Beantwoorden
Lugho
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Tien op tien! Hoort wie klopt daar?

Servicedesk voor nieuwe TV-Box

Ik kreeg van een Telenet medewerker een telefoonnummer voor de servicedesk van de nieuwe TV-Box. Het nummer is 015/33.44.88. Het nummer is bereikbaar van 8 uur tot 10 uur op weekdagen en van 9 uur tot 10 uur in het weekend. Verwacht wel geen technicus aan de lijn, het is een callcentermedewerker die zelf toegeeft dat het allemaal nog een beetje nieuw is. Ze heeft voor mijn probleem wel een case gestart en beloofd dat ze me hierover  binnen een dag op vier gingen contacteren.

 

Groeten,

 

Ludo

Tags (1)
28 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Servicedesk voor nieuwe TV-Box

@Ex-Netweter, je mag er zeker van zijn dat alle meldingen die door de TV-box gebruikers gemaakt worden, serieus worden genomen. Voor de TV-box (de nieuwe digicorder) verlopen alle meldingen via het expert team telefonisch 015/33.44.88. 

 

De allereerste groep testers (die in de zomer er al bij waren) starten op dit moment met de test van de nieuwe TV-app. Vermoed dat @Master-Magic hier naar verwees, sorry als dit je verwarde. Maar ook hier niet getreurd, zodra zij klaar zijn met testen, wordt de app uitgerold voor alle TV-box gebruikers. Je zal hier als klant zeker en vast nog communicatie over ontvangen eens het zover is.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken, alles dat je doorgeeft telefonisch wordt zeker meegenomen van feedback. En op De Netweters ben je uiteraard welkom om dit met anderen te delen. Je mag hier natuurlijk ook vragen stellen over totaal andere zaken dan de nieuwe TV-box. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Servicedesk voor nieuwe TV-Box

@Suzy, maar waarom staat er bv geen lijst online waarop de dingen staan die reeds gemeld zijn. Dat zou jullie toch een hoop telefoontjes besparen en wij moeten niet bellen voor dingen die reeds gemeld zijn dan.

Ik vindt dit veel interessanter dan bellen hoor. (trouwens ik haat bellen)

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Servicedesk voor nieuwe TV-Box

@marc1201, bedankt voor je feedback! Men heeft er begin september bewust voor gekozen om enkel met een telefonisch meldpunt via een expert team te werken. Dat is namelijk ook een onderdeel van de testfase.

 

Het geeft de collega's telefonisch de kans om de kennis die ze hebben van de nieuwe TV-box te gebruiken, de systemen voor alle TV-box klanten uitgebreid te testen en op die manier ook punten bloot te leggen waar we misschien in eerdere testfasen nog niet aan hadden gedacht. Er zijn meerdere afdelingen binnen Telenet die een bepaalde testfase doorgaan. En dit om iedereen optimaal voor te bereiden ondersteuning te kunnen geven voor deze nieuwe TV-box.  Want in het voorjaar van 2019 zal de TV-box er voor iedereen zijn.

 

Daarnaast blijft het belangrijk dat klanten met een TV-box zoveel mogelijk melden. De kans dat problemen niet meer gemeld wordt eens het ergens op een lijst staat, is relatief. Om de impact van bepaald problemen te kennen, kijkt men bijvoorbeeld naar het aantal meldingen dat ervoor binnen komen.

Ik kan dus alleen maar adviseren om feedback en eventuele problemen zoveel mogelijk te melden. Doe het eventueel gebundeld, zodat je maar één keer moet bellen en dan ineens een aantal zaken doorgeeft. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Servicedesk voor nieuwe TV-Box

Nog een aanvulling voor iedereen met een TV-box!

 

Het expert team achter de 015/33.44.88 nummer werd een tijdje geleden uitgebreid. Dit heeft als resultaat dat ook de openingsuren zijn verlengd. Je kan er terecht op weekdagen tussen 8u-22u en tijdens het weekend of op feestdagen tussen 9u-22u.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Servicedesk voor nieuwe TV-Box

@Suzy

 

Met een online bugtracker werken betekent niet noodzakelijk dat bepaalde problemen niet meer gemeld worden. Integendeel, het geeft gebruikers de kans om op een makkelijke manier een probleem te bevestigen. Ook zouden ze kunnen zien welke prioriteit een bepaalde bug heeft.

