Beantwoorden
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

Beste,

Bij het ophalen van de nieuwe telenet tv-box werd ons gezegd dat we zeker powerline adapters tussen de modem en tv-box moeten plaatsen. Is dit echt nodig?

Wij proberen momenteel het te installeren maar krijgen alleen een draaiende cirkel.

Ik kan 015/33.44.88 ook niet bellen, de automatisch antwoord systeem zegt dat ons klantnummer niet gelinkt is met de nieuwe box.

Met vriendelijke groeten,

Andreas

Edit: Ik was vergeten melden dat ik dit doe voor mijn ouders dus bellen naar 015/33.44.88 vanaf hen telenet vaste lijn werkt (nog) niet.

0 Likes
25 reacties
Ex-Netweter
 

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

@Theo2 @Arne94 ja wie heeft er nu gelijk? maar ge moogt de buitenkabel niet vergelijken met wat u binnen gebruikt, trouwens in een snelvaard word er buiten glasvezel aangelegd.

 

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

Ik denk dat technieker hier zich even heeft vergist in het systeem van vroeger en nu.

 

Wanneer je met een ouder model digicorder AD2100 of AD2200 of digibox AD210 en 220 iets bestelde uit de tvtheek gaf je de commando via de utp of powerline waarop dan de bestelling te bekijken valt via de coax kabel. Dit heb ik zojuist nog even uitgetest door het journaal van deze namiddag op te vragen en eens het is gestart de utp kabel uit de box te trekken.  De bestelling blijft gewoon vlekkeloos afspelen.

Wanneer je echter met een oude digibox een opname bekijkt van een digicorder is dit via de utp of powerline. Dit is het verschil.

 

Nu  is alles wat je opvraagt met TV Box (opname of bestelling) via het ethernet gedeelte, utp of powerline dus.

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

Dus in beide gevallen is voor de interactiviteit (al wat meer is dan puur zenders bekijken) de noodzaak om UTP of als dit niet kan, powerline te installeren. Bij de nieuwe box is er ook de mogelijkheid via WiFi.

Maar om de verschillende mogelijkheden op rij te zetten van best naar minder goed beginnen we bij voorkeur met UTP, vervolgens Powerline en dan pas als laatste mogelijkheid WiFi.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

@Ex-Netweter Als je mij niet gelooft, mag je altijd eens proberen je coax kabel uit te trekken en dan met je TV-Box een film afspelen, een opname bekijken, een programma via terugkijk TV bekijken,.. 

Dat zal allemaal zonder problemen werken hoor 😉

0 Likes
Ex-Netweter
 

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

@Arne94ik geloof u juist wel, maar de hoofdkabel die binnenkomt is coax en word dan verdeeld, er komt geen utp kabel binnen in uw huis, het zal heus wel kloppen als u de coax uitrekt dat het doet wat u beschrijft, maar dat is na de kast die binnenkomt ( ik ken de juiste naam niet).

Jos

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

@Ex-Netweter Ik had het uiteraard niet over de hoofdkabel die binnenkomt, maar over de coax kabel die op uw TV-box is aangesloten.

De hoofdkabel kan je best niet gaan uittrekken! 😉

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

Ik heb het dan toch maar eens geprobeerd.

Een opname van de vorige dag opgevraagd om af te spelen, eens die liep ethernet uit Powerline getrokken ...... afspelen loopt rustig verder. Dus het bestelde beeld komt via de coax in de TV-box.

Er loopt dus erg weinig over de datalijn , daarom kan PowerLine een goede acceptabele oplossing zijn.

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

@Theo2 Die opname komt wel degelijk via de ethernet kabel binnen. 

Probeer maar eens omgekeerd, je ethernet kabel te laten zitten en de coax kabel uit de TV-box te trekken.

 

Dan zal je merken dat het niet de coax is waarover opnames, terugkijk TV,.. over binnenkomt.

In jou geval gaat het rustig verder afspelen omdat er altijd een gedeelte in het cache geheugen zit.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?


@igvfer@  schreef:

 

Maar om de verschillende mogelijkheden op rij te zetten van best naar minder goed beginnen we bij voorkeur met UTP, vervolgens Powerline en dan pas als laatste mogelijkheid WiFi.

 


Dat is wat kort door de bocht. 

UTP staat op 1.

Bij Wifi moet je een onderscheid maken tussen het signaal op 5 Ghz en dat op 2,4 zodat ze beiden een andere ssid hebben.

De optie 1 netwerk moet afstaan zodat je één van beide kan kiezen.

Doe met pc of laptop de speedtest:

- met utp rechtstreeks

- met utp in powerline

- wifi 5Ghz

- wifi 2,4 Ghz

 

Al naar gelang uw installatie zal ofwel de utp via powerline ofwel de wifi op 5 Ghz op twee staan.

 

Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?

@janne_man Qua snelheden heb je 100% gelijk, echter heeft @igvfer ook een punt met zijn volgorde.

 

De snelheid van je wifi verbinding kan beter zijn dan de snelheid over de powerline, toch kan het nog steeds een beter idee zijn om je TV-box via powerline te verbinden. Omwille van de storingen die er kunnen zijn op het draadloze netwerk. 

 

Via het menu van de box is het ook enkel mogelijk om verbinding te maken met een 5 Ghz draadloos netwerk. (Via WPS is het wel nog mogelijk om met een 2.4 Ghz netwerk te verbinden, maar dat is uiteraard niet aangeraden)

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Is powerline zeker nodig tussen modem en box?


@Arne94@  schreef:

@Theo2 Die opname komt wel degelijk via de ethernet kabel binnen.

 

Dan zal je merken dat het niet de coax is waarover opnames, terugkijk TV,.. over binnenkomt.

In jou geval gaat het rustig verder afspelen omdat er altijd een gedeelte in het cache geheugen zit.


Hoe groot schat jij die cache ?

0 Likes