Beantwoorden
Elinev1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Gebeld door onbekend telefoonnummer

Ik ben al 2 dagen opgebeld door dit nummer +3211712630

 

als ik dit nummer opzoek op internet komt er bij informatie dat dit nummer afkomstig is van Telenet. 

 

Is dit een betrouwbaar nummer ? Want staat bij bepaalde ook op dat het hackers zijn.

 

alvast bedankt voor de reactie 

Eline 

0 Likes
27 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Gebeld door onbekend telefoonnummer

Als je geen oproep verwacht en het nummer niet kent moet je gewoon je nieuwsgierigheid bedwingen en wachten tot men nog eens belt.

Moto: wat niet weet niet deert.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gebeld door onbekend telefoonnummer

"hackers" lijkt me straf. "phishing" langs de andere kant lijkt me wél mogelijk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Gebeld door onbekend telefoonnummer

De info op het internet zijn "uiteenlopend"... misschien kan @Suzy licht in de duisternis scheppen...

 

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/011712630

Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Gebeld door onbekend telefoonnummer

Dit is gewoon het telefoonnummer van  een Limburgs callcenter dat voor Telenet werkt.

Hoogstwaarschijnlijk bellen zij jou omdat er onvolledigheden in jouw Telenet dossier zijn

of omdat er storingen op jouw Telenet-diensten zijn opgemerkt (beeldstoringen of onstabiel internet/telefoon).

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Gebeld door onbekend telefoonnummer

@M_016 @Elinev1, wat @Area57_1 aangeeft klopt helemaal. Deze nummer (011 71 26 30) is een telefoonnummer van één van de call centers waar Telenet mee samenwerkt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Gebeld door onbekend telefoonnummer

@Suzy  Om twijfel bij de klanten weg te nemen kan het volgens mij helpen om deze nummers ergens op de site te vermelden zodat klanten weten dat dit betrouwbaar is. Als ze het nummer dan googelen en ze merken dat het ook op de Telenet-website staat zijn ze gerust.

 

Nu, ze komen nu misschien ook bij deze post uit 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Gebeld door onbekend telefoonnummer


@Wheng  schreef:

@Suzy  Om twijfel bij de klanten weg te nemen kan het volgens mij helpen om deze nummers ergens op de site te vermelden zodat klanten weten dat dit betrouwbaar is.


@Wheng, die mening volg ik helemaal, maar blijkbaar is het niet evident om zo'n lijst met telefoonnummers die regelmatig wijzigen up to date te houden. We geven het zeker nog eens door! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Jelle1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Netjes! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Gebeld door onbekend telefoonnummer

Ok, geen paniek dus als dit nummer je belt. Maar waarom hoor ik niets en haakt men in na 8 seconden. Bellen ook niet (onmiddellijk) terug... 

0 Likes
Hinkiepinkie
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Gebeld door onbekend telefoonnummer

Ik werd ook door dit nummer gebeld. Dame kwam ook één keer op het antwoordapparaat terecht met de vraag om terug te bellen. Er zou mogelijk iemand geprobeerd hebben om in te loggen op mijn account. Toen ik belde met de helpdesk zegde men mij dat een 011-nummer zeker niks met Telenet te maken had en dat ze ook kon zien in mijn dossier dat Telenet mij niet gecontacteerd had. De overigens vriendelijke, behulpzame medewerker raadde mij dan ook aan om mijn wachtwoord te wijzigen...

0 Likes
Hinkiepinkie
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Gebeld door onbekend telefoonnummer

Telenet-medewerkster kende het nummer ook niet en klasseerde het onder verdacht. Ik had eerst een mail ontvangen met een link waar ik niet op geklikt had. Had ik er wel op geklikt dan zou ze een dossier opmaken...

 

0 Likes
Safety1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Gebeld door onbekend telefoonnummer

Ik heb online melding gemaakt dat de beveiligingscode van mijn TV niet meer functioneert; ik word dan gebeld door 011712630 om mij telefonisch een nieuwe beveiligingscode door te geven. ik vind dit nogal vreemd van telenet om je te laten bellen door iemand (?) die dan tel beveiligingscodes gaat doorgeven ??? Je kan als klant toch niet weten dat dit koosjer is ....  Dit moet toch anders kunnen!

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Gebeld door onbekend telefoonnummer

@Safety1 

Het is het tel nummer van een telenet call center. Tot daar alles ok. Dat het beter zou moeten kunnen is ook in het verleden al opgemerkt. Het blijkt allemaal niet zo eenvoudig te zijn.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fredje61
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Gebeld door onbekend telefoonnummer

Ik ben vandaag 14/01/2020 ook opgebeld door dit nummer +3211712630

Is dit nu veilig of niet???

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Gebeld door onbekend telefoonnummer


@fredje61  schreef:

Ik ben vandaag 14/01/2020 ook opgebeld door dit nummer +3211712630

Is dit nu veilig of niet???


Lijkt me wel aangezien de community manager van Netweters van Telenet (@Suzy ) hierboven vermeld dat dit het nummer is van een callcenter waar Telenet mee samen werkt.  Als ze je rare dingen beginnen vragen is dit meestal een teken dat er iets niet pluis is maar dat zal hier niet het geval zijn.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.