Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Teletekst ondertitels op TV-box

Ik ben geen tester, maar had wel een vraag  gesteld over het gedrag van de teletekst ondertitels 888 bv. maar ook andere blz bij ARD.

Ik heb daarop 2 antwoorden gekregen maar kan daar niet op reageren...Heeft iemand het deurtje dichtgedaan ?

 

Graag meer info, is voor mijn gezinssituatie best belangrijk.

 

mvg

 

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

Teletekst ondertitels op TV-box

Theo, de instelling is er in elk geval, bij ondertiteling, daar kan u kiezen normaal of voor gehoorgestoorden, ik zal het dit weekend opzetten en dan laat ik u iets weten, responstijd kan ik niet meten, maar ik zal kijken of het voldoende lang is om te kunnen lezen.

Jos

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Teletekst ondertitels op TV-box

dit is een probleem van bv NPO zelf, heb op satelliet het zelfde probleem met live ondertiteling dat die veel te snel gaat en sommige woorden niet ondertiteld enzo.

je moet het deels zoeken bij NPO ook.

deze week nog voorgehad.

dat is omdat ondertiteling iets analoog is en ze dit bij digitale zenders erbij moeten zetten en dit soms problemen geeft kennelijk bij NPO, na al die jaren in HD zou je denken dat ze het kennen hoe het moet....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Teletekst ondertitels op TV-box

@Theo2, dat klopt. Ik heb de post 'Info voor de testers van de nieuwe TV-box' inderdaad afgesloten. Had meer informatie over de reden in de 1ste post van dat onderwerp geplaatst, maar ik zal ook even antwoorden op de thread, zodat helemaal achteraan ook staat waarom. 

 

Wat ik wel heb gedaan is de twee antwoorden op jouw vraag aan dit nieuwe onderwerp toegevoegd, zo kan je alsnog antwoorden op de Netweters die je wilden verder helpen. Smiley Knipoog


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Teletekst ondertitels op TV-box

dat dit een probleem is bij NPO heeft zich vanavond weer bewezen, bij klem de ondertiteling opgezet en die kwam te laat bij wat men zei op dat moment in die serie.

telenet kan dat normaal gezien aanpassen door de subs wat trager of sneller te zetten (als er nog dit probleem zouden hebben) of dit in bepaalde type box van telenet aanpassen.

dit probleem heeft een hele tijd geleden ook geweest bij telenet en lijkt er nu weer terug te zijn.

even in het oog houden een tijdje of het probleem blijft of niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Teletekst ondertitels op TV-box

Na 14 dagen mij ergeren dat ik bij telenet niet kon geholpen worden, had ik eindelijk iemand die 1 uur bezig is geweest om alles te noteren, en heeft echt veel moeite gedaan, de tv box doet veel niet wat de digicorder wel deed, ook dat van de ondertiteling heb ik gemeld, maar ik vond persoonlijk ook dat de text veel te snel verdween bij lange zinnen, (geen tijd genoeg om alles te lezen) ik hoop dat er bij telenet iemand is die de klachten opvolgt of we komen geen stap verder.

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Teletekst ondertitels op TV-box


@Ex-Netweter@  schreef:

Theo, de instelling is er in elk geval, bij ondertiteling, daar kan u kiezen normaal of voor gehoorgestoorden,


Wat is het verstil tussen  "normale" ondertitels en ondertitels voor "gehoorgestoorden" ?

 

Theo

 

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Teletekst ondertitels op TV-box


@Master-Magic@  schreef:

dat dit een probleem is bij NPO heeft zich vanavond weer bewezen, bij klem de ondertiteling opgezet en die kwam te laat bij wat men zei op dat moment in die serie.

telenet kan dat normaal gezien aanpassen door de subs wat trager of sneller te zetten (als er nog dit probleem zouden hebben) of dit in bepaalde type box van telenet aanpassen.

dit probleem heeft een hele tijd geleden ook geweest bij telenet en lijkt er nu weer terug te zijn.

even in het oog houden een tijdje of het probleem blijft of niet.


Hartelijk dank, een eerder type van recorder heeft dit inderdaad ooit gehad, zeker bij opnames, toen heb ik onze decoder kunnen inruilen voor een type met meer "verstand" en die had er geen last van. Spijtig dat de nieuwe het weer heeft zitten.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Teletekst ondertitels op TV-box

@Theo2 Theo u vraagt mij het verschil tussen normale ondertitels en ondertitels voor gehoorgestoorden, ik kan u alleen maar zegen dat dit 2 instellingen zijn waaruit u kan kiezen bij de tv box, verschil zie ik er echt niet tussen, maar ik vermoed als u bv nederlands hebt aangeduid als taal voor ondertiteling ook de nederlands gesproken uitzendingen een ondertiteling hebben, maar dat is gissen.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Teletekst ondertitels op TV-box

Slechthorende ondertitels geven op bepaalde zenders (indien aanwezig) extra vertellende ondertitels weer, voor wanneer er bijvoorbeeld een harde slag voorvalt in een serie of een deur dicht gegooid wordt. Maar dit is niet bij veel zenders aanwezig. Het zijn vooral Eén en Canvas die dit implementeren voor de kijkers. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Teletekst ondertitels op TV-box

Nu weten we temiste waarvoor het dient en wat het doet, bedankt suzy

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Teletekst ondertitels op TV-box

OK dat zou het kunnen zijn, alhoewel het op BBC/ ARD (?) al lang standaard is.

Aparte kleuren voor de verschillende sprekers en tekst over wat er op de achtergrond gebeurd.

 

Toch bedankt,

0 Likes