Beantwoorden
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Ik heb nu wigo met 5 simkaarten. Ben ik de enige die 'one' een ongelofelijke prijsstijging vind?

Voor hetzelfde (muv) van de vaste internetsnelheid die hoger is zou ik 39 euro per maand betalen....

ok, mobiel is 'onbeperkt', maar ik heb meer dan genoeg met 35 gigabyte (whatsapp, messenger zit daar zelfs niet in)....

Of zie ik het totaal verkeerd?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: wigo vs one

35 reacties
KJD
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Smile! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Met WIGO kan ik 35 GB verdelen over 1 gezin met 4 personen.

Bij One(Up) wordt het dus alleen maar duurder per persoon met een mobielnummer.

 

En als je dikwijls thuiswerkt via VPN, is One voldoende of moet je OnePlus nemen?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

@KJD 

Het zou kunnen dat het bij de One(up) duurder wordt t.o.v je Wigo die je nu hebt. Maar je zegt het nu zelf al je moet dan wel 35 GB verdelen over vier personen. Dat betekend dat iedereen iets meer dan 8 Gb data heeft. Met de nieuwe One(up) heb je 40 GB ( aan volledige snelheid , daarna verder surfen aan verlaagde snelheid ) per simkaart en dus een gezamelijke data pot van 160 Gb mobiele data.

 

Een One zou in mijn ogen al voldoende moeten zijn om thuis te werken via een VPN verbinding. Moest je nu altijd grote en zware bestanden downloaden is de One up een beter oplossing.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
James81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Hi all,

Graag jullie advies... bij het huidige systeem blijven, of voor een andere formule kiezen.

We betalen gemiddeld: 70-75€ // Plan WIGO HOME S

Verbruik: 150-250Gb.

We hebben een vaste lijn thuis, waar we bijna geen gebruik van maken.  Digitale TV en natuurlijk internet.  Alles volstaat qua snelheid en volume.  We zouden evenwel een simkaartje wensen toe te voegen voor onze schoolgaande dochter.
mvg James

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

@James81  

Je zou eventueel kunnen omgaan naar een One pakket met 1 gsm nummer. Je hebt dan de optie om vaste te lijn erbij te nemen , gratis omdat het een optie is , je hebt dan 150 Mbps download en je hebt 3 TB aan vast volume. Het volume is dus niet minder dat is opgetrokken , jullie hebben nog 750 GB. Nu weet ik niet of er meer mobiele nummers zijn maar ook die zijn dan eventueel toe te voegen aan je One pakket. Hoe meer nummers erbij hoe duurder het wordt. Als je One neemt met 1 gsm nummer is de maandelijkse kost 86 euro per maand. Het gsm nummer heeft dan onbeperkt bellen en 40 Gb mobiele data per simkaart , afhankelijk van hoeveel simkaarten je hebt des te groter wordt je bruikbaar volume voor mobiele data. Dus 1 kaartje = 40 Gb mobiele data volledige snelheid daarna tegen verlaagde snelheid. 2 simkaarten = 80 Gb volledige snelheid daarna ook weer verder tegen verlaagde snelheid en zo verder tot 5 simkaarten. Ook allemaal met onbeperkt bellen en sms'en. 

 

Misschien kan All internet + tv ook een optie zijn met eventueel een los gsm abonnement. Enkel is die optie wel iets duurder 103 euro per maand. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

@James81 : zonder rekening te houden met tijdelijke promoties:

 

One (niet Up dus - 1 Simkaart/40GB datavolume inbegrepen) + TV Iconic = 86 euro.

Voordeel: mobiel abonnement inbegrepen (wat je nu niet hebt) quasi geen datalimiet meer voor vast en mobiel. 
De vaste lijn kan je behouden want is een gratis optie binnen One (Up).

 

One Up lijkt me overkill voor jou.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
James81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Dank je voor jullie antwoord, het zal een ONE worden... 🙂 

Fijn weekend!

0 Likes
Erzberg
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

OneUp is inderdaad duurder, vaak...

