Beantwoorden
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vragen over kosten internationaal bellen met ONE

1 Als ik van Belgie bel naar een Frans nummer moet ik de communicatie betalen. Klopt ?

2 Als ik bel naar naar een ONE nummer die in Spanje is. Betaal ik niets maar moet de ONE in Spanje het buitenlandse deel betalen. Klopt ?

3 Als ik met een ONE nummer bel van Spanje naar Belgie, moet er niet betaald worden. Klopt ?

4 Als ik met een ONE nummer bel van Spanje naar een Frans nummer, moet ik niets betalen. Klopt ?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: belkosten bij ONE


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen over kosten internationaal bellen met ONE

@Janneke_Dust 

 

1. Als je van België naar een buitenlands nummer belt , eender waar in Europa , betaal je roaming kosten. Deze kosten zijn voor je zelf , kosten buiten bundel.

 

2. Als je naar een Telenet nummer belt betalen jullie allebei niks van kosten. Dan kan dat nummer in Spanje zitten of eender waar in Europa dan gaat het gewoon van je eigen bundel af zoals je die hier ook zou gebruiken.

 

3. Als je belt vanuit Spanje naar een nummer in België dan gaat dit ook gewoon van je eigen bundel af zoals je die hier ook zou gebruiken.

 

4. Als je belt met je nummer vanuit Spanje naar een Frans nummer , of eender welk nummer in Europa , dan gaat dit ook gewoon van je eigen bel bundel af. Ook weer zoals je het in België zou gebruiken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vragen over kosten internationaal bellen met ONE

Bij ONE is er geen bundel maar onbeperkt.

 

Dit staat er op de site van Telenet voor ONE:

Bellen: binnen België naar Belgische nummers en in de EU-zone (behalve vanuit België) naar alle nummers binnen de EU-zone


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen over kosten internationaal bellen met ONE

@Janneke_Dust 

Dat klopt maar ze noemen het zo mooi , je belminuten zullen vanuit je eigen bundel zijn.

Maar het is waar wat je zegt het is geen bundel meer aangezien alles onbeperkt is. Maar geheel onbeperkt is het ook niet want je hebt voorwaarden die Telenet beschrijft. Eentje ervan is 1000 sms'en per dag of 30.000 per maand. Bellen mag ook niet meer dan 6 uur per dag of 30 uur per week. Dus geheel onbeperkt kan je het niet echt noemen. Dit is trouwens bij iedere provider van toepassing.

 

EDIT: zelf heb ik de ONE Up.

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Vragen over kosten internationaal bellen met ONE


@patrick37  schreef:

1. Als je van België naar een buitenlands nummer belt , eender waar in Europa , betaal je roaming kosten. Deze kosten zijn voor je zelf , kosten buiten bundel.

Misschien een kleine correctie. Bellen vanuit België naar een buitenlands nummer, eender waar deze zich bevindt is inderdaad niet gratis. Dit zijn echter geen roaming kosten, maar gewoon internationale telefonie kosten, die niet in je bundel zitten.

Roaming is enkel dan van toepassing wanneer jouw GSM zich in het buitenland bevindt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen over kosten internationaal bellen met ONE

@Arnie 

Ja daar heb je gelijk in heb het verkeerd geïnterpreteerd.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Vragen over kosten internationaal bellen met ONE

Maar voor de rest zeer volledig en correct geantwoord @patrick37 🙂


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Vragen over kosten internationaal bellen met ONE

@Janneke_Dust trouwens, of je nu naar een One nummer belt, of naar een ander Belgisch nummer, dat mag voor de beller niets uitmaken. Hij kan dat immers niet op voorhand weten.

Hetzelfde geldt voor het bellen naar een Belgisch nummer van iemand die zich in het buitenland bevindt: de beller weet dit doorgaans niet, dus zal nooit moeten opdraven voor extra kosten.

 

Het feit dat je wel nog een kost moet betalen voor bellen vanuit België (en niet vanuit een ander EU land) naar EU, dat blijf ik vreemd vinden en blijft bij veel mensen voor verwarring (en onaangename verrassingen) zorgen.
Ik zie ook deze kosten op termijn nog wel verdwijnen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen over kosten internationaal bellen met ONE

@Steven-E  

Eigenlijk is het te gek voor woorden hé , je bent in ergens in een land in Europa je belt een Nederlands nummer en het gaat van je eigen bel bundel af. Je belt vanuit België naar hetzelfde nummer en je betaald het internationale tarief. 

 

Van mij mogen ze die regel gewoon afschaffen zodat je vanuit België ook overal heen kan bellen , binnen Europa wel te verstaan , zonder extra kosten. Maar de andere landen rekenen die internationale tarieven ook aan. Dus hoezo Europa is één.....

 

Telenet had wel hier de beste uitvinding ooit voor : TRIIING !!!! Maar het bracht blijkbaar niet genoeg op en nemen dan eigenlijk ons voordeel hiermee weg , tenzij je € 10 per maand betaald in je ONE pakket om er van te kunnen profiteren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vragen over kosten internationaal bellen met ONE

Vanuit het zicht van de verbruiker is dit te gek voor woorden. Maar ik heb wat nagedacht en het eens bekeken vanuit het zicht van Telenet. 

Dan zijn de verbindingen van Belgie naar een EU-land heel veel groter dan de de verbindingen van een ander EU land naar een willekeurig EU-land. 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vragen over kosten internationaal bellen met ONE

Met andere woorden @Janneke_Dust Telenet wil er aan verdienen want aan de TRIIING verdiende ze niks. Telenet is al niet de goedkoopste en die € 10 willen ze dat we betalen. Alternatief : mensen bellen via whatsapp naar iemand in de EU die dus geen Belgisch gsm nummer heeft. 

 

De TRIIING verplichte de klant nog om een vaste lijn erbij te nemen waar ze wel aan verdiende. En die was iets duurder dan de € 10 optie die je er nu bij kan nemen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Vragen over kosten internationaal bellen met ONE


@Janneke_Dust  schreef:

Vanuit het zicht van de verbruiker is dit te gek voor woorden. Maar ik heb wat nagedacht en het eens bekeken vanuit het zicht van Telenet. 

Dan zijn de verbindingen van Belgie naar een EU-land heel veel groter dan de de verbindingen van een ander EU land naar een willekeurig EU-land. 


Het is simpelweg de Europese regelgeving die de operatoren verplicht heeft de roaming kosten te laten vallen. Alles wat hier niet onder viel, zoals bellen vanuit België naar een ander EU land, is betalend gebleven. Zo is het bij Telenet, maar ook bij alle andere operatoren in de EU.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.