Beantwoorden
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Afstandsbediening nieuwste Telenet TV Box 2019

Ik heb de nieuwe TV BOX gekregen met oa stembesturing en opnemen in de cloud maar ik kan het geluid niet harder of stiller zetten via de afstandsbediening die bij de tv box hoort.

Ik heb meermaals geprobeerd mijn SAMSUNG TV UE55D6530W of versterker te koppelen maar het geluid is niet bedienbaar via de nieuwe afstandsbediening van de TELENET TV BOX. Ik moet de afstandsbediening van mijn SONY versterker HT-DDWG800 gebruiken om het geluid harder of stiller te zetten.

Alle andere functies werken wel.

 

0 Likes
12 reacties
Ex-Netweter
 

Afstandsbediening nieuwste Telenet TV Box 2019

@e10 gaat bij het aanzetten of uitzetten uw televisie en/of receiver mee aan of uit? Kwestie te weten of de cec op deze toestellen al aanstaat of niet.

 

hou er rekening mee dat het aanzetten van CEC op deze toestellen voor sommige hetzelfde is als het openen van pandora's box 😉

e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Afstandsbediening nieuwste Telenet TV Box 2019

De TV zet ik uit via de afstandsbediening van de tv zelf. De box blijft aan. Ik heb hem in stand by gezet na 4 uur.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Afstandsbediening nieuwste Telenet TV Box 2019

Gaat U box niet uit als je de rode uitknop duwt op de afstandsbediening?

 

Ja kan proberen te herkoppelen door "0" en de TV knop minsten tien seconden samen in te duwen.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/je-telenet-tv-afstandsbediening/ 


@e10@  schreef:

De TV zet ik uit via de afstandsbediening van de tv zelf. De box blijft aan. Ik heb hem in stand by gezet na 4 uur.


 

0 Likes

Afstandsbediening nieuwste Telenet TV Box 2019

@Ex-Netweter @e10 nog een tip alle batterijen uit de afstandbediening even wachten en terug er in, de tip van johan werkt ook maar dan is de receiver terug ontkoppeld, u moet dan naar instellingen gaan en de receiver terug koppelen aan de afstandbediening, ook wil ik opmerken als u het geluid van de receiver wil regelen moet u die richten op de receiver, de box regelt het geluid niet dat doet de afstandbediening.

Jos

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Afstandsbediening nieuwste Telenet TV Box 2019

Ik heb de batterijen van de afstandsbediening van de TV BOX er even uit gehaald maar zonder resultaat. Het ledje op de TV knippert wel als ik het geluid harder of stiller zet via de afstandsbediening van de TV BOX. Maar verder gebeurt er niets.

Zou mijn TV te oud zijn ? Is van 2011

0 Likes
Ex-Netweter
 

Afstandsbediening nieuwste Telenet TV Box 2019

@e10 kijk eerst bij instellingen of hij wel degelijk gekoppeld is, staat hij niet vermeld dan is hij niet gekoppeld, is hij wel gekoppeld dan denk ik eerder aan een instelling op uw tv of receiver of een verkeerde hdmi ingang/uitgang, of dat de instellingen er van niet juist staan.

Jos

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Afstandsbediening nieuwste Telenet TV Box 2019

Bij instellingen is tv gekoppeld. Er word ook een test gevraagd na koppeling maar geluid harder of stiller werkt niet.  HDMI aansluitingen zijn niet verandert ten opzichte van mijn oude digicorder. Toen werkte het geluid harder of stiller wel goed.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Afstandsbediening nieuwste Telenet TV Box 2019

@e10, heb hier zelf al een paar keer gelezen dat CEC van het TV-toestel zelf ook ingeschakeld moet zijn om de geluidsregeling erdoor te krijgen. In welke opstellingen dit precies allemaal het geval was, weet ik niet exact. Maar zou het wel eens proberen als dit nog niet het geval is. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Afstandsbediening nieuwste Telenet TV Box 2019

CEC is actief.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Afstandsbediening nieuwste Telenet TV Box 2019

Mijn CEC moest actief zijn op de TV om het geluid te doen werken (ik had geen geluid). Tevens moest ik dan in de TV geluidsinstellingen zeggen dat het geluid via Easylink moest gaan (CEC). Mijn TV-box staat is thans rechtstreeks ingeplugd in de receiver.

 

Hier was de afstandsbediening wel gewoon gekoppeld. Ik lees dat je zegt dat je TV als gekoppeld staat, Hoe zit het met je versterker, staat die erook tussen?

DSC_0305.JPG

Afstandsbediening nieuwste Telenet TV Box 2019

@Ex-Netweter @e10 johan u haalt iets aan... ikzelf was misschien niet duidelijk genoeg, als de receiver er niet tussen staat moeten we niet verder zoeken.

Jos

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 171
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Afstandsbediening nieuwste Telenet TV Box 2019

Probleem opgelost. Had niet juiste type van mijn reciever / versterker ingevuld. Harder stiller is nu ok vanaf de afstandsbediening tv box 😀