Beantwoorden
Mamalinda
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Digicorder opnames op afstand bekijken op een tv scherm

thuis heb ik “one” met een digicorder. 
op vakantie zou ik graag mijn opnames bekijken op een tv scherm.

Ik heb een smartphone met de yeloplay app erop en ik heb een mi-box met ingebouwde chromecast.

het is me tot nu toe niet gelukt. Als ik de smartphone via HDMI kabel aansluit op tv heb ik wel geluid maar geen beeld.

met de mi-box, niks.

0 Likes
5 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Digicorder opnames op afstand bekijken op een tv scherm

@Mamalinda gebruik je een  high speed hdmi kabel. Bij een gewone hdmi kabel zal het geluid of beeld niet doorgezonden worden naar je tv. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mamalinda
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Digicorder opnames op afstand bekijken op een tv scherm

Wel ik denk het niet dat ik een high speed HDMI kabel heb. Ik ga dat proberen.

bedankt voor de tip

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder opnames op afstand bekijken op een tv scherm

@Mamalinda   Je kan via Yelo enkel thuis opnames kijken dus dit zal helaas op vakantie niet lukken. Dus ook al zou je dat thuis nu werkende krijgen, dan kan je op vakantie geen opnames kijken. Wel live tv.

 

Je zou wel je digicorder kunnen meenemen op vakantie. Als je deze op een tv aansluit kan je alle opnames bekijken. Ga je in het buitenland op vakantie of in België waar er geen actief kabelabonnement is, ga je geen live tv met de digicorder kunnen kijken.

Opvragingen (terugkijktv, tvtheek) zullen ook enkel thuis kunnen omdat hiervoor je digicorder op jouw modem moet aangesloten zijn.

 

Hier kan je nakijken wat je kan kijken via Yelo (klik op Zenderkaart Vlaanderen bij Digicorder/Digibox). Op de tweede pagina van die pdf staat het zenderoverzicht. Let goed op de legende onderaan.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mamalinda
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Digicorder opnames op afstand bekijken op een tv scherm

Dank je voor je antwoord.

Sommige opnames bekijken via de yelo app lukte wel aan de kust maar enkel op iphone op ipad zelf.
als ik die via HDMI adapter en kabel aansluit op TV, gaat enkel het geluid door. Zelfs thuis lukt dit niet. Dat wordt volgens mij door telenet verhinderd. Waarom is mij een raadsel.

Het ligt niet aan de adapter of HDMI want mijn foto's (van iphone) kan ik bvb wel op TV bekijken

Casten van digicorder opnames van iphone naar mibox met ingebouwde chromecast ging ook niet.

0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Digicorder opnames op afstand bekijken op een tv scherm

als je per wireguard oid VPN opstelt naar je thuis, kan je wel je opnames bekijken met yelotv , eens verbonden met je netwerk thuis

0 Likes