Wigo 35 GB met 3 tvboxen, 5 simkaarten, vaste telefoon, play more , play sport : 176 €

One Up : met 4 simkaarten, 1 datasim, vaste telefoon, play more, play sport, 1 tvbox (geen idee of ik voor de 2 andere nog 9,22 € dien bij te betalen) --> 203,90 €

Ik zie dan ook niet het voordeel (de extra GB niet nodig, en de extra snelheid thuis ook niet nodig..)

0 Likes
DD2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 18
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Ik had een Wigo 35 met 3 simkaarten, tv en digirecorder, internet, vaste lijn en ken je beller en als extra safespot en  betaalde 133 euro,  na een prijscheck ben ik over gestapt naar Oneplus met safespot als extra en betaal nu 126 euro,  heb nu 2 simkaarten en 1 datasim in de plaats  genomen, de rest is hetzelfde gebleven.

Uiteindelijk heb ik nu meer voor iets minder geld,  als nu nog de 5g zou werken zoals ze beloven zou ik iets gelukkiger zijn want in Antwerpen nergens 5 g te bespeuren, alle bijzondere plaatsen getest maar helaas 😔

 

0 Likes
Marlau
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Met One ben je slechter af (150 mbps ipv 300 mbps) en betaal je €20,- meer voor hetzelfde.

Belachelijk dus.

Als ze ons meer willen laten betalen , hadden ze dit ook gewoon kunnen zeggen.

De optie om mobiele data bij te kopen hebben ze intussen uitgeschakeld. Met als gevolg dat ons gezin geen toegang meer heeft tot 4G.

Volledig afgesloten.

Ik kan enkel nog verder als ik overschakel naar One(up). 

M.a.w. Iedereen zal stilaan gedwongen worden om de overstap te maken.

Klantvriendelijkheid 0/10

 

Marlau
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Wordt deze blog trouwens ook gelezen door Telenet medewerkers zelf of ben ik mijn energie aan het verspillen?

Ik was gisteren aan het chatten met iemand van Telenet en die zei me ook dat de situatie is zoals ie is.

Dikke pech dus.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

@Marlau In de meeste gevallen is one goedkoper, Hoeveel betaal je nu, en hoeveel gsm's heb je in je abo?

0 Likes
Marlau
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Dag Christof,

Momenteel heb ik 5 gsm's en ik betaal nu €135,- per maand.

Als ik dit overneem naar One , dan kom ik aan €150,-.

Dat vind ik een vrij groot verschil.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

@Marlau 

Hier lezen geen medewerkers van Telenet mee. Er zijn moderators aanwezig maar die gaan er niet veel aan kunnen doen jammer maar helaas. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marlau
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?

Intussen hebben ze mij Telenet app ook afgeschakeld blijkbaar.

Ik kan ook geen verbruik meer opvolgen van internet/tv...etc/

Ook mijn facturen kan ik niet meer raadplegen.

Ben plots Persona non grata precies.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WIGO vs ONE(up) een prijsstijging?


@Marlau  schreef:

Wordt deze blog trouwens ook gelezen door Telenet medewerkers zelf of ben ik mijn energie aan het verspillen?


Allee, dan zullen we ook maar geen "energie verspillen" door jou te willen helpen ...

 


@Marlau  schreef:
De optie om mobiele data bij te kopen hebben ze intussen uitgeschakeld. Met als gevolg dat ons gezin geen toegang meer heeft tot 4G.

Volledig afgesloten.

Ik kan enkel nog verder als ik overschakel naar One(up). 

M.a.w. Iedereen zal stilaan gedwongen worden om de overstap te maken.

Klantvriendelijkheid 0/10


Die optie is er bij Wigo nooit geweest, ook vroeger niet. Eens de pot op, dan was/is het gedaan.
Je kon wel je basisformule upgraden (lees upgraden naar een hogere Wigo). Dat is idd niet meer mogelijk omdat Wigo niet meer beschikbaar is.
Er zijn wel opties beschikbaar om een lege pot te voorkomen: limieten en/of meldingen instellen bij een teveel aan verbruik.
Dit kan zelfs op het niveau van een individuele gebruiker.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes