De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Cloud of HDD

Beantwoorden
Professional Meerweter
De vlam zit erin. Al 25 duimen! YEAH! CAPSLOCK DAY! BINGO!

Ik ga een vraag in de groep gooien want vraag me af wat iedereen denkt over wat er zou moeten gebeuren met de nieuwe tv-box, testers of geen testers maakt niet uit.

De vraag is "wat hebben jullie liever, HDD schijf of Cloud"

Mijn eigen antwoord is HDD

0 Likes
Beantwoorden
12 reacties
Highlighted
Professional Meerweter
Netjes! Topicwurm! De volle 100! BINGO!

Ik blijf de lokale opname trouw, voor mij geen cloud.

0 Likes
Beantwoorden
Experienced Meerweter
YEAH! CAPSLOCK DAY! Goed bezig! Al 25 duimen! Say what?!

@francis50 Opnames in de cloud. Het grootste voordeel is dat je dan niet je opnames verliest als je tv box het laat afweten. 

0 Likes
Beantwoorden
Freshman Bijna Allesweter
It's your third party! YEAH! CAPSLOCK DAY! En wanneer slaap jij? JACKPOT!

Ik zou het liefst hebben dat men een externe HD (vb USB3 2TB NTFS) kon aansluiten op de TV-Box.

Beantwoorden
Professional Meerweter
Netjes! Topicwurm! De volle 100! BINGO!

@francis50 denkt dat je nooit opnames kunt kwijt raken. Ik ben daarvan niet overtuigd. Als er al eens een storing is op de server, kunnen zeer velen opnames kwijt geraken. Als er bij u een probleem is met het internet kan je ook de opnames niet bekijken. 

Wat ik nu schrijf is mijn veronderstelling. In de meeste gevallen worden geen echte opnames gemaakt. Telenet slaat alles op wat uitgezonden is en heeft daarvoor een capaciteit die groot genoeg is voor twee maanden opnames. Voor een 'opname' van een klant wordt dan een bestand bijgehouden waarbij klant X een opname heeft van zender Y van uur A tot uur B. 

Telenet weet van de digicorders welke zender opgenomen wordt en van wanneer tot wanneer. Van zodra alle klanten samen 24 uur opnemen van een zender kunnen ze beter één keer 24 uur opnemen. Niche zenders waar weinig opgenomen wordt, kunnen ze eventueel wel opnemen. Voor de gebruiker maakt dit niets uit, maar als er een storing is, dan zal iedereen het geweten hebben.

Het voorstel van @Janneke_Dust vind ik zeer goed. Als Telenet dit zou uitwerken dan herzie ik mijn mening. Ik heb er geen probleem mee dat deze opnames versluierd zijn en enkel zouden kunnen bekeken worden met de box waarmee het opgenomen werd (net zoals bij de tv's waarbij men kan opnemen op hdd). De voordelen voor Telenet zijn dat ze via de box alle info zoals nu behouden, het risico van de HDD is bij de klant. Het enige nadeel is dat de tv box dan meer dan één tuner moet hebben. Om niet achteruit te gaan drie tuners net zoals de huidige digicorders.

Er is nog een derde optie mogelijk: met alle smart tv's die er nu al zijn en nog zullen komen zou Telenet HbbTV kunnen ondersteunen (https://nl.wikipedia.org/wiki/HbbTV). Bij Ziggo kan dat al meer dan één jaar (https://www.totaaltv.nl/nieuws/hbbtv-nu-voor-alle-ziggo-klanten/).

0 Likes
Beantwoorden
Professional Bijna Allesweter
It's your fourth party! YEAH! CAPSLOCK DAY! Ongelooflijk (maar waar)! Volop in the game!

De combinatie zou ideaal zijn inderdaad! Opnames in the cloud maar met mogelijkheid om een externe harde schijf aan te sluiten.

@SuzyIk heb gezocht maar niet gevonden: hoe lang bleven de opnames ook al weer beschikbaar? 2 jaren is blijven plakken in mijn geheugen maar klopt dat?

Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
Freshman Meerweter
Goed bezig! Dat begint te tellen! Nog geen reader's digest? :-) Tien op tien!

@Wheng  schreef:

De combinatie zou ideaal zijn inderdaad! Opnames in the cloud maar met mogelijkheid om een externe harde schijf aan te sluiten.

+1   En dat niemand afkomt met dat gezever van "copyright, piraterij,..." als ik mij goed herinner van vroeger, zijn alle telenet signalen al gecodeerd (Seca of Irdeto was dat dacht ik) als ze over de kabel gaan. Dus een externe HDD laten opnemen via de USB poort die al aanwezig is en die trouwens die feature ondersteunt, kan echt niet moeilijk zijn. 

Cloud is in theorie fantastisch, maar in praktijk leidt dit enkel tot een beperking van rechten en mogelijkheden van de eindgebruiker.  Bij gebruik van een HDD (extern of intern), kan je zelfs als het gehele internet ontploft, nog steeds je opnames zien.  Probeer dat maar eens met de cloud Smiley Vrolijk

Beantwoorden
Experienced Beetjesweter
Hey, jij weer! :-) De kop is eraf! Hallo! Welkom! En we zijn vertrokken!

@Wheng  schreef:

Ik heb gezocht maar niet gevonden: hoe lang bleven de opnames ook al weer beschikbaar? 2 jaren is blijven plakken in mijn geheugen maar klopt dat?

@Wheng: standaard 60 dagen, maar als je langer aanvinkt was het volgens mij maximum 5 jaar.

0 Likes
Beantwoorden
Professional Bijna Allesweter
It's your fourth party! YEAH! CAPSLOCK DAY! Ongelooflijk (maar waar)! Volop in the game!

@Hofkens  schreef:

@Wheng  schreef:

Ik heb gezocht maar niet gevonden: hoe lang bleven de opnames ook al weer beschikbaar? 2 jaren is blijven plakken in mijn geheugen maar klopt dat?

@Wheng: standaard 60 dagen, maar als je langer aanvinkt was het volgens mij maximum 5 jaar.

Ja ik was aan het twijfelen 2 jaar of 5 jaar maar ik vind het niet meer terug Smiley Vrolijk

Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Experienced Beetjesweter
Hey, jij weer! :-) De kop is eraf! Hallo! Welkom! En we zijn vertrokken!

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/opnemen-met-de-telenet-tv-box/ hier staat het, maximum 5 jaar.

En zolang het opnemen in de cloud goed werkt, moet er voor mij geen harde schijf inzitten. Momenteel enkel nog maar het probleem gehad dat af en toe geluid effe een halve seconde wegvalt ofzo. Grootste voordeel is inderdaad dat je opnames niet kwijt bent als je tv box crasht.

0 Likes
Beantwoorden
Professional Meerweter
De vlam zit erin. Al 25 duimen! YEAH! CAPSLOCK DAY! BINGO!

Ik blijf er toch bij dat misschien een combinatie van cloud en HDD (intern of extern) goed zou zijn dan is iedereen content, diegene die liever cloud gebruiken die doen dat dan maar en de anderen zoals ik een HDD extern of intern.

Beantwoorden
Experienced Bijna Allesweter
Alles op zijn plek! De race is begonnen! YEAH! CAPSLOCK DAY! Lezersgoud. Respect!

zal dan extern moeten en de vraag is of er beveiligd op die externe HDD dan word opgeslagen,

en misschien is dat geen optie voor telenet om de box niet teveel belasten, want denk dat je opnames op externe HDD bij een crash van de box en nieuwe box halen dan ook weg zijn omdat deze gelinkt zijn aan die eerste box waarmee je opname's hebt gemaakt.

daarbij is de cloud een betere optie.

0 Likes
Beantwoorden
Professional Weetjesweter
A born reader! On a roll... Nice talking to you! Tien op tien!

Grootste voordeel aan in de cloud: je kan je opnames overal ter wereld bekijken op je tablet of smartphone, kan niet als ze lokaal zijn opgeslagen (kan wel, maar dan moet deze constant aanstaan en goede kwaliteit zal dit niet geven).

0 Likes
Beantwoorden