Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Vowifi & Volte

Klanten van Telenet bellen binnenkort mobiel niet langer alleen via het 2G en 3G netwerk. Met ‘Voice over LTE’ en ‘Voice over wifi’ kan dat binnenkort ook via 4G en via wifi. Telenet kon deze technologieën implementeren dankzij de doorgedreven investeringen die het de afgelopen jaren deed in zijn vaste en mobiele netwerk. Een groot voordeel voor de klanten is dat het belbereik in huis niet meer belemmerd kan worden door dikke betonnen muren of isolatie.

 

https://press.telenet.be/telenet-klanten-bellen-binnenkort-ook-over-4g-en-wifi

0 Likes
35 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vowifi & Volte

Goede vooruitzichten maar,.....

Gebruik maken van Voice over Wifi en Voice over LTE is enkel mogelijk indien de smartphone compatibel is. Voor Apple wordt dit in eerste instantie mogelijk voor iPhone X, voor Samsung Galaxy S8 & S9. Het aantal compatibele toestellen zal over de maanden verder uitbreiden. Telenet bekijkt momenteel met andere leveranciers om ook hun toestellen compatibel te maken.

Enkel nog maar een aantal High end toestellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Vowifi & Volte

Iphone 6+8 vind ik persoonlijk (zeker gezien de prijs) al een deftig toestel....maar daar werkt het nog niet op......

Orange pakt telenet op dit vlak serieus op snelheid, en was dit niet de grootste troef van telenet (hun snelheid)

Zo is orange over wifi al beschikbaar vanaf iphone 5se

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/orange-start-met-bellen-via-wifi/article-normal-1158605.html

JeroenDV
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Vowifi & Volte

Is dit nu eigenlijk al gelanceerd?

denk dat er wel genoeg mensen rondlopen met een iPhone x/Samsung s9 enzo...

 

of kunnen we ergens zelf checken of dit voor ons toestel al geactiveerd staat (bij Telenet )

0 Likes
Ex-Netweter
 

Vowifi & Volte

Naar mijn weten nog altijd niet...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vowifi & Volte

En ik denk dat het er voor velen nooit zal komen .... Zoals @igvfer reeds aanhaalde is het enkel weggelegd voor de high end toestellen, dus voor mensen die vele honderden € willen/kunnen uitgeven aan een smartfoon.

Ieder denkt ervan wat hij wilt maar ik persoonlijk, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt van meer dan € 250  (10.000 oude BEF) uit te geven aan een foon. En die zal meegaan tot hij versleten/kapot is, niet systematisch elk jaar een nieuwe, gewoon omdat er een nieuwe is ... Er zijn nog andere zaken in het leven ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Vowifi & Volte

Na paar maanden vertraging eindelijk is het zo ver!

 

Link meer info!

0 Likes
Jurgenjanssens
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Vowifi & Volte

Ik gebruik een iphone 8 plus.

ik bel vrij weinig en heb op het eind van de maand nog 450 min ( van de 500 min) over. Waarom zou ik dan via wifi hoeven te bellen. Tof dat de technologie bestaat ( in Amerika al enkele jaren) , maar niet voor mij. De functie triing gebruik ik ook niet voor dezelfde reden!

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Vowifi & Volte


@Jurgenjanssens@  schreef:

Ik gebruik een iphone 8 plus.

ik bel vrij weinig en heb op het eind van de maand nog 450 min ( van de 500 min) over. Waarom zou ik dan via wifi hoeven te bellen. Tof dat de technologie bestaat ( in Amerika al enkele jaren) , maar niet voor mij. De functie triing gebruik ik ook niet voor dezelfde reden!


Voor mensen die binnen slecht bereik hebben is dit wel een ferme verbetering. Dit zal meer en meer van pas komen bij de supergeïsoleerde woningen tegenwoordig. Ik zal er zelf ook niet snel gebruik van maken maar ik heb binnenshuis dan ook goed bereik.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Vowifi & Volte

En dit kan nog altijd niet manueel worden aangezet door de klantendienst blijkbaar, afwachten dus

0 Likes
LJ
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Follow the reader, reader!

Vowifi & Volte

Bellen via Wifi kan vooral handig zijn op plaatsen waar slecht bereik is of in huizen en kantoren die zeer goed geisoleerd zijn waardoor er binnenshuis slecht bereik is . 

Dit heeft dus niet veel te maken met de belminuten die je verbruikt 🙂 

Luk
Telenet Technical Business Advisor
0 Likes
Ex-Netweter
 

Vowifi & Volte

“Zucht” @neox387

0 Likes
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Vowifi & Volte

Heb het wel gelezen, gefaseerd uitgerold, wachten op sms. 

 

Maar ik heb geen toestel dat op de lijst staat dus ga dan ook geen sms krijgen, ze moeten dit gewoon manueel opzetten endan werkt het wel zoals dit met andere operator ook het geval was.

 

Zal dus echter al 2019 zijn vrees ik voordat die gefaseerde uitrol compleet is endan hopelijk dat ze dit op de klantendienst wel mogen aanzetten. 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Vowifi & Volte

@Ex-Netweter @neox387, begin deze week heb ik te horen gekregen dat Telenet vanaf 8/01 het aantal klanten dat via WiFi en 4G kan bellen zal uitbreiden. Vanaf nu gaat met 1000 klanten met een geschikt toestel per dag selecteren. 

 

Zo zijn jullie helemaal op de hoogte. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Vowifi & Volte

Merci @Suzy! Hopelijk zal ik snel geslecteerd worden...