 

Ik begrijp dat de medewerkers opgeleid moeten worden, maar een bugtracker zou ook hun kunnen helpen.

 

Misschien iets voor de volgende box? 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Servicedesk voor nieuwe TV-Box

@sb, ze kunnen het gebruiken van hun toekomstige VR-bril e 😎

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Servicedesk voor nieuwe TV-Box

@sb, begrijp me niet verkeerd, het is niet omdat we er bij Telenet nu voor gekozen hebben in deze testfase, dat ik het zelf persoonlijk de beste way of working vind. Smiley Knipoog Ik zie er namelijk zeker het nut van in om een overzicht van gekende problemen te delen via een landingspagina en daarop verbeteringen die geïmplementeerd worden aan te kondigen. Het kan je als tester maar helpen! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Servicedesk voor nieuwe TV-Box


@Ex-Netweter@  schreef:

@sb, ze kunnen het gebruiken van hun toekomstige VR-bril e 😎


Tegen die tijd ben ik waarschijnlijk al bejaard. 😄


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Servicedesk voor nieuwe TV-Box


@Suzy@  schreef:

@sb, begrijp me niet verkeerd, het is niet omdat we er bij Telenet nu voor gekozen hebben in deze testfase, dat ik het zelf persoonlijk de beste way of working vind. Smiley Knipoog Ik zie er namelijk zeker het nut van in om een overzicht van gekende problemen te delen via een landingspagina en daarop verbeteringen die geïmplementeerd worden aan te kondigen. Het kan je als tester maar helpen! 


Dat begrijp ik wel hoor. 😉

 

Maar het is spijtig dat TN een andere werkwijze verkiest. Ze zouden onder meer Bugzilla (gratis, dacht ik) kunnen gebruiken. Ze hebben misschien liever niet dat al die problemen voor iedereen zichtbaar zijn, maar in dat geval zou je de toegang tot zo'n database kunnen koppelen aan een gebruikersnaam en wachtwoord, zodat niet iedereen toegang heeft.

 

Zoals gezegd: misschien iets voor de volgende keer!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Servicedesk voor nieuwe TV-Box

@sb Sb gij ze ne plezante, ik ben al bejaard, maar da wil ni zegen dat ik die bril ni wil meemaken, op men 64 ben ik nog begonne me ne 3d printer, nu heb ik er tijd voor, en zeker in de winter.

Jos

Gauthierd
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Leesbeest! Mooi, mooi!

Servicedesk voor nieuwe TV-Box

Ik heb een aantal dagen geleden bericht gekregen dat ik mijn limiet bereikt had voor het opnemen van programma's en Films.  Het lijkt er op dat ik feitelijk minder kan opnemen dan bij de vorige box of is dat een illussie?

 

Gauthierd

0 Likes
Ex-Netweter
 

Servicedesk voor nieuwe TV-Box

@Gauthierd 200 uur zou u moeten hebben, maar hebt u bv 2 tv boxen dan blijft het in totaal ook 200 uur, maar kijk de tijd na hoe lang een aflevering duurt en de effectief opgenomen tijd die is langer. tel anders gewoon alles eens op en meld het bij telenet.

Jos

0 Likes
Wim_V
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Servicedesk voor nieuwe TV-Box

Beste @Suzy, even over de nieuwe TV-app...

Sinds ik de nieuwe tv-box gebruik is (logischerwijze?) kan ik niet langer Yelo play gebruiken. Heb je een idee hoe lang het nog zou kunnen duren voor we toegang hebben tot de nieuwe versie of de nieuwe app?

Momenteel zit ik zo’n beetje “in limbo” wat betreft Yelo play...

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Servicedesk voor nieuwe TV-Box

@Wim_V, klopt Yelo Play werkt niet meer in combinatie met een Telenet TV-box. Blijkbaar kan je wel nog de TV-gids raadplegen, maar samenwerken met je TV-box doet hij natuurlijk niet. 

 

Wanneer de nieuwe app er precies zal zijn, is nog niet geweten helaas. Anders deelde ik deze datum al graag met jullie. Wat ik je wel kan vertellen is dat de nieuwe app momenteel in een kleine groep wordt getest, zodra die testfase is afgerond, wordt hij uitgerold naar alle TV-box klanten op dit moment. En je mag er zeker van zijn dat dit naar je gecommuniceerd zal worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.