Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

Bij het afspelen van een ARD-HD opname heb ik nog een paar bugjes gevonden:

 

1)Tijdens de film vertelt een dame wat er zoal te zien is, dat blijkt de "audiodesciptie" te zijn. Deze staat bij "instellingen" echter op uit. Enige oplossing, via drie puntjes menu, is  de taal van originele versie terug op Duits zetten, terwijl ik er vanuit ga dat Duits het originele is...blijkbaar verwisseling, daarstraks nog even geprobeerd met andere opname.... hetzelfde. Vervelend, na stopzetten afspelen en nadien "verder kijken" alle instellingen weer .

 

2) De ondertitelingsproblemen kennen we al langer,  maar er is nog iets... tijden het afspelen van de film valt op dat het geluid begint achter te lopen op het beeld. De ondertitels, na oplossing "Jos "vooruit en achteruit spoelen, blijven synchroon met beeld. Valt na een uur sterk op , iemand zegt "inderdaad" op beeld en ondertitel maar zijn mond is al gesloten als het geluid komt...

 

Nog iemand gezien ?

Tags (1)
15 reacties
Ex-Netweter
 

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

@Theo2 ik heb dat in het weekend ook gehad voorbij de helft ik denk bbc entertaiment , dan heb ik ook over en weer gespoeld en het (klopte) weer, maar er schol wel meer dit weekend schokkend beeld enz, daarom dacht ik dat zal de reden wel zijn en dat was al doorgegeven.

Jos

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

@Ex-Netweter @Theo2   JA!   Is mij gisteren ook opgevallen bij een opname van  BBC 1 (Doctor Who).   

De ondertitels synchroon laten lopen met het geluid is een spelletje van 5x opname stoppen en terug starten.  En dan komt er na een 10tal minuten de audio/video synchronisatie (ongeveer 500ms verschil).

 

Maar hoe leg je nu zoiets uit aan de mensen op de 015 nummer ? Het gebeurt niet altijd, het is niet altijd op dezelfde post... 

Wat ik soms ook heb is het "afkappen" van de eerste lettergreep audio. Dat valt echt op tijdens de reclame.

En dat heb ik soms ook op VTM en Vier.   Maar weer : het is "soms", dus probeer dat maar eens te melden.

Ik denk dat ik een Excel file ga bijhouden en telkens het uur, post en probleem ga opschrijven en dan bellen als ik 10 problemen heb 🙂

0 Likes
Ex-Netweter
 

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

@kmichels ik denk ook dat het nuttig is zoals u voorschrijft, zo kunnen ze meer gericht zoeken wat er fout zit.

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

connectie met de cloud is soms overbelast, daar deze gebruikt word in Nederland en belgie is er soms sinds ze in Nederland ook testen een merkbaar probleem met de cloud dat die soms niet goed werkt,

opnames die maar voor 7 min zijn opgenomen en een heel stuk uit zijn, of gewoon dat de verbinding ermee weg is.

vrees dat we niet veel kunnen doen daar aan dan het te melden,

word tijd dat er in belgie ook een cloud gezet word voor belgie zodat we niet moeten delen met Nederland, want vrees hoe meer klanten er op gaan aangesloten worden hoe meer die belast zal worden.

met resultaat dat de cloud dan niet beschikbaar is voor even en de opnames dan ook niet gestart worden.

normaal worden alle geplande opnames gedaan als de box geen verbinding heeft met internet maar als de cloud er uit ligt even dan zullen die opnames ook gestoord zijn vrees ik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen


@Theo2@  schreef:

Bij het afspelen van een ARD-HD opname heb ik nog een paar bugjes gevonden:

 

1)Tijdens de film vertelt een dame wat er zoal te zien is, dat blijkt de "audiodesciptie" te zijn. Deze staat bij "instellingen" echter op uit

 

2) De ondertitelingsproblemen kennen we al langer,  maar er is nog iets... tijden het afspelen van de film valt op dat het geluid begint achter te lopen op het beeld. De ondertitels, na oplossing "Jos "vooruit en achteruit spoelen, blijven synchroon met beeld. Valt na een uur sterk op , iemand zegt "inderdaad" op beeld en ondertitel maar zijn mond is al gesloten als het geluid komt...

 


Vervolg: nog eens een Film opgenomen op ARD Kaiser enz. over val van de keizer in 1918.

 

1) audiodescriptie was uit en bleef uit.

 

2) synchroniseren ondertitels  met terug en vooruitspoelen nog nodig, formatering ondertitels leek OK, grootte en kleurinvulling verschillende personen klopte.

 

Stap voor stap komen we er. !!!

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

@Master-Magic Vandaag weer een probleem gehad met opname BBC1. Rond 20:30 Dr Who opgenomen en rond 22:00 afgespeeld (dus opname was gedaan).  

Alles loopt correct, tot ergens in het midden : het beeld bevriest gedurende 7-9 seconden en dan gaat het afspelen verder, maar er missen wel 10 minuten !

 

Ik heb het eerder al gezegd... ik mis mijn digibox met harde schijf!  Ik heb eerder nooit enig probleem gehad.  Dit is uiteraard een test, maar ik heb nog geen enkele avond correct TV kunnen kijken! 

