Beantwoorden
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Geen CEC op nieuwe tv box?

Allen, 

 

In de instellingen van de nieuwe tv box vind ik nergens een instelling voor CEC. Gevolg hier is dat beide boxen (op twee tv's ) nu niet automatisch uit en aangaan met de tv, ook al staat CEC in de tv's aan.

Iemand een oplossing?

Marc

0 Likes
30 reacties
Ex-Netweter
 

Geen CEC op nieuwe tv box?

@marc1201 kijk eens na of de tv gekoppeld is aan de afstandbediening

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Geen CEC op nieuwe tv box?

Welk merk van televisie is het + is dit een recent toestel of wat ouder?

 

Medion, techwood, sommige Phillips series koppelen niet automatisch

 

Bij de wat oudere televisies moet je de decoder en tv apart uitschakelen

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen CEC op nieuwe tv box?

@Cru @marc1201 Cru, met die afstandbediening is wel degelijk iets mis mijn tv is maximum 8 weken oud samsung 8000 serie de ene keer gaan ze gelijk uit de andere keer niet, aangaan doen ze wel gelijk, maar als ik mijn reciever koppel aan de afstandbediening loopt alles kadul dan heb ik geen geluid dan weer geen beeld daarom heb ik de reciever niet gekoppeld aan de afstandbediening.

is ook alweer 5 weken gemeld.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Geen CEC op nieuwe tv box?


@marc1201 kijk eens na of de tv gekoppeld is aan de afstandbediening


Wil dat zeggen dat de link NIET over CEC loopt, maar dat beide toestellen tegelijk naar de afstandsbediening luisteren. Dat kan toch niet want mijn TV wil infra-rood....

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Geen CEC op nieuwe tv box?


@marc1201 

In de instellingen van de nieuwe tv box vind ik nergens een instelling voor CEC. Gevolg hier is dat beide boxen (op twee tv's ) nu niet automatisch uit en aangaan met de tv, ook al staat CEC in de tv's aan.


Volgens mij gaat met CEC de TV aan vanuit de decoder en gaat de decoder af via een signaal van de TV.

Maar de afstandsbediening van de niewe box kan niet met de TV praten, want die wil infrarood, dus moet alles vanuit de box komen. Of begrijp ik dat verkeerd ?

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Geen CEC op nieuwe tv box?

Tv luister wel degelijk naar de afstandbediening, kan hem er perfect mee aan en uitzetten. Tv is een Samsung 49" Q7F aangekocht in juli,en een sony bravia. Wanneer ik de box aanzet gaan de tv's mee aan, maar wanneer ik de tv uitzet, gaat de box niet mee uit en da's vervelend.

Ik heb er geen probleem mee dat ik box met de power knop moet aanzetten en de tv met de tv knop uit, zolang de box maar volgt dan. Was ook zo met de digicorders, maar daar werkte het wel.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Geen CEC op nieuwe tv box?

Mijn televisie die vroeger problemen had met het uitschakelen werkt nu perfect met TVbox....via rechter rode knop.

Ex-Netweter
 

Geen CEC op nieuwe tv box?

@marc1201 uw text Tv luister wel degelijk naar de afstandbediening, kan hem er perfect mee aan en uitzetten. Tv is een Samsung 49" Q7F aangekocht in juli,en een sony bravia. Wanneer ik de box aanzet gaan de tv's mee aan, maar wanneer ik de tv uitzet, gaat de box niet mee uit en da's vervelend.

Ik heb er geen probleem mee dat ik box met de power knop moet aanzetten en de tv met de tv knop uit, zolang de box maar volgt dan. Was ook zo met de digicorders, maar daar werkte het wel.

 

Marc hangt er ook nog een reciever aan en niet gekoppeld aan de afstandbediening, dat is hier de oorzaak, ik wil mijn reciever niet koppelen omdat het problemen gaf en heb ook een samsung 8000, zet ik eerst de reciever uit en dan met afstandbediening tv box rode knop uit en gaat tv wel mee uit

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Geen CEC op nieuwe tv box?

@Ex-Netweter nee er hangt hier geen receiver bij aan ..(toch niet via hdmi als je dat bedoelt)

Ik heb geprobeerd een denon internet radio te koppelen op de samsung aangezien ik deze soms als versterker gebruik, maar die hangt enkel optisch aan de tv. En moest dat er al iets mee te maken hebben, op de Sony werkt het ook niet. (Aan wel, uit niet) 

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Geen CEC op nieuwe tv box?

@Theo2 Ben je zeker? Mijn samsung gaat op zwart en lijkt of die uitstaat maar na een paar seconden komt er een scherm van samsung zichtbaar met de vermelding dat de box (via hdmi dan) geen verbinding heeft.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen CEC op nieuwe tv box?

@marc1201 ik bedoelde softwarematig , zoals hier op het moment is de reciever pc enz met hdmi aangesloten op de tv ook de tv box, maar ik kon de afstandbediening van de tv box koppelen aan de de reciever, en dan had ik problemen, de ene keer geen geluid dan weer zwart scherm, daarom is mijn reciever niet meer gekoppeld aan de afstandbediening van de tv box, dus de reciever werkt met zijn eigen afstandbediening.

ik hoe het zo tot alle kinderziektes weg zijn.

Jos

marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Geen CEC op nieuwe tv box?

@Ex-NetweterJa dacht het wel, heb die denon willen koppelen, maar da's net eens gelukt.

Vindt het raar dat beide tv's wel aangaan met de rode toets van de box, maar niet uit willen gaan met de rode toets. Tv gaat uit met de tv toets maar dan blijft de box aanstaan...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen CEC op nieuwe tv box?

@marc1201 als ik eerst mijn reciever uitzet die niet gekoppeld is aan de afstandbediening van de tv box, dan gaat alles samen uit met de rode knop (meestal toch)

maar ja, ik heb dan ook nog 2 toetsenborden liggen ook dus een kaske meer of minder lig ik ni waker van.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Geen CEC op nieuwe tv box?

Om eerlijk te zijn, de allereerste keer ging mijn oudere TV ook niet uit. Daarvan heb ik toen zelf de kabel moeten uittrekken uit het stopcontact.  En ook één keer stoppen met de linkerstoptoets op de afstandsbediening.

Dat laatste was misschien de beste oplossing, want daarna ging het perfect, de box moest precies leren wat er aan de andere kant als TV hangt.

 

 

Bij mijn andere Tv , iets moderner lukte het van de eerste keer. Nu bedien ik beide met de rechter rode toets.