Beantwoorden
NielsVerpoucke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Overstappen naar Telenet ONE(up) met behoud van nummer

Beste,

 

ik had graag willen overstappen van mijn fibernet abonnement naar Telenet one (up) met mobiel abonnement voor mijn vrouw erbij. Maar ik vind nergens informatie of ze dan haar zelfde nummer blijft behouden. Wat wel een vereiste is.

 

Heeft hier iemand duidelijk info over?

 

mvg

Niels

3 reacties
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Overstappen naar Telenet ONE(up) met behoud van nummer

Nummerbehoud is geen enkel probleem.

Je krijgt nieuwe sim-kaartjes die je moet activeren door het simkaartnummer van je huidige provider in te geven. 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Overstappen naar Telenet ONE(up) met behoud van nummer

@NielsVerpoucke  Ga naar een Center. Ze gaan je met plezier omzetten naar One(up) met behoud van je bestaande Telenet nummers en/of het bijvoegen van een of meerdere nummers van een andere provider. De nieuwe simkaart(en) krijg je direct mee en worden onmiddellijk geactiveerd. Binnen enkele uren kan je bellen. Kan soms al na 10 minuten. Verwittig je vrouw als ze niet mee is dat haar lijn vrij snel kan uitvallen en dat ze het nieuwe kaartje nodig heeft. Voor Telenetnummers heb je geen nieuwe simkaart nodig.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne_S
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Handje vol! Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Overstappen naar Telenet ONE(up) met behoud van nummer

Beste Niels, 

 

Ik heb genoeg ervaring om je dit te vertellen aangezien ik het zelf ook heb gedaan met men moeder. We zijn overgestapt van base naar telenet en hebben bijde nogsteeds onze oorsprongkelijke nummers.

Dit zou zeer simpel moeten op te lossen zijn door gewoon naar je dichtsbijzeinde telenet burea te gaan met je beide oude toestellen en simkaarten. Zij zullen je daar wat informatie geven over het overstappen en dat je telefoon mogelijk een klein halfuur onbruikbaar is (heeft te maken met het overzetten van de gegevens etc.) Bij ons was het zo simpel als gewoon even de contactinfo te geven en huidige nummer,naam, email etc. en te bevestigen om vervolgens de niuwe simkaarten te ontvangen. Het enige wat kan gebueren is dat je je contacten kwijtraakt als deze op je simkaart staan maar dat kan je simpel oplossen door ze op de telefoon op te slaan ipv de simkaart. (hier meer info daarover: 

  • iOS: Instellingen > Contacten > Importeer simcontacten
  • Android: Ga naar de app 'Contacten' > Instellingen > Importeren van simkaart 

Heb je nog vragen laat het gerust weten of ga het even navragen bij je dichtsbijzeinde telenet kantoor.