- Netflix ?  Werkt al 4 weken niet meer. (en kwaliteit was slechter dan via PS4)

- TV Theek : error CS2300 (of iets dergelijks) niks te zien of te bestellen

- Opnames : Stukken weg uit opname, alle opnames weg,... (gelukkig opgelost na een telefoontje naar de 015)

- Live TV : audio/video synchronisatie loopt niet goed en stukjes audio ontbreken

- Spraakherkenning : werkte uitstekend, maar nu praat ik blijkbaar soms Engels !

 

 

 

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

er moet blijkbaar iets goed fout gaan bij jou, misschien een denkpiste, zou die telenetbox niet ergens iets kapot zijn al ofzo, misschien eens bellen met de telenet box nummer van telenet en eens bespreken voor een omruiling ofzo als test of het niet aan de box kan liggen die problemen.

want ik lees geen andere meldingen van geen Netflix kunnen bekijken.

zou raar zijn als er maar 1 dit heeft, (niet elke klant post dit probleem op dit forum of kent deze niet) zou eens moeten bekeken worden met telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

@Master-Magic  Ik ben niet de enige met Netflix problemen volgens de gasten bij het 015 nummer. Heb er zelfs een smsje van TN voor gekregen... bij de volgende update zou het opgelost zijn (eind oktober, maar nu is dit al midden november geworden blijkbaar).

 

Nog zoiets raar : ik neem The Walking Dead op van Fox (vrijdag).  Alles OK, staat in Mijn TV lijstje. Wil ik zien en krijg ik vandaag alleen de keuze : opname wisen !  Ik kan ze niet bezien en er staat een rood uitroepteken naast.  Geen nood : er is gelukkig Terugkijk TV. Aflevering moeten zien met de helft van het beeld vol blokjes en een audio/video  synchronisatie probleem van 1 seconde.  Voor alle zekerheid toch even opgenomen met de gsm... anders gelooft niemand me 🙂

 

Ook mijn afstandsbediening begrijpt me plots niet meer. Ik zeg "1 minuut doorspoelen", opent hij het zoek scherm en staat er "1 boer zoeken" 🙂   Best grappig voor 1 keer, maar er is dus nog geen 1 dag voorbijgegaan zonder problemen.  Ik vraag me af wat het pluspunt van deze box is ? 

 

De laatste test : Alles eens volledig afgezet en niet meer in Eco modus zetten.

Testen is leuk, maar ze mochten toch een iets stabieler bakje gekozen hebben. 

 

PS : van elke error neem ik een foto of opname met de gsm, anders moeten ze een aparte hotline voor mij opendoen bij de 015 🙂    En er is dus niks speciaals aan mijn install : Wigo met 1 modem, 1 TV box (met UTP aangesloten) en voor de rest niks. Ik heb ook de laatste versie van de modem (dat fel witte bakje).

 

En dan nu het toppunt : Als ik een error probeer te repliceren door mijn box even af te zetten en daarna exact dezelfde stappen doorloop, dan komt die error natuurlijk niet en werkt het ineens.  

 

Nu ga ik Blokken terugkijken met Terugkijk TV... kunnen we ineens van vraag 3 naar antwoord 5 doorkijken in 1 seconde 🙂  LOL

 

 

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

Amai @kmichels ik zou ook wanhopig worden in jouw geval. We hebben hier wel wat mankementjes maar over het algemeen wel een goede tv-ervaring .


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

@kmichels, heeft men wanneer je binnenbelt bij het 015-nummer jouw modem al eens grondig nagekeken? Want de hoeveelheid problemen die jij ervaart, zou echt niet mogen voorvallen. Zoals @Wheng aangeeft, zou iedereen dan wel ambetant worden van zo'n kijkervaring, inclusief mezelf.

 

De UTP kabel waarmee je TV-box is aangesloten, die komt ook rechtstreeks van de modem? Of steekt deze in een wandcontactdoos of andere hardware? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

@Suzy @Wheng   Awel, ik zal deze avond eens bellen en het vragen 🙂  

De UTP zit gewoon van de modem in de TV box. En de modem staat iets meer dan 1 meter van de TV Box.  Er is echt niks speciaals aan de setup. Simpeler dan mijn setup kan echt niet.

 

Maar het ligt niet alleen aan de TV Box hè.  Als ik een opname programmeer en 2 dagen later wil bekijken en er is gewoon maar de helft opgenomen... wat heeft dat met mijn modem of TV box te maken ?

 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

@kmichels, opnames, terugkijk-TV, live-TV pauzeren, stembediening en TV-theek zijn allemaal interactieve toepassingen van de TV-box, die via de internetverbinding verlopen bij deze box. Zodra er iets niet goed is met de interactieve verbinding of aansluiting, kan het dus zijn dat je op die aspecten hinder ondervindt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

@Suzy Dat gaan we deze avond dus even uittesten door alle kabels eens te vervangen en te laten testen... je weet nooit he 🙂  

 

Maar wat een onvolledig opgenomen opname met de interactiviteit te maken heeft, begrijp ik niet hoor.

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

ARD HD na opname afspelen...gekke verschijnselen

Een opname met een rood uitroepteken in een cirkeltje is een probleem bij hen heb ik begrepen, heb ik ook al gehad. Kun je alleen wissen...

0 Likes