Beantwoorden
debruynba
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Swipen met nieuwe TV-app

Ik kan voor het ogenblik niet swipen naar de nieuwe TV-box.
Wat kan er mis zijn?
Ik heb achter de telenet wifi-router wel nog een eigen router op de eerste verdieping.
Ook als ik de smartphone (android) met de telenet wifi verbind, lukt het niet.
Met die wifi bedoel ik het privé signaal en niet de homespot.

0 Likes
22 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Swipen met nieuwe TV-app

ergens een conflict in je wifi opstelling dat ze beide hetzelfde kanaal willen aanspreken of zoiets.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Swipen met nieuwe TV-app


@debruynba@  schreef:

Ik kan voor het ogenblik niet swipen naar de nieuwe TV-box.
Wat kan er mis zijn?
Ik heb achter de telenet wifi-router wel nog een eigen router op de eerste verdieping.
Ook als ik de smartphone (android) met de telenet wifi verbind, lukt het niet.
Met die wifi bedoel ik het privé signaal en niet de homespot.


Dit is een gekend probleem waar aan gewerkt wordt voor een toekomstige software update


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
debruynba
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Swipen met nieuwe TV-app

Is dit momenteel een probleem bij alle gebruikers, of is het een bug in bepaalde omstandigheden?

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Swipen met nieuwe TV-app


@debruynba@  schreef:

Is dit momenteel een probleem bij alle gebruikers, of is het een bug in bepaalde omstandigheden?


Een probleem dat zich bij bepaalde gebruikers voordoet (ook bij mij soms). Hier wordt dus aan gewerkt. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Evarist
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

Swipen met nieuwe TV-app

Zit jou tv box na die router of via de modem?

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Swipen met nieuwe TV-app

@debruynba, staat de TV-box greyed out in de TV-app? Kijk dan eens na of de TV-box in eco-stand staat, dit veroorzaakt op dit probleem nog problemen voor het swipen.

 

Haal je TV-box eens uit eco-stand, normaal gezien moet het dan voldoende zijn om de app te "killen" of af te sluiten om hem de volgende keer dat je het probeert opnieuw te laten scannen naar de TV-boxen aanwezig.  


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
debruynba
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Hoort wie klopt daar? A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Swipen met nieuwe TV-app

@Suzy

De TV box staat op normale start, en toch kan ik niet swipen.

Nog iets: heel in het begin stond ie wel in eco-stand, maar dat is intussen al 2 maanden niet het geval.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Swipen met nieuwe TV-app

@debruynba, ok, bedankt voor de info!

 

Het is blijkbaar een probleem dat niet zo gemakkelijk te reproduceren valt door de engineers. Daarom hebben ze een vermoeden dat het waarschijnlijk te maken heeft met specifieke randcondities. Het wordt momenteel alleszins grondig onderzocht.  


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Swipen met nieuwe TV-app

Bij mij deed hetzelfde probleem zich ook voor. Ook nu nog met de nieuwe versies.  Na herstarten van tv-box en tv-app is alles blijkbaar gesynchroniseerd en vinden ze elkaar wel. Dat synchroniseren is bijvoorbeeld ook nodig om programma's die in de verder-kijken lijst staan te zien verdwijnen (lijkt een tegenspraak) nadat ze via de app verwijderd zijn.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Swipen met nieuwe TV-app

@louishufk @Suzy voor mij is het allemaal nieuw, ik weet gewoon niet wat ik moet doen, als ik op de app de swipe toets selecteer zie ik de tv box, maar dan wat moet ik dan doen, de tv box staat standaard ingesteld, moet ik daarop of op mijn tv iets instaleren of aansluiten? het is allemaal nieuw voor mij die apps ik sap het gewoon niet.

Jos

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Swipen met nieuwe TV-app

Swipen is eigenlijk niet meer dan dat je met uw smartphone uw tv stuurt.

Om dat mogelijk te maken moet de tv-box wel aan staan. Als de tv-box niet aan staat kan kan je via de app geen verbinding maken. Als je de app start VOOR je de tv-box start synchroniseert de app zich niet zonder eerst gestopt te worden.

Of je verbinding hebt tussen app en box kan je zien in het instellingen menu van de app onder het item: "telenet TV-boxen". Als "swipen naar je tv" niet aangevinkt staat lukt het niet.

In dit geval moet minstens de app herstart worden.

Staat het aangevinkt kan je smartphone o.a. gebruiken als afstandsbediening en een opname of uitzending  swipen naar de tv.

 

Groeten

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Swipen met nieuwe TV-app

@louishufk ik wou het eigenlijk alleen maar testen of het ook werkte op een 4S iphone met ios9, nu weet ik al direct mijn tv box stond niet op ik dacht dat die standaard functie genoeg was.

van breimachines ken ik alles maar die apps, da is een ramp voor mij.

Bedankt.

DavyC
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Swipen met nieuwe TV-app

Ze brengen nieuwe dingen uit, maar de rommel werkt niet, Telenet zorg ervoor dat je eerst zelf je rommel test en zie dat het werkt voor dit uit te brengen naar de klanten.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Swipen met nieuwe TV-app

@DavyC @DavyC u zit helemaal verkeerd, ik heb een iphone 4S met ios 9, waarvoor de nieuwe app normaal niet voorzien was, hij is gemaakt voor ios 10, ik en @Suzy waren enkel benieuwt of ie het doet of niet, alles werkt behalve dat swipen, maar dat licht aan mezelf ik ken niks van apps omdat die iphone altijd thuis op de kast licht. en dan nog we zijn op dit moment alle vrijwillige testers er is niets opgedrongen

Jos

0 Likes