Beantwoorden
dc2920
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

Zijn er nog mensen met problemen (Omgeving Kalmthout) weergave opgenomen programma's via TV-BOX (CS2218) , live programma's bekijken en na pauzeren/herstarten geen mogelijkheid om vervolg te zien , TV-Theek films opvragen (CS2318) , dit vanaf 10 nov 2018 17.00 , en op 11 nov 2018 09.00 nog steeds zelfde problemen.

Alle gekende procedures (TV-Box spanning af voor 10 minuten , TV-Box&TV spanning volledig af + internetmodem spanning af voor 15 minuten en in omgekeerde volgorde terug herstarten) reeds 3 keer doorlopen,   TV-Box Diagnostics scherm blijft prima (LAN) verbinding zeggen, alles zou mogelijk moeten zijn.     015/334488 kon enkel een klacht noteren , wisten ook van geen problemen etc ...

TV box in afgelopen 6  (test-)weken toch wel bijna elke week een probleem mee.

 

groeten 

 

0 Likes
14 reacties
Ex-Netweter
 

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

@dc2920 

 resetten

Het is voldoende om de knoppen ingedrukt te houden, totdat de LED van de aan/uit knop vooraan op de TV-box wit wordt en begint te knipperen. Vlak na reset is deze namelijk eerst oranje en na een aantal seconden (volgens mij 10 ongeveer) wordt deze terug wit en begint de LED te knipperen. Dat is het moment dat je alle knoppen mag loslaten. Enige waar je op moet letten is dat je de LED nog kan zien (gezien dit ook één van de knoppen is dat je moet indrukken).

 

Er zijn trouwens 3 soorten van reset:

  • Reset via het instellingen menu
  • Factory reset > 3 knoppen vooraan tezamen ingedrukt houden (+ - en aan/uit)
  • Factory reset incl. vernieuwen van alle rechten > 2 knoppen vooraan tezamen ingedrukt houden (- en aan/uit)

Hopelijk lukt het zo!

0 Likes
dc2920
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

Hi Jos1954,

zijn we na die "factory resets" de instellingen kwijt (AVR) en ook onze opnames/toekomstige opnames?

Vooralleer deze methode te doen, is er ergens op internet de complete procedure van "Factory Reset" van de TV-Box te lezen ?

 

Gr

 

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

@dc2920 nee u bent niets kwijt het zou enkel kunnen dat u bv uw reciever terug moet koppelen, de text is van suzy dus betrouwbaar, maar op internet heb ik over de hele procedure nog niets gevonden, mijn kameraad heeft het gedaan zonder problemen, elders is er nog een recente topic waar dit besproken word

0 Likes

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

@dc2920 hieronder de bewuste link, lees hem helemaal door.

https://www.netweters.be/t5/Telenet-TV-box/It-s-Alive/m-p/52807#M1480

0 Likes
dc2920
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

Hi Jos1954 / anderen

 

heb juist de (simpele) reset gedaan via de aan/af knop achteraan de TV-Box , ( zie ook de link van Suzy

TV-Box Faq van 11/11/2018) ,  maar geen positief resultaat.  Wordt dus afwachten tot/als helpdesk me contacteerd , er zijn 2 calls openstaande.

 

gr

 

Dirk

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

@dc2920 ik zou het nummer 015 33 44 88 bellen vragen of u op de dienst voor tv box bent, en uitleggen dat u de simpele reset heeft geprobeerd en hoe, dan gaan ze u zelf aan de telefoon uitleggen wat u nog kan proberen, of eventueel iemand langs sturen.

Jos

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

@dc2920 Een factory reset en dergelijke gaan je in dit geval niet verder helpen.

De problemen die jij meldt hebben allemaal met je/het netwerk te maken. 

 

Kijk eens bij Instellingen >> Info >> Diagnose of je netwerk in orde is.

Indien dit allemaal in orde is, zou het ook kunnen dat het aan de programma's/ films ligt die je Tv-box opvraagt. 

0 Likes
dc2920
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

Hi Arne94,

 

zoals in mijn eerdere posts staat, tonen de TV-Box diagnostics een prima netwerk(lan) verbinding en zouden alle diensten (Live in HD, Alles in HD en Ultra HD) mogelijke moeten zijn. Dit was zo op zaterdag en zondag , en ook deze morgen is dat nog steeds zo. Nogmaals een reset gedaan via de aan/af knop , geen succes. Zal dus hulpdesk moeten worden .

 

gr

 

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

@dc2920 Sorry, daar had ik even over gekeken..

 

Die resets gaan je niet helpen omdat het netwerkproblemen zijn, maar ik hoop dat ze je via de helpdesk meer uitleg kunnen geven hierover.

0 Likes
dc2920
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

Status nog steeds onveranderd.   

Telenet helpdesk gecontacteerd,  "men is het aan het onderzoeken.." .

Ondertussen dus bijna 4 dagen geen goede werking....

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

@Arne94 ik ben niet helemaal eens met u, naargelang welke reset zet hij ook de netwerkinstellingen juist, hij stelt dus alles opnieuw in.

Jos

0 Likes
dc2920
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

Zijn nu donderdagavond , en nog steeds is probleem niet opgelost, nog steeds zelfde problemen.

6 dagen sedert melding ( telefoon en via contactformulier)..

Dinsdagavond 21.11 h SMS van 3455 ,  "Uw dossier is nog in behandeling.".  Voor de rest niks.

Als dit een technisch probleem is  dan stel ik me wel vragen met de aankondiging dat vanaf

februari de TV-BOX definitief voor de gebruikers aangeboden zal worden.  

 

Hallo Suzy?

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

Eigenaardig , toen ik vandaag belde om een "ander" probleem te melden zegde men ineens even het signaal van beide TV-boxen op te meten.... alles tijdens het telefoongesprek,  alles ok.

Het kan dus direct tijdens het gesprek.

0 Likes
dc2920
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

TV-Box problemen 10 & 11 november 2018

TV-Box werkt terug normaal.

Gisterenavond nogmaals helpcentrum gebeld , en de medewerker melde me dat probleem nog steeds in onderzoek was door TV-Box team......   Medewerker attent op gemaakt dat 6 dagen toch wel te veel is.

Medewerker heeft dan toch beginnen graven in de communicatie en zijn documentatie , en heeft vervolgens een "herinstallatie" gedaan van vanop afstand.   Na deze aktie , TV-Box terug normaal werkende.

Bijkomend de info gekregen voor de "herinstallatie" door de methode met de 3 knoppen voor het geval dit nogmaals nodig zou zijn in de toekomst.

Waarom Telenet na 6 dagen de aktie van "herinstallatie" niet zelf heeft aangeboden mag Joost weten, m.i.

tijd genoeg gehad om technisch probleem in de achtergrond te onderzoeken.

 

0 Likes