Beantwoorden
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Niet functionerende TV-Box

Mijn ouders hadden 2 digicorders en mochten ze dus ruilen voor 2 nieuwe TV-boxen. Helaas functioneerd 1 van hen niet (blijft een draaiende cirkel tonen bij opstarten). Ze hebben Telenet kunnen bereiken (zie verder in deze post) en die zeggen dat ze gewoon moeten wachten terwijl Telenet uitzoekt wat het probleem is.

Nu, ondertussen betalen ze wel hiervoor. Ruilen mag niet blijkbaar. Dit vinden ze toch niet echt eerlijk.

En nu in verband met Telenet telefonische bereiken via 015/33.44.88. Mijn ouders, en ik (ik woon alleen en heb ook een nieuwe TV-box), kunnen na een week en half nog altijd niet bellen naar die nummer. We krijgen de melding dat ons klantnummer niet gekoppeld is aan de nieuwe TV-box. Erg frustrerend als je met zo’n problemen zit en het “enige” officieel manier om Telenet hierover te spreken niet kan benutten.

Hopelijk kan ik via deze weg iemand van Telenet bereiken en kunnen we deze problemen oplossen.

Met vriendelijke groeten,

Andreas

0 Likes
27 reacties
Ex-Netweter
 

Niet functionerende TV-Box

@AndreasB ja en nu kan u duidelijk zeggen dat er 1 niet is geactiveert, zelfs moeten zij u ook kunnen doorschakelen naar dienst tv box, omdat zij moeten kunnen zien dat u wel degelijk een tv box heeft, anders trekte die maar door de telefoon.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Niet functionerende TV-Box

@AndreasB, volgens mij is alles goed gedaan in het Telenet center en er vervolgens achterliggend iets is fout gelopen met de orders in de systemen voor de 2de box. Daardoor bleef de TV-box vast hangen op de draaiende cirkel. De winkel medewerker kan op die orders helaas niet anticiperen, omdat die pas doorlopen bij installatie van de TV-box.

 

Een reset van de box kan de draaiende cirkel soms oplossen, maar niet als er teveel tijd is over gegaan. Want dan haalt de TV-box zijn rechten niet meer op in de backend systemen en is de kans groot dat je een CS1010 error ziet. Bij die foutmelding moet er sowieso iets rechtgezet/geïnitieerd worden door Telenet achterliggend.

 

Zoals hier meermaals aan werd gekaart moet men u doorsturen naar het dedicated team als u er zelf niet op terecht komt. Men kan in de systemen zien dat zowel jij zelf als je ouders actieve TV-boxen hebt. Ik kan deze wijziging of rechtzetting helaas zelf niet doen, dit moet via back office gebeuren.

 

@AndreasB, stuur je me via privébericht wel eens jouw klantennummer en het klantennummer van je ouders door? Jullie geraken beide met jullie gegevens niet binnen op 015/33.44.88 en dat is niet oké! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Niet functionerende TV-Box

@Suzy Dank u wel voor de uitleg. Ik heb je een prive bericht gestuurd met ons klantennummers. Stap voor stap gaan we dit opgelost krijgen! 😄 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Niet functionerende TV-Box

@Suzy You make the day better....

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Niet functionerende TV-Box


@AndreasB@  schreef:

@Suzy Dank u wel voor de uitleg. Ik heb je een prive bericht gestuurd met ons klantennummers. Stap voor stap gaan we dit opgelost krijgen! 😄 


@AndreasB, kan je eens controleren of de 2de TV-box van bij je ouders ondertussen werkt? Men liet me weten net dat het box probleem opgelost zou zijn. 

 

Waarom jullie niet binnen geraken op de 015-nummer is nog niet 100% duidelijk. Maar wordt wel nog onderzocht liet men me weten. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Niet functionerende TV-Box

@Suzy De 2de box werkt nu inderdaad. Dank u!

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Niet functionerende TV-Box

@AndreasB, geraak je ondertussen ook al binnen op de 015-nummer, Andreas? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Niet functionerende TV-Box

@Suzy Mijn ouders allesinds nog altijd niet, ik zal pas vanavond kunnen testen als ik zelf binnen geraak met mijn vaste lijn.

0 Likes
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Niet functionerende TV-Box

@Suzy Net getest en Ik kan ook nog altijd niet binnen geraken bij de 015-nummer, dus het werkt nog niet voor zowel mij als mijn ouders. 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Niet functionerende TV-Box

@AndreasB, men heeft me net laten weten dat er enkele problemen waren met de routeringen achterliggend. Deze kunnen impact gehad hebben op jezelf en je ouders bij het binnen bellen. Een deel van deze issues zijn ondertussen opgelost, de rest wordt komend weekend opgelost. 


Dat zou betekenen dat je vanaf maandag 26/11 zonder problemen naar de 015-nummer moet kunnen bellen. Kan je dit dan uittesten en ons op de hoogte houden? 

 

Excuses alvast voor het ongemak dat je hierdoor hebt ervaren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
AndreasB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Twee handen vol!

Niet functionerende TV-Box

@Suzy Het lijkt dat het voor mij allesinds nu werkt om te bellen naar de 015-nummer, ik zal straks proberen bij mijn ouders maar ik veronderstel als het bij mij nu werkt dat het bij hen ook nu zal werken. Dank je wel voor ons te helpen!

Ik heb een laatste vraag. Toen wij de nieuwe tv-boxen gingen halen in de winkel zeiden ze dat we Play More gratis tot het einde van de jaar kregen (dit was 30 october dacht ik, dus gratis Play More voor november en december). Ik heb net mijn factuur gekregen en ik denk dat ik wel voor Play More gefactureerd ben geweest. Mijn vraag is klopt het wat ze in de winkel zeiden, en zo wel, moet ik gewoon naar de algemene klantendienst bellen om dit op te lossen?

 

Edit: Net de 015-nummer getest bij mijn ouders en het werkt.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Niet functionerende TV-Box

@AndreasB ik ben blij voor u dat het opgelost geraakt is, play more is in elk geval gratis tot eind dit jaar, @Suzy zal het nog wel bevestigen en u vertellen wat u best doet.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Niet functionerende TV-Box

@AndreasB, goed dat het bellen nu werkt voor zowel jezelf als je ouders! Bedankt ook voor de terugkoppeling hierover, dan zijn we gerust dat het in orde is.

In verband met Play More, die krijg je inderdaad gratis tot einde 2018, net zoals @Ex-Netweter al zo mooi bevestigde. Als er iets niet klopt op je aanrekening, neem je inderdaad best even contact op via het 015-nummer. Zij gaan dit dan graag voor je corrigeren! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes