Beantwoorden
Ypsilon
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen 4K beeld meer op TV Box

Ik ben testpersoon van de nieuwe TV Box bij de beeldinstellingen kan ik geen 4K selecteren terwijl ik wel een 4K UHD TV heb (Samsung UE65HU8500) ik kan maximaal 1080p of automatisch selecteren. Op mijn app binnen de TV zelf kan ik wel 4K bekijken (zowel op YouTube als Netflix). Ik heb mijn TV-Box al laten heropstarten naar fabrieksinstellingen en het HDMI kanaal gewijzigd maar niks lijkt te helpen.

0 Likes
44 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen 4K beeld meer op TV Box

@Ex-Netweter, gelieve het topic niet onnodig ingewikkelder te maken. @Master-Magic reageerde effectief op de vraag van Theo2. Zijn korte vraag ging ook over 4K, wat dus zonder problemen in deze thread thuishoort. Het klopt dat vragen stellen over compleet andere onderwerpen in hetzelfde topic beter niet gebeuren, maar in dit geval zie ik het probleem niet.

 

Door met @Master-Magic te discussiëren over het feit of hij nu op de juiste vraag reageerde ja of neen, zorgt ervoor dat het off topic gaat. Gelieve daar dus ook op te letten. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Geen 4K beeld meer op TV Box

Mag ik nog voorzichtig een vraagje stellen over die resolutie instelling ?

Voor die keuze tabel haalt  de TV-box  dan de gegevens uit de TV ?

Ik heb  TVs van verschillende generaties en toch stelt hij dezelfde lijst voor.

NOOIT 4K maar dat kan geen van de twee.Smiley Vrolijk

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen 4K beeld meer op TV Box

@Theo2 theo dat kan niet omdat @Ypsilon een 4K tv bezit en geen 4K kan selecteren.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Geen 4K beeld meer op TV Box


@Ex-Netweter@  schreef:

@Theo2 theo dat kan niet omdat @Ypsilon een 4K tv bezit en geen 4K kan selecteren.


Als hij het niet uit de TV haalt...dan komt het van ergens anders. En dan zou iedereen die keuze moeten hebben.

Maar..ik zie ook geen 4K, maar ik vond dat normaal omdat ik geen 4K TV heb.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen 4K beeld meer op TV Box

@Theo2 dan kan ik maar 1 ding bedenken dat @Ypsilon zijn 4K tv niet staat ingesteld op 4K

Ypsilon
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen 4K beeld meer op TV Box

@Theo2 En @Ex-Netweter mijn TV staat automatisch ingesteld op 4K (poort HDMI op UHD Color) want ik kan wel 4K (2160p) bekijken in de YouTube app op de TV-Box. Het lukt bv. niet op de Netflix app in de TV-Box. Maar wel op de app geïnstalleerd op de TV zelf. Heb op advies van @Suzy mijn TV teruggezet op fabrieksinstellingen en dit ook gedaan met de TV-Box. Ook veranderen van HDMI kabel en poort helpt niet om de 4K beeldkeuze te kunnen selecteren. Ik heb ondertussen de technische dienst opgebeld om het probleem te melden. 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen 4K beeld meer op TV Box

@Ypsilon, je hebt bij Netflix ook zeker het Premium (UHD/4K) account? Want niet alle accounts bij Netflix geven deze kwaliteit van beeld. Even om zeker te zijn dat ook zeker in orde is. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen 4K beeld meer op TV Box

@Ypsilon ok dan is het zeker een bug ik snap alleen niet waarom ik wel 4K kan selecteren, en veel mensen niet.

Jos

0 Likes
Ypsilon
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Geen 4K beeld meer op TV Box

Ja hoor @Suzy ik heb een abonnement met 4K inbegrepen. Op mijn geïnstalleerde app van Samsung zelf kan ik wel Netflix 4K bekijken.

Primski
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
π-DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Nog geen reader's digest? :-)

Geen 4K beeld meer op TV Box

Ook bij mij kan ik geen 4k instellen. Max 1080p. Ik heb de tv box van gisteren in gebruik en heb een Sony 4k tv.

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen 4K beeld meer op TV Box

Misschien heeft het hier iets mee te maken, een verborgen functie die bij Telenet niet actief staat ...?

 

https://www.homecinemamagazine.nl/2018/11/ziggo-brengt-4k-ultra-hd-mediabox-begin-2019-op-de-markt/

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen 4K beeld meer op TV Box

@ppeter dat zou dus kunnen maar waarom kan ik het dan wel selecteren en andere niet, ik heb al eerder foto's gepost.

Jos

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen 4K beeld meer op TV Box

@Ex-Netweter That’s the question?

Voor ons een vraag, voor Telenet een weet. Hopelijk ontvangen we van Telenet nog een duidelijk antwoord?

Zou anders top zijn, mochten we eventueel binnenkort ook van 4K kunnen genieten...? Smiley Vrolijk

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen 4K beeld meer op TV Box

@ppeter ik zie niks staan in dat bericht die we nog niet weten en die hier nog niet actief is.

we hebben hier net hetzelfde als in Nederland, ze gebruiken beiden dezelfde cloud bv 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Geen 4K beeld meer op TV Box

Ik heb ook een Samsung 4K televisie en kan ook de optie 4K niet selecteren. Ligt inderdaad NIET aan het feit dat geen enkele zender in 4K uitzend, want verschillende andere kunnen wel 4K kiezen als beeldkwaliteit. Bij mij is 1080p de maximum. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes