Beantwoorden
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

Beste,

Bij het ophalen van de nieuwe telenet tv-box werd ons gezegd dat we zeker powerline adapters tussen de modem en tv-box moeten plaatsen. Is dit echt nodig?

Wij proberen momenteel het te installeren maar krijgen alleen een draaiende cirkel.

Ik kan 015/33.44.88 ook niet bellen, de automatisch antwoord systeem zegt dat ons klantnummer niet gelinkt is met de nieuwe box.

Met vriendelijke groeten,

Andreas

Edit: Ik was vergeten melden dat ik dit doe voor mijn ouders dus bellen naar 015/33.44.88 vanaf hen telenet vaste lijn werkt (nog) niet.

0 Likes
25 reacties
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

Even een update. Het werkt nu, maar mijn vraag rond de powerlines blijft. Zijn die 100% nodig als de tv-box heel dichtbij de modem zit?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

@AndreasB probeer het gewoon als de ontvangst goed is ? maar bezie het zo gebruik het desnoods als wifi in een ander ruimte weinig bereik heeft tis verniet.

Jos

0 Likes

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

@AndreasB ik had een vorig bericht gemist, maar als ze er zo van overtuigd zijn dat het nodig is, kan u het proberen zonder maar als u problemen krijgt weet u dat het er wel degelijk tussen moet.

Jos

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?


@AndreasB@  schreef:

Even een update. Het werkt nu, maar mijn vraag rond de powerlines blijft. Zijn die 100% nodig als de tv-box heel dichtbij de modem zit?


Kan je dan niet gewoon met een UTP kabel aansluiten op de modem. Altijd beter dan Powerlines of WiFi.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

@Ex-Netweter Oke bedankt! Het werkt nu dus ik ga er niet aan beginnen prutsen. De powerlines blijven 😛

0 Likes
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?


@igvfer@  schreef:

@AndreasB@  schreef:

Even een update. Het werkt nu, maar mijn vraag rond de powerlines blijft. Zijn die 100% nodig als de tv-box heel dichtbij de modem zit?


Kan je dan niet gewoon met een UTP kabel aansluiten op de modem. Altijd beter dan Powerlines of WiFi.


Dat is eigelijk wat ik wil weten, maar in de winkel zeiden ze dat ik zoiezo powerlines moest gebruiken. Hopelijk kan iemand van Telenet bevestigen want zoals ik zei kunnen we momenteel 015/33.44.88 niet bellen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

@AndreasB @igvfer met de modem only twijfelde ik en wou zeker niks verkeerd zeggen, maar ik persoonlijk wou zelfs dat draadloos niet hier is alles utp, en zoals @igvfer kabelke er tussen en gedaan, de rest is voor extra wifi ontvangst indien nodig op zolder of zo.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

Ik kan slecht begrijpen dat het PowerLine zou moeten zijn. Ik denk dat UTP sowieso beter is.

Er gaat  geen beeld over die lijn, alleen bestellingen  naar Telenet en meestal zit het stopcontact van de TV dichtbij....dus het kan meestal, maar moeten ?

 

Toch plan ik bij volgende herschikking in huis een paar gaatjes naar de verluchting te boren en UTP bij te trekken.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

er gaan wel beelden over die telenet internetkabel, de opgenomen beelden van de cloud en als je Netflix gebruikt gebruiken die ook internet, 

beste is met kabel aansluiten op de modem rechtstreeks, maar als die veel te ver van de modem staat of er dingen moeten uitgebroken worden in de kamers voor nieuwe kabels te leggen of te vernieuwen dan is het beter powerlines, maar dit als enige oplossing als het niet anders kan.

via internetkabel verbinden is nog steeds het beste.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

En wat ook nog HEEL belangrijk is als je Powerlines gebruikt, steek deze dan steeds rechtstreeks in een stopcontact en NIET in een stekkerblok... anders  geeft dit  bijna altijd veel snelheidsverlies tussen de beide powerlines.

Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

@AndreasB Deze zijn zeker niet nodig, als de modem zoals je aangeeft in de buurt staat van de TV-Box kan je best gewoon rechtstreeks een kabel verbinden tussen de TV-Box en de modem.

 

Bij de meeste mensen gaat die modem niet in de buurt van de TV-Box staan, daarom zullen ze je aangeraden hebben om een power line te gebruiken. Maar als je gewoon een kabel aan de modem kan verbinden zal je connectie nog beter zijn.

In het geval dat de modem niet in de buurt van de TV-Box staat is het wel aangeraden om een power line te gebruiken, anders kan je wel eens af en toe problemen ondervinden tijdens het afspelen van films, opnames, Netflix,... als dit over wifi zou gebeuren.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?


@Master-Magic@  schreef:

er gaan wel beelden over die telenet internetkabel, de opgenomen beelden van de cloud en als je Netflix gebruikt gebruiken die ook internet, 

.

Werd ONTKEND door de technieker, alle bestellingen uit de Cloud kwamen volgens hem door de coax.

één uitzondering was volgens hem: het  beeld van de vroegere Digicorder naar de vroegere Digibox , dat kwam via netwerk of powerline, raakte niet op de Coax.

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

@Theo2 Dan zat deze technieker volgens mij toch even fout..

Via de coax kunnen er namelijk geen beelden binnen komen die vanuit de cloud moeten komen. (Enkel live tv zal via de coax binnenkomen)

 

Alles wat via de cloud binnenkomt heeft een netwerk connectie nodig (Onder andere: Films uit de TV-Theek, opgenomen programma's, terugkijk TV,..)

 

 

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?


@Arne94@  schreef:

@Theo2 Dan zat deze technieker volgens mij toch even fout..

Via de coax kunnen er namelijk geen beelden binnen komen die vanuit de cloud moeten komen. (Enkel live tv zal via de coax binnenkomen)


....Nounou, alles wat mijn huis binnenkomt zit in de coax... hoe anders...

 

 

0 Likes