Beantwoorden
Evarist
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

Beeldkwaliteit VOD is alles behalve.

Ligt het aan mij of is de beeldkwaliteit op opvragingen in de TV theek alles behalve scherp? 

Er hangt een waas in het beeld alsof heel de film/serie in een flashback of droom wordt afgespeeld.

Ik ben wel wat beters gewoon op mijn TV, nog mensen die dit is opgevallen?

21 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit VOD is alles behalve.


Dat gezegd zijnde gaan mensen die er niet zo mee bezig zijn zich tevreden doen met de TV-Theek, ook misschien omdat ze geen netflix hebben of nergens films kunnen huren. Een andere vraag (en een ander discussie) is of mensen twaalf euro gaan betalen voor het beperkt aantal series (ook al is het HBO). Beter zou zijn om terugkijk tv (+eventueel de themakanalen) in een ander prijskaartje te steken. Als je weet dat dit bij andere (tv-vlaanderen, proximus) er gewoon bijzit!


Inderdaad! Terugkijk-tv loskoppelen van Play. Wij vragen NOOIT films/series op uit Play maar gebruiken terugkijk-tv wel vaak. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit VOD is alles behalve.


@Umbra666@  schreef:

@Master-Magic aangezien ik niets aan mijn t instellingen heb veranderd en ik duidelijk het verschil merk tussen andere streamingdiensten en opvragingen uit de tvtheek (play more). En zelfs de gewone zenders vind ik minder scherp dan voorheen, behalve de sportzenders, daar geen klagen over. Eerst dacht ik, ligt het aan mij dat ik een issue zie die er niet is, maar ben blijkbaar niet de enige. 


Bij mij ziet Play Sports (er op een 4K Samsung TV) er soms erbarmelijk slecht uit...


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit VOD is alles behalve.


@Master-Magic@  schreef:

die mindere kwaliteit van on demand is altijd al geweest, alleen is de box nu beter met beeldkwaliteit zodat je het nu sneller merkt ook.

er zijn veel films en series die nog in SD staan op de on demand of gewoon zijn opgewaardeerd zodat je wel een HD versie zal krijgen maar de beeldkwaliteit minder is.

 

merk ook al enkele weken dat de player op de telenet box de beeldkwaliteit er van is verlaagd, zie je aan opnames in de cloud en live beelden, 

in de opnames zijn de ondertiteling gekarteld waarbij dit live niet is.

denk dat ze de kwaliteit verlaagd hebben om de player sneller te doen laden bij opnames en opvragingen omdat dit soms lang duurde een tijdje, ook hebben sommige klanten een niet goede internetverbinding waardoor een lagere kwaliteit dan sneller inlaad op de telenet box.

 

ik juich dit niet toe deze ontwikkeling maar het is iets waar naar gekeken moet worden door telenet en opgelost worden.

er is nog veel werk aan de winkel, daarom ook dat de testperiode verlengd word vrees ik.


Wij thuis hebben 200 mb/s download. Dit zou dus geen probleem mogen geven. Dat dit voor andere klanten (zonder deze snelheid) aangepast wordt zou ik wel begrijpen maar toch niet voor iedereen? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit VOD is alles behalve.


@Ex-Netweter@  schreef:

@Master-Magic ik volg u volledig ook daarom dat ik er steeds op druk dat het melden bij telenet heel belangrijk is, de netweters kunnen dit niet oplossen dat moeten de achterliggende diensten van telenet doen.

Jos


Het is wel zo dat de moderators dit forum bijhouden en doorspelen aan de engineers van Telenet. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beeldkwaliteit VOD is alles behalve.

@m-jan20 @Evarist, problemen of feedback over de TV-box geef je best door via 015/33.44.88. Je kan het op dit forum bespreken met andere leden of TV-box gebruikers, maar dit wordt niet doorgegeven aan de engineers. De moderatoren of community managers zijn aanwezig om mee te lezen en alles mee in goede banen te leiden. Af en toe geven we wel eens wat extra info of kadering, maar zeker geen persoonlijke support. 

 

Wat we wel elke twee weken doen is de meest besproken onderwerpen doorsturen, zodat men weet wat er leeft onder de TV-box klanten op De Netweters. Maar dat zijn absoluut geen individuele problemen/voorbeelden. Toestellen van de klant en type aansluitingen worden dus niet mee doorgegeven.

 

Voor support kan je dus beter terecht op 015/33.44.88 of via de Social media kanalen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Evarist
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

Beeldkwaliteit VOD is alles behalve.


@Suzy@  schreef:

@m-jan20 @Evarist

Voor support kan je dus beter terecht op 015/33.44.88 of via de Social media kanalen. 

 

Sorry Suzy maar waarom richten jullie geen gratis 0800 nr in om dergelijke problemen te melden en wel een betalend 015 nr? Moeten wij als klant betalen om jullie nuttige feedback over jullie toestellen te geven? Klopt ergens niet he... Ik zoek wel uit of ik mijn feedback via een ander kanaal tot bij de zngineers krijg. Toch bedankt.


 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Beeldkwaliteit VOD is alles behalve.


@Evarist@  schreef:

@Suzy@  schreef:

@m-jan20 @Evarist

Voor support kan je dus beter terecht op 015/33.44.88 of via de Social media kanalen. 

 

Sorry Suzy maar waarom richten jullie geen gratis 0800 nr in om dergelijke problemen te melden en wel een betalend 015 nr? Moeten wij als klant betalen om jullie nuttige feedback over jullie toestellen te geven? Klopt ergens niet he... Ik zoek wel uit of ik mijn feedback via een ander kanaal tot bij de zngineers krijg. Toch bedankt.


 


Heb je niet standaard onbeperkt bellen met vaste lijn bij Telenet? & WIGO is ook onbeperkt bellen maar gratis 0800 nummer zou inderdaad logischer zijn.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes