Beantwoorden
Stopdereclame
Professional Beetjesweter
Berichten: 21
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

Oma overleden; telenet stuurt : "Jammer dat u uw ..."

Ons oma was overleden. 

Telenet zorgt voor weinig administratie volgens deze website. https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/verhuis-of-overname/je-a...

Omdat te doen heb je wel de mytelenet login nodig van de overledene. -> Gaat dus niet

Gebeld naar telenet helpdesk -> Daar zeggen ze dat je naar de winkel moet. (dit is dan wel in tegenspraak met de eerder genoemde website)

Verder 2 emails gekregen. Eerst met de melding dat het sociaal abonnement wordt opgezegd. Duh ?

Dan een email met als zeer gepaste titel :Jammer dat u uw Telenet-diensten opzegt  Que ?

Ben ik de enige met een overleden familielid die dergelijke afstandelijke robotisering meemaakt. Mag ik een beetje menselijkheid vragen ?

Bij de mutualiteit moet je gewoon niks doen. Daar wordt automagisch alles opgezegd.


 

 

 

 

7 reacties
_Bear_79
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... Tien op tien! Jij bent af! A born reader!

Oma overleden; telenet stuurt : "Jammer dat u uw ..."

Gewoon overlijdensakte sturen en Telenet sluit alles af. 
Heb dit zo ook geregeld, toen mijn pa overleden is.

luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4841
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Oma overleden; telenet stuurt : "Jammer dat u uw ..."

Als dat niet lukt, kan je bellen naar 0800 66 350 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 6061
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Oma overleden; telenet stuurt : "Jammer dat u uw ..."

Dat is de prijs die we betalen door de overautomatisering en pseudo intelligente AI systemen.

Een vergelijking met een ziekenfonds gaat niet op. Een ziekenfonds wordt automatisch verwittigd via de kruispuntbank sociale zekerheid.

@Moderator deze pagina is echt niet goed opgesteld. Ik verwacht eerder dat daar vermeld zou staan wat specifiek is aan een overlijden. Bij een overlijden neemt iemand anders dan de klant contact met Telenet. Dus mag ik verwachten dat niet om het even wie contact op neemt met Telenet om te melden dat om het even wie overleden is. Er zal een minimum aan bewijs nodig zijn dat de klant effectief overleden is en dat diegene die contact neemt met Telenet bevoegd is om de nodige handelingen te stellen.

luc55
Experienced Meesterweter
Berichten: 4841
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Oma overleden; telenet stuurt : "Jammer dat u uw ..."

Ik versta heel goed wat je wilt aantonen doodsprentje is geen echt bewijs en via deze kanalen iets melden 

Zonder een echte  overlijdensakte , het blijft nog altijd een zaak op vertrouwen 

ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 314
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! De magic number!

Oma overleden; telenet stuurt : "Jammer dat u uw ..."


@janne_man  schreef:

Dat is de prijs die we betalen door de overautomatisering en pseudo intelligente AI systemen.

Een vergelijking met een ziekenfonds gaat niet op. Een ziekenfonds wordt automatisch verwittigd via de kruispuntbank sociale zekerheid.

@Moderator deze pagina is echt niet goed opgesteld. Ik verwacht eerder dat daar vermeld zou staan wat specifiek is aan een overlijden. Bij een overlijden neemt iemand anders dan de klant contact met Telenet. Dus mag ik verwachten dat niet om het even wie contact op neemt met Telenet om te melden dat om het even wie overleden is. Er zal een minimum aan bewijs nodig zijn dat de klant effectief overleden is en dat diegene die contact neemt met Telenet bevoegd is om de nodige handelingen te stellen.


@janne_man We hebben dit intern doorgegeven om te bekijken. We houden je op de hoogte als we meer informatie hierover ontvangen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 314
Champagne, lezer van het jaar! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! De magic number!

Oma overleden; telenet stuurt : "Jammer dat u uw ..."


@janne_man  schreef:

@Moderator deze pagina is echt niet goed opgesteld. Ik verwacht eerder dat daar vermeld zou staan wat specifiek is aan een overlijden. Bij een overlijden neemt iemand anders dan de klant contact met Telenet. Dus mag ik verwachten dat niet om het even wie contact op neemt met Telenet om te melden dat om het even wie overleden is. Er zal een minimum aan bewijs nodig zijn dat de klant effectief overleden is en dat diegene die contact neemt met Telenet bevoegd is om de nodige handelingen te stellen.


@janne_man Ondertussen hebben we feedback ontvangen hierover. Bij een overlijden heeft de familie andere zorgen dan ook alles via documenten te regelen met Telenet. Daarom dat we bij Telenet kiezen om dit niet te vragen om de familie in deze periode hiervan te ontlasten. Volgens de wetgeving is dit ook niet nodig, het invullen van het online formulier is voldoende.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 6061
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Oma overleden; telenet stuurt : "Jammer dat u uw ..."

@ChristofM 

Ik nodig u uit om zelf eens naar het contactformulier te gaan. Om geen misverstand te hebben gebruik de link. Mogelijk ziet u iets anders dan ik. Mogelijk is het formulier verschillend als je ingelogd bent of niet. Ik ga me deze keer me daar niet mee amuseren. Ik zie bij de reden van opzeg geen optie overlijden van klant. Ik zie enkel een commerciëel formulier dat echt niet past in bepaalde gevallen. Uiteraard is het zo dat in zeer veel gevallen het abonnement enkel om een andere persoon moet komen (ander gezinslid), het is ook normaal dat die dan ook de optie hebben om het abonnement aan te passen aan de nieuwe noden. Stel u in de plaats van iemand die het abonnenment opzegt wegens het overlijden van zijn langstlevende ouder (kan ook een allenstaade tante, oom, broer, zus,  goede vriend, ...