Beantwoorden
JohnnyVB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Hoort wie klopt daar? De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Regelmatig geen netwerkverbinding

Sinds enkele dagen krijg ik bij het aanzetten van de TV box de melding dat er geen netwerkconnectie is. Nochtans werkt op dat ogenblik mijn bekabeld netwerk wel degelijk.

Na de diagnose op de box werkt het altijd opnieuw.

Ik heb wel de indruk dat het netwerk in het algemeen trager is geworden, het is te zeggen, de internettoegang reageert een stuk trager dan gewoonlijk.

0 Likes
7 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2261
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Regelmatig geen netwerkverbinding

Modem eens uitschakelen voor 10 à 20 sec en dan terug inschakelen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Regelmatig geen netwerkverbinding

Als het niet opgelost is na herstarten van de modem gewoon naar Telenet bellen en uw modem laten kontroleren op storingen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Regelmatig geen netwerkverbinding

@JohnnyVB, staat je TV-box toevallig in de eco-start stand? Want dan kan het zijn dat je op dit moment vlak na de opstart een netwerk melding te zien krijgt. Volgens mij hebben enkele andere testers dit ook voor en gemeld via het 015-nummer. Aarzel zeker niet om het ook nog eens door te geven wanneer je met hen in contact staat. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
JohnnyVB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Hoort wie klopt daar? De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Regelmatig geen netwerkverbinding

Was inderdaad het geval, maar nu kan ik mijn televisie niet meer tesamen met de TB-box inschakelen. Ik moet nu eerst de TV inschakelen en daarna pas de TV-box. Uitschakelen lukt wel nog tesamen.

Ik krijg zeer regelmatig de melding dat tijdens de weergave van een opgenomen programma, de weergave wordt gestopt wegens netwerkproblemen. In de lijst van opgenomen programma's is dan niets meer te zien.

Ook mijn internetverbinding is dan zeer traag. Bij de installatie van de TV-box werd ook de kabelmodem vernieuwd. Ik heb de indruk dat het één met het ander kan te maken hebben.

Kortom: een hoop problemen die ik vroeger niet had. Er is nog heel wat werk aan de software die in de TV-box draait.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Regelmatig geen netwerkverbinding

@JohnnyVB, je gaf in je initiële topic aan dat hij via een bekabeld netwerk is aangesloten. Is dit dan rechtstreeks op de modem van Telenet of via wandcontactdoos of powerlines? Zou toch je netwerkverbinding zelf eens nakijken, de TV-box is nog erg gevoelig aan netwerk problemen of onregelmatigheden. Indien het blijft aanhouden, bel zeker eens naar 015/33.44.88 zodat ze het met je kunnen nakijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Regelmatig geen netwerkverbinding

Al zou ik geen andere instellingen gebruiken dan Eco-Stand, tenzij je zonne-energie teveel hebt:

 

  • Snelle start: de minst energiezuinige stand. Je box verbruikt 56 Watt en start binnen de paar sec. op.
  • Normale start: de standaard instelling. Je box verbruikt 27.5 Watt en start binnen de 10 sec. op.
  • Eco-start: de meest energiezuinige stand. Je box verbruikt minder dan 1 Watt en start binnen de minuut op.

Als je even snel telt aan 0,20 Eurocent per kwh totale prijs kom je  in standby-modus op jaarbasis op 98 Euro, 48 Euro of 1,7 Euro. En dan heb je nog geen televisie gekeken...

 

Edit:  Ik heb trouwens net gekeken naar de huidige energieprijzen en ik kom al op 0,25 Euro per Kwh (all inn) dus de prijzen zijn al 122, 60 en 2,19 Euro. Ik vind dat veel geld voor een toestel dat gewoon in stand by zou staan.

 

Ik krijg ook regelmatig de melding dat er geen netwerk. Soms wel en soms niet, maar alles blijkt in orde te zijn. 

0 Likes
JohnnyVB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Hoort wie klopt daar? De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Regelmatig geen netwerkverbinding

De TV-box is bekabeld aangesloten, zonder powerlineverbindingen.

 

0 Likes