Beantwoorden
verdomi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Al 25 duimen! YEAH! CAPSLOCK DAY! Tien op tien! Hoort wie klopt daar?

LAATSTE MAAND

We zijn tester tot 31 december. Ik vermoed dat we nu nog minder dan een maand te gaan hebben, want met de eindejaarsfeesten in het vooruitzicht, zal er na 23 december niet veel meer gerealiseerd worden. Wat me het meeste stoort is dat het met de TV-box van kwaad naar erger gaat. Daar waar ik in het begin nog tamelijk positief was, merk ik dat er zich toch heel wat bugs voordoen. Ik heb ze persoonlijk niet allemaal beleefd, maar ik lees regelmatig de reacties op netweters en dan zie ik toch regelmatig mede-testers die problemen hebben. Voor mij is tot nu het beter beeld het enige wat stand houd: in de eerste maand heb ik 1 maal gereset, de laatste maand wel al 3 maal. Ik krijg ook regelmatig foutmeldingen CS..... Heb dit ook al telefonisch aangemeld , er werd een dossier aangemaakt, maar daar horen we dan niets meer over.

Wat me laatst meer overkomt: opname kan niet afgespeeld worden CS2211;  grijs beeld CS 2214, en dan zaken waar GEEN foutcode voor gegeven wordt, zoals de trage reacties op de afstandbediening, als men een opname van een serie stopt en wist, moet men 5 handelingen doen voor men het volgende deel van de serie kan opstarten, of soms staat er gewoon "opname mislukt" en daar sta je dan; einde serie, einde verhaal.    Dit is zeer frustrerend en zaken die ik met de "goede oude manuele digicorder" nooit aan de hand heb gehad.

Ook suggesties, zoals 2 x versneld doorspoelen met klank, dat van in het begin en nog steeds door medetesters gevraagd werd, is nog nooit op gereageerd! 

Vraag ik die me stel is of Telenet, de TV-box zo zal gaan lanceren, dan wel of er verder gaat ge-experimenteerd worden?

@ Suzy; heb je enig idee hoe onze testperiode gaat geëvolueerd worden? Hoe het stopt en of het eventueel verlengd wordt?

Aan alle medetesters: veel moed en volhouden, zoveel mogelijk doorgeven via 015-nummer

De aanhouder wint.

41 reacties
rikske6122
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
π-DAY! Say what?! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar?

LAATSTE MAAND

Tot nu toe 1 probleem gehad tot 3 maal terug moeten opstarten  toen ik geen beeld kreeg , de rest heel tevreden .

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

LAATSTE MAAND

@verdomi ik heb ook zo een vermoeden! juist voor het weekend worden er nog aanpassingen ingevoerd ( vermoed ik ) en misschien ook heel goed bedoeld, maar ergens zou het beter op vrijdag niet gebeuren en pas maandag, als het dan misloopt zit er geen 3 dagen tussen, let op dit is gebaseerd op eigen vermoedens!

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

LAATSTE MAAND

zijn de vrijdag niet veel meer mensen thuis en word het systeem niet overbelast daar de cloud word gebruikt in Nederland en belgie door de testers 😉 

heb gemerkt dat dit meest voorkomt in het weekend de problemen.

een enkele keer op maandag tot woensdag zoals vorige keer toen er geen opnames konden gemaakt worden.

denk dat de cloud moet verdeeld worden, dus ene in Nederland voor de ziggo gebruikers en ene in belgie voor de telenet gebruikers.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

LAATSTE MAAND

@Master-Magic eigenlijk hoop ik dat overbelasting de oorzaak is, want dat zouden ze dan toch zelf ook moeten inzien en er iets aan doen.

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

LAATSTE MAAND

de vraag is of het zo simpel is een cloud bij te maken voor belgie alleen, waarom zouden ze anders ene gebruiken voor belgie en Nederland, 

moet een reden voor zijn.

zou eigenlijk beter zijn dat er ene in belgie staat ook voor belgie alleen zodat als er meer gebruikers komen het systeem stabieler loopt dan nu, want op de 5 maanden dat ik test heb ik al zeker 4 keer gezien dat er geen verbinding was met de cloud, zonder de keren dat er geen melding van gemaakt is geweest.

ok, we testen nog en zijn dingen die kunnen voorkomen, 

maar hoor dat er meer en meer gewone testers bijkomen ook die niet via zelf inschrijving zijn aangenomen, maar die zelf via mail een uitnodiging krijgen om hem te testen.

binnen 2 maanden word die voor iedereen beschikbaar, dan kan iedereen zijn oude box inruilen voor de nieuwe veronderstel ik.

wat zal dat dan geven als er zoveel meer klanten bijkomen (als ze genoeg stock hebben van de telenetbox overal).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

LAATSTE MAAND

@Master-Magic simpel denk ik niet want dan was het al gebeurt, is het de cloud opslag of het netwerk dat het niet aankan? of is er te weinig overleg tussen de it'ers, allemaal mogelijkheden, het zal nog wel even duren eer alle kinderziektes zijn weggewerkt.

Jos

0 Likes
Yargo
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

LAATSTE MAAND

Als het netwerk de enkele 1000den (?) testers nu al niet aan kan, wat gaat dat zijn als minstens de helft van de klanten een nieuwe box heeft? Ik hou mijn hart al vast. Ik heb mijn collega die een nieuwe box wou alvast afgeraden om er eentje te nemen. 5 maand later en het ding is nog onstabieler geworden dan in begin. De IT'ers mogen dringend eens wakker schieten!

Ypsilon
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader!

LAATSTE MAAND

Hallo iedereen en Hallo @Suzy de nieuwe TV-Box staat hier ongeveer 2 maanden. Sommige problemen zijn voor mij persoonlijk voorbij. Ik kan nu 4K selecteren voorheen was dit niet mogelijk. De oplossing hiervoor was de HDMI kabel in poort 4 stoppen. Sindsdien kan ik 4K selecteren dit kan zowel voor LG als Samsung TV’s.

 

De laatste 10 dagen werkt de TV Box wel wispelturig. Ik krijg steeds vaker CS foutmeldingen, kan Netflix niet opstarten of kan geen TV kijken. De laatste dagen (sinds vrijdag) moet ik dagelijks de TV Box terugzetten naar fabrieksinstellingen om hem terug aan de praat te krijgen.

 

Zondagavond besloot ik een episode van Vikings te bekijken (seizoen 5 aflevering 11) de beeldkwaliteit had meer weg van een VHS videocassette   , het was even terug naar de jaren ‘80... heeft dit misschien iets te maken met de servers in Nederland?

 

Ook de opgenomen programma’s zijn nogal rommelig. Het is niet echt overzichtelijk. Ook hier gaat het steeds minder goed en krijg ik steeds vaker een CS foutmelding.

 

Mijn tevredenheid over de nieuwe Box moet ik dan ook herzien van een 9/10 naar 6/10 vandaag.

 

Met sympathieke groeten!

0 Likes
chofke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
O dierbaar België.. YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be

LAATSTE MAAND

Groot gelijk .heb hier dezelfde problemen 

 

0 Likes
Yargo
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

LAATSTE MAAND

Daarjuist uitgesteld gekeken naar Thuis van afgelopen vrijdag. Geluid viel constant weg en af en toe een een paars beeld ertussen?? Dit kan toch niet aan een overbelaste cloud liggen om 00h30 s'nachts? Na het herstarten al na de eerste minuut weer een zwart scherm. Man man. Gisteren wou mijn zoon naar Netflix kijken maar verder dan het scherm met het logo geraakte hij niet. Heb hem mogen uitzetten om het weg te krijgen... Zucht. @Suzy wanneer komt 4.13 er aan in de hoop dat die eindelijk eens met deftige oplossingen en nieuwe zaken komt die al zo lang worden gevraagd... 4.12 is toch alweer 2 maand uit. 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

LAATSTE MAAND


@JPR@  schreef:

..maar zou toch ook willen weten hoe het nu verder gaat gaan aan het eind van de test periode.

@SuzyMoeten wij onze box terug inleveren, komt er terug een technieker langs? Hoe gaat dit afgehandeld worden?


@JPR, je moet jouw TV-box zeker niet terug inleveren. Deze mag gewoon bij jou blijven staan, zelfs na de testperiode.

 

Als het goed is hebben jullie vorige week vrijdag allen een e-mail van Telenet gehad met wat meer informatie. Hierin wordt er gekaderd dat de testperiode wordt uitgebreid, omdat er toch nog een aantal technische zaken op punt gesteld moeten worden. Ook wordt er hier aangekondigd dat de TV-app er heel binnenkort aankomt voor alle TV-box klanten. 

 

Jullie mogen er zeker van zijn dat Telenet enorm veel waarde hecht aan jullie feedback. Daarom blijf ik adviseren om alle problemen of verbeterpunten die jullie opmerken te blijven doorgeven via 015/33.44.88.  

 

Ik weet dat sommigen onder jullie aan het wachten zijn op een aantal specifieke oplossingen, enkele van die issues zijn zelfs al langere tijd geleden gemeld. Ik kan je garanderen dat er volop aan de TV-box gewerkt wordt. Alleen zijn sommige zaken iets moeilijker om op te lossen of moet eraan gewerkt worden met meerdere partijen.

 

Zodra er een nieuwe software update beschikbaar is op de box, zal ik dit delen op De Netweters. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

LAATSTE MAAND


@Yargo@  schreef:

Daarjuist uitgesteld gekeken naar Thuis van afgelopen vrijdag. Zucht. @Suzy wanneer komt 4.13 er aan in de hoop dat die eindelijk eens met deftige oplossingen en nieuwe zaken komt die al zo lang worden gevraagd... 4.12 is toch alweer 2 maand uit. 

 


Een kleine opmerking , dit is niet noodzakelijk een storing in de Tv-box , het kan makkelijk hogerop zitten in de keten...de link tussen de Cloud en de TV-box. Zoiets kan opgelost zonder andere versie in onze box.

 

Maar we moeten het wel melden natuurlijk....

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

LAATSTE MAAND

@Yargo de meldingen die je post hier zijn problemen met de HDMI, kabel die niet goed is of goed zit, conflict met HDMI tussen tv en ontvanger,

heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd ?????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Yargo
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

LAATSTE MAAND

@Master-Magic. Ik kom nooit aan de kabels. Met de vorige box ook geen probleem mee gehad. Als het aan de kabel zou liggen zou het zich toch meer constant voor doen en dat is ook niet het geval. Met de oude box en zelfde hdmi kabel nooit dergelijke problemen gehad. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

LAATSTE MAAND

@Yargo een andere HDMI versie kan al veel verschil maken, 

heb hier ook een toestel dat dit heeft met mijn tv, 

het toestel heeft een nieuwere HDMI versie dan mijn tv aan kan en heb soms ook paars beeld, moet dan de HDMI kabel eens uittrekken en weer insteken om het op te lossen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes