ik  bij de helpdesk (achtergrondinfo bij een technieker) te horen dat een MCE alleen maar werkt bij een NIET modem-only ? Kortom, dit betekent dat mijn huidige modem-only helaas moet vervangen worden door een all-in-one  Smiley Verdrietig

 

Verder had ik zeer graag geweten hoe de ervaringen met een MCE zijn?

0 Likes

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

Omdat er een klant was weggevallen is de afspraak van maandag op gisterenavond verplaatst.

 

De technieker had zowel de nieuwste modem-only EMTA als een HGW all-in-one bij, maar omdat een MCE enkel en alleen maar werkt met de meest recente HGW,  zat er niets anders op om mijn huidige modem-only te vervangen door een all-in-one.

 

Gelukkig kan ik zeggen dat alles net zoals voorheen werkt, en de HGW waarvoor ik eerst vreesde tot u toe geen beperkingen oplegt.

 

De MCE doet zijn werk prima en versterkt het signaal van 1 blokje naar het maximale bereik 🙂

 

Verder had ik zeer graag geweten hoe de ervaringen met een MCE zijn?

0 Likes

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

Omdat er een klant was weggevallen is er gisterenavond vroeger dan voorzien nog een technieker aan huis langsgekomen.

De technieker had zowel de nieuwste modem-only EMTA als een HGW all-in-one bij, maar omdat een MCE enkel en alleen maar werkt met de meest recente HGW,  zat er niets anders op om mijn huidige modem-only te vervangen door een all-in-one.

 

Gelukkig kan ik zeggen dat alles net zoals voorheen werkt, en de HGW waarvoor ik eerst vreesde tot u toe geen beperkingen oplegt.

 

De MCE doet zijn werk prima en versterkt het signaal van 1 blokje naar het maximale breek 🙂

0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

volgens mij werkt het op alles die online is.......is toch wat ze mij vertelden

ik ben ook een mce beloofd, maar ra ra ra > ze zijn niet voorradig.......wat een verrassing

9 dagen terug besteld door een telenet center, ze hebben nog tot aanstaande vrijdag of het wordt orange love

0 Likes
Ex-Netweter
 

Modem-Only i.s.m. Mobile coverage extender?

@dedeke

Is het intussen voor je allemaal in orde gekomen?

0 Likes