Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Live TV pauzeren..

Hoe verloopt dat juist ? Gewoon op pijltjes beginnen drukken terwijl je on-line kijkt ?

Tags (1)
0 Likes
13 reacties
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

Live TV pauzeren..

@Theo2 Je kan terwijl je gewoon aan het kijken bent op de speel/pauze knop duwen om het programma te pauzeren.

 

Als je bijvoorbeeld al een half uur aan het kijken bent kan je ook gewoon terugspoelen tot het ogenblik waar je bent begonnen met kijken! 

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Live TV pauzeren..


@Arne94@  schreef:

@Theo2 Je kan terwijl je gewoon aan het kijken bent op de speel/pauze knop duwen om het programma te pauzeren.

 

Als je bijvoorbeeld al een half uur aan het kijken bent kan je ook gewoon terugspoelen tot het ogenblik waar je bent begonnen met kijken! 


En als ik na het pauzeren niets doe, dan vind ik het programma nadien terug in opnames ?

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

Live TV pauzeren..

@Theo2 Als je het programma in opnames wil krijgen zul je gewoon op de opname knop moeten duwen, dan zal hij het programma verder opnemen.

Indien je niets doet na het pauzeren kan je (zolang je binnen de 2 uur terug bent), later opnieuw hervatten van waar je gebleven was.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Live TV pauzeren..


@Arne94@  schreef:

@Theo2 Als je het programma in opnames wil krijgen zul je gewoon op de opname knop moeten duwen, dan zal hij het programma verder opnemen.


Als ik op opname druk als het programma gestart is krijg ik dan een deelopname of de volledige ?

 Ik neem aan dat er ook andere mensen dit programma wel op tijd gepland hadden...ik kan slecht aannemen dat Telenet voor mij dan een aparte deelopname maakt.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Live TV pauzeren..

@Theo2, de TV-box begint pas met opnemen vanaf het moment dat jij de opname aanzet. Op de digicorder was dit vroeger hetzelfde.

 

Behalve als je al vanaf het begin naar een programma aan het kijken was en dit halverwege dan begon op te nemen. Dan nam hij heel het programma op, omdat je digicorder het eerste stuk nog in zijn geheugen had zitten, omdat je dit namelijk net live bekeken had.

 

Bij de TV-box is dit niet zo! Zelfs al kijk je naar een programma sinds het begin en je begint pas na 10 minuten met opnemen, dan ben je de eerste 10 minuten kwijt in de opname. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Live TV pauzeren..


@Suzy@  schreef:

 

Bij de TV-box is dit niet zo! Zelfs al kijk je naar een programma sinds het begin en je begint pas na 10 minuten met opnemen, dan ben je de eerste 10 minuten kwijt in de opname. 


Enig idee of dat nog aangepast zal worden?  De box zou toch kunnen herkennen dat je van die bepaalde tijd aan het kijken bent.
 
 

    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Live TV pauzeren..

Dat vind ik best eigenaardig.... bv. neem Thuis, er vragen misschien 2000 mensen om dat op te nemen.

Dan neemt Telenet dat toch maar één keer op en een lijstje erbij voor wie. Gooien al die mensen dat weg , dan kan het ook gewist bij Telenet Cloud.

 

Nu vraag ik na 10 minuten in Thuis om  op te nemen, omdat de telefoon rinkelt, gaat men dan voor mij helemaal alleen een stuk Thuis opnemen ?

Men kan mij toch gewoon bij het reeds bestaande lijstje zetten en dan krijg ik heel Thuis in mijn opnamelijst.

Men weet ik wanneer ik besteld heb, dus men kan ook verder kijken aanbieden, maar evengoed vanaf het begin. Kost geen opslagplaats.

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Live TV pauzeren..

@Theo2   Ik denk dat het eerder als volgt werkt :  op de server staat de hele stream (dus gewoon alle programma's compleet).

En voor elke gebruiker staan er pointers, gewoon een begin- en eindtijdstip van kijken of opname.

Dus er is geen extra opslagplaats, alleen een database met programma en tijdstip dat elke gebruiker kijkt.

En voor U staat er dan in de lijst : Theo2; Thuis; 10:00 waarbij 10:00 het tijdstip is vanaf wanneer u beginnen op te nemen bent (na 10 minuten dus).  Vanaf dan tot het einde van het programma is voor U gereserveerd en is dus uw persoonlijke opname.  

 

De manier die U voorstelt, bestaat eigenlijk al : TerugkijkTV 🙂

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Live TV pauzeren..


@kmichels@  schreef:

@Theo2

En voor U staat er dan in de lijst : Theo2; Thuis; 10:00 waarbij 10:00 het tijdstip is vanaf wanneer u beginnen op te nemen bent (na 10 minuten dus).  Vanaf dan tot het einde van het programma is voor U gereserveerd en is dus uw persoonlijke opname. 


Is geen persoonlijke "opname" in de  zin dat het een opname is.

Dat verwachte ik ook niet, maar men zou dus wel perfect de keuze geven kunnen geven vanaf begin of verder kijken.

 

Ik heb geen Terugkijk TV.., nu eventjes welSmiley Vrolijk, maar dan mis ik het achteraf ook nietSmiley Vrolijk

Tags (2)
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Live TV pauzeren..


@kmichels@  schreef:

@Theo2   Ik denk dat het eerder als volgt werkt :  op de server staat de hele stream (dus gewoon alle programma's compleet).

En voor elke gebruiker staan er pointers, gewoon een begin- en eindtijdstip van kijken of opname.

Dus er is geen extra opslagplaats, alleen een database met programma en tijdstip dat elke gebruiker kijkt.

En voor U staat er dan in de lijst : Theo2; Thuis; 10:00 waarbij 10:00 het tijdstip is vanaf wanneer u beginnen op te nemen bent (na 10 minuten dus).  Vanaf dan tot het einde van het programma is voor U gereserveerd en is dus uw persoonlijke opname.  

 


Zo zal het ongeveer zijn denk ik ja. Maar dan zou in de lijst ook het tijdstip kunnen worden genomen waarop je het programma bent beginnen kijken ipv wanneer je de opname effectief gestart hebt..

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Live TV pauzeren..

@Wheng Wie weet staat er ook wel zo'n pointer... weten wij veel 🙂  Eentje voor beginnen kijken, eentje voor pauze en eentje voor einde programma. En dan staat in de software : vanaf pauze tot einde programma opnemen.  Wat eigenlijk logisch is. Waarom zou je vanaf het begin opnemen en terug hetzelfde zien ? 

Dan heeft het zetten van die pointer geen nut. LOL

 

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Live TV pauzeren..


@kmichels@  schreef:

@Wheng Wie weet staat er ook wel zo'n pointer... weten wij veel 🙂  Eentje voor beginnen kijken, eentje voor pauze en eentje voor einde programma. En dan staat in de software : vanaf pauze tot einde programma opnemen.  Wat eigenlijk logisch is. Waarom zou je vanaf het begin opnemen en terug hetzelfde zien ? 

Dan heeft het zetten van die pointer geen nut. LOL

 

 


I know, maar stel dat je een film aan het beginnen kijken was en na 10 minuten komt er plots iets tussen en kan je niet verder kijken, zou het toch leuk zijn om heel de film in je opnames te hebben staan. Voor hetzelfde geld kijk je de film pas enkele weken later. Ook andere gezinsleden die het begin van de film niet gezien hebben gaan daar iets aan hebben 🙂 
Voor de rest is het jammer dat functionaliteiten die je zo gewoon bent van de vorige digicorder niet vanzelfsprekend zijn bij de nieuwe box. Dan heb ik het o.a. over dit issue maar ook over de volgorde van de kanalen in de tvgids die we nu niet kunnen aanpassen.  Ik besef uiteraard wel dat dit een volledig ander toestel is maar sommige zaken die we als basic ervaarden zijn nu een gemis.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Live TV pauzeren..


@Wheng@  schreef:

@kmichels@  schreef:

@Wheng

Dan heeft het zetten van die pointer geen nut. LOL

 


I know, maar stel dat je een film aan het beginnen kijken was en na 10 minuten komt er plots iets tussen en kan je niet verder kijken, zou het toch leuk zijn om heel de film in je opnames te hebben staan. Voor hetzelfde geld kijk je de film pas enkele weken later. Ook andere gezinsleden die het begin van de film niet gezien hebben gaan daar iets aan hebben 🙂

 


Behandel zo'n te laat gestarte opname gewoon als een normale opname met dezelfde subroutines, je hebt alle info toch. Minder programmeerwerk minder verschillende windows, gewoon dezelfde keuze vanaf begin kijken of verder kijken.