Beantwoorden
Evarist
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

Beeld en geluid niet synchroon als Dolby aanstaat.

Ik merk op dat als ik dolby  aanzet mijn geluid niet meer synchroon is met het beeld,

als ik dit uitschakel dan is het wel terug synchroon. Is dit reeds gekend?

0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Beeld en geluid niet synchroon als Dolby aanstaat.

Hallo,

 

Ik ga ervan uit dat dit via een receiver is? over hoeveel milliseconden spreken we dan ongeveer? Ik heb hetzelfde voor op mijn Apple TV, maar op de TV-box is het me nog niet opgevallen.

0 Likes
Evarist
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

Beeld en geluid niet synchroon als Dolby aanstaat.


@Ex-Netweter@  schreef:

Hallo,

 

Ik ga ervan uit dat dit via een receiver is? over hoeveel milliseconden spreken we dan ongeveer? Ik heb hetzelfde voor op mijn Apple TV, maar op de TV-box is het me nog niet opgevallen.


Ja via een receiver, anders zou ik het geluid niet op dolby zetten eh 🙂

het is toch snel 1 a 2 sec dat het geluid achterkomt...

0 Likes
Janssen76
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Hoort wie klopt daar? De kop is eraf! Hi there!

Beeld en geluid niet synchroon als Dolby aanstaat.

Zelfde bij ons, zit een behoorlijk verschil in. Daarnaast valt me op dat als ik Dolby aanzet, alleen de subwoofer en de linker/rechter front speaker werken, de center speaker krijg ik op geen enkele manier werkend. Ik had toch minimaal Dolby 3.1 verwacht...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeld en geluid niet synchroon als Dolby aanstaat.

dit is een bug die er al inzit sinds begin juli, was eerst op tv ook hoorbaar dit probleem, maar is nu ook verplaatst naar de receivers.

is gekend dit probleem, waneer het word opgelost zullen we moeten afwachten met de update's die er snel nog eens komen 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Beeld en geluid niet synchroon als Dolby aanstaat.

Ik heb eigenlijk geen verschil op het eerste zicht.

 

 Het verschil tussen de oude en nieuwe met betrekking tot Dolby. Bij de oude zette je deze optie op en op de filmkanalen of bestelde films waar dolby mee uitgezonden werd, kreeg je de echte dolby. Bij de andere zenders gaf je receiver waarschijnlijk "Pro logic" welke van een tweekanaals een meerkanaals maakt.

 

Nieuwe TV-Box. Als je hierbij Dolby opzet zal deze op elk kanaal dolby uitzenden en via je receiver gaat dit gewoon naar je luidsprekers. De zenders welke geen surround hebben zenden in Stereo uit (je zal merken dat je middenspeaker ook niet werkt). Doordat je receiver het bericht krijgt dat de Dolby gewoon dient doorgestuurd te worden zal deze het in stereo naar jouw speakers zenden.

 

Oplossing: Bij gewone zenders in de tv-box de Dolby uitschakelen en enkel bij bestellingen of prime kanalen het aanzetten.

Of kijken in de instellingen van je receiver of het mogelijk is dat als Dolby in stereo blijkt te zijn, dat deze er een Pro Logic van maakt.

 
0 Likes