Beantwoorden
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Niet functionerende TV-Box

Mijn ouders hadden 2 digicorders en mochten ze dus ruilen voor 2 nieuwe TV-boxen. Helaas functioneerd 1 van hen niet (blijft een draaiende cirkel tonen bij opstarten). Ze hebben Telenet kunnen bereiken (zie verder in deze post) en die zeggen dat ze gewoon moeten wachten terwijl Telenet uitzoekt wat het probleem is.

Nu, ondertussen betalen ze wel hiervoor. Ruilen mag niet blijkbaar. Dit vinden ze toch niet echt eerlijk.

En nu in verband met Telenet telefonische bereiken via 015/33.44.88. Mijn ouders, en ik (ik woon alleen en heb ook een nieuwe TV-box), kunnen na een week en half nog altijd niet bellen naar die nummer. We krijgen de melding dat ons klantnummer niet gekoppeld is aan de nieuwe TV-box. Erg frustrerend als je met zo’n problemen zit en het “enige” officieel manier om Telenet hierover te spreken niet kan benutten.

Hopelijk kan ik via deze weg iemand van Telenet bereiken en kunnen we deze problemen oplossen.

Met vriendelijke groeten,

Andreas

0 Likes
27 reacties
Ex-Netweter
 

Niet functionerende TV-Box

@AndreasB @Suzy andreas, dit zou niet mogen zelfs als u het gewone nummer belt moeten zij kunnen zien dat u een tv box hebt, en u doorverbinden naar de dienst voor tv-box, of in elk geval een dossier opmaken.hebt u al een reset geprobeerd ?

tekst van Suzy

. Het is voldoende om de knoppen ingedrukte te houden, totdat de LED van de aan/uit knop vooraan op de TV-box wit wordt en begint te knipperen. Vlak na reset is deze namelijk eerst oranje en na een aantal seconden (volgens mij 10 ongeveer) wordt deze terug wit en begint de LED te knipperen. Dat is het moment dat je alle knoppen mag loslaten. Enige waar je op moet letten is dat je de LED nog kan zien (gezien dit ook één van de knoppen is dat je moet indrukken).

 

Er zijn trouwens 3 soorten van reset:

  • Reset via het instellingen menu
  • Factory reset > 3 knoppen vooraan tezamen ingedrukt houden (+ - en aan/uit)
  • Factory reset incl. vernieuwen van alle rechten > 2 knoppen vooraan tezamen ingedrukt houden (- en aan/uit)

Hopelijk lukt het zo! 😉

 

Groeten,

Suzy

 

marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Niet functionerende TV-Box

Behoud je je opnames, en geplande opnames bij een factory reset?

 

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

Niet functionerende TV-Box

@marc1201Bij de nieuwe TV-Box wel, aangezien dit allemaal in de cloud is opgeslagen voor jou!

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Niet functionerende TV-Box

Inderdaad. 

Ik heb gisteren ook een factory reset uitgevoerd op de TV-box en mijn geplande opnames en opnames in de cloud zijn nog steeds beschikbaar. 

0 Likes
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Niet functionerende TV-Box

Oke, ik heb de tv-box gereset (nu dat ik weet hoe het moet), en we krijgen nu de volgende error code: CS1010.

Even google gebruikt om dit op te zoeken en ik kwam op een topic hier ivm die foutcode, en de oplossing was om te bellen naar 015/33.44.88... wat nog altijd niet lukt. Ik heb de gewone klantendienst aan de lijn gehad en gevraagd een dossier op te maken ivm dit probleem en het probleem met de tv-box, en er werd beloofd dat Telenet ons terug gingen bellen.

 

Hopelijk krijgen we dit in orde!

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

Niet functionerende TV-Box

@AndreasB  CS1010 wijst erop dat deze box nog niet/ niet correct geprovisioneerd is.

Je box is dus nog niet (correct) gelinkt met jou klantenprofiel en zal daarom nog niet werken.

AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Niet functionerende TV-Box


@Arne94 Dus als ik het goed begrijp, heeft de persoon in de winkel iets fout gedaan bij het linken van de box aan de klantprofiel van mijn ouders? Het is ondertussen 2 weken geleden dat we de tv-boxen zijn gaan halen...

 

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

Niet functionerende TV-Box

@AndreasB Werkte de andere TV-box wel al toen je hem ging afhalen?

 

Deze persoon in de winkel is niet verantwoordelijk om die boxen aan je klantenprofiel te linken. Maar aangezien het 2 weken geleden is, lijkt er mij toch iets misgegaan bij het linken van die 2e box aan het klantenprofiel.

 

Misschien kan @Suzy je wel helpen om die 2e box ook in orde te krijgen!

0 Likes
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Niet functionerende TV-Box

@Arne94 Ja de andere box van mijn ouders werkt wel, en mijn box op mijn appartement werkt ook. Het is alleen de 2e box van mijn ouders die lastig doet.

Bedankt voor uw hulp! Ik zal Suzy niet taggen maar als zij zou kunnen helpen zou dat heeeeeel welkom zijn 😉 Ik denk dat de mensen van 015/33.44.88 redelijk overbelast zijn.

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

Niet functionerende TV-Box

@AndreasB Niet enkel de mensen van het helpdesk hoor.  😉

Er komen steeds dagelijks veel nieuwe TV-boxen bij de klant erbij. Waardoor er dagelijks ook een groot aantal moet gelinkt worden aan de klanten hun profiel. Hier gaat nog wel eens af en toe wat mis, nu is het enkel hopen dat jou informatie bij de juiste personen komt en dan zal die box binnenkort ook wel werken!

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Niet functionerende TV-Box

@AndreasB kijk eens in mijn telenet, daar moeten de 2 boxen toch in staan, stel u voor ze hebben de 2de box misschien aan uw acount gelinkt, vergissen is menselijk.

0 Likes
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Niet functionerende TV-Box

@Ex-Netweter Dat is geen slecht gedacht, Ik zal voor de zekerheid kijken!

Edit: Juist gekeken en bij mij staat er maar 1. Ik zal straks kijken op Mijn Telenet van mijn ouders.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Niet functionerende TV-Box

@AndreasB als er daar dan ook maar 1 op staat weet u wat er fout is, en dat zouden ze moeten kunnen activeren, misschien best ook kijken welke het niet doet, en die doorgeven dan zitten ze direct op de juiste.

0 Likes
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Niet functionerende TV-Box

@Ex-Netweter En op Mijn Telenet van mijn ouders staat er maar 1 box, probleem gevonden dus! Nu, en ander probleem, wij kunnen 015/33.44.88 niet bellen, alle ja we worden altijd gewoon doorgeschakeld naar de gewone helpdesk, iets ivm klantnummer niet gelinkt aan een tv box. Hoe moet ik dit nu oplossen voor de 2e box? Naar de gewone helpdesk bellen?

0 Likes