|
25.621
netweters
|
158.555
antwoorden
|
|
21.381
vragen
|
Ons oma was overleden.
Telenet zorgt voor weinig administratie volgens deze website. https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/verhuis-of-overname/je-a...
Omdat te doen heb je wel de mytelenet login nodig van de overledene. -> Gaat dus niet
Gebeld naar telenet helpdesk -> Daar zeggen ze dat je naar de winkel moet. (dit is dan wel in tegenspraak met de eerder genoemde website)
Verder 2 emails gekregen. Eerst met de melding dat het sociaal abonnement wordt opgezegd. Duh ?
Dan een email met als zeer gepaste titel :Jammer dat u uw Telenet-diensten opzegt Que ?
Ben ik de enige met een overleden familielid die dergelijke afstandelijke robotisering meemaakt. Mag ik een beetje menselijkheid vragen ?
Bij de mutualiteit moet je gewoon niks doen. Daar wordt automagisch alles opgezegd.
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Oma overleden; telenet stuurt : "Jammer dat u uw ..."
Gewoon overlijdensakte sturen en Telenet sluit alles af.
Heb dit zo ook geregeld, toen mijn pa overleden is.
Als dat niet lukt, kan je bellen naar 0800 66 350
Dat is de prijs die we betalen door de overautomatisering en pseudo intelligente AI systemen.
Een vergelijking met een ziekenfonds gaat niet op. Een ziekenfonds wordt automatisch verwittigd via de kruispuntbank sociale zekerheid.
@Moderator deze pagina is echt niet goed opgesteld. Ik verwacht eerder dat daar vermeld zou staan wat specifiek is aan een overlijden. Bij een overlijden neemt iemand anders dan de klant contact met Telenet. Dus mag ik verwachten dat niet om het even wie contact op neemt met Telenet om te melden dat om het even wie overleden is. Er zal een minimum aan bewijs nodig zijn dat de klant effectief overleden is en dat diegene die contact neemt met Telenet bevoegd is om de nodige handelingen te stellen.
Ik versta heel goed wat je wilt aantonen doodsprentje is geen echt bewijs en via deze kanalen iets melden
Zonder een echte overlijdensakte , het blijft nog altijd een zaak op vertrouwen
@janne_man schreef:
Dat is de prijs die we betalen door de overautomatisering en pseudo intelligente AI systemen.
Een vergelijking met een ziekenfonds gaat niet op. Een ziekenfonds wordt automatisch verwittigd via de kruispuntbank sociale zekerheid.
@Moderator deze pagina is echt niet goed opgesteld. Ik verwacht eerder dat daar vermeld zou staan wat specifiek is aan een overlijden. Bij een overlijden neemt iemand anders dan de klant contact met Telenet. Dus mag ik verwachten dat niet om het even wie contact op neemt met Telenet om te melden dat om het even wie overleden is. Er zal een minimum aan bewijs nodig zijn dat de klant effectief overleden is en dat diegene die contact neemt met Telenet bevoegd is om de nodige handelingen te stellen.
@janne_man We hebben dit intern doorgegeven om te bekijken. We houden je op de hoogte als we meer informatie hierover ontvangen.
@janne_man schreef:@Moderator deze pagina is echt niet goed opgesteld. Ik verwacht eerder dat daar vermeld zou staan wat specifiek is aan een overlijden. Bij een overlijden neemt iemand anders dan de klant contact met Telenet. Dus mag ik verwachten dat niet om het even wie contact op neemt met Telenet om te melden dat om het even wie overleden is. Er zal een minimum aan bewijs nodig zijn dat de klant effectief overleden is en dat diegene die contact neemt met Telenet bevoegd is om de nodige handelingen te stellen.
@janne_man Ondertussen hebben we feedback ontvangen hierover. Bij een overlijden heeft de familie andere zorgen dan ook alles via documenten te regelen met Telenet. Daarom dat we bij Telenet kiezen om dit niet te vragen om de familie in deze periode hiervan te ontlasten. Volgens de wetgeving is dit ook niet nodig, het invullen van het online formulier is voldoende.
Ik nodig u uit om zelf eens naar het contactformulier te gaan. Om geen misverstand te hebben gebruik de link. Mogelijk ziet u iets anders dan ik. Mogelijk is het formulier verschillend als je ingelogd bent of niet. Ik ga me deze keer me daar niet mee amuseren. Ik zie bij de reden van opzeg geen optie overlijden van klant. Ik zie enkel een commerciëel formulier dat echt niet past in bepaalde gevallen. Uiteraard is het zo dat in zeer veel gevallen het abonnement enkel om een andere persoon moet komen (ander gezinslid), het is ook normaal dat die dan ook de optie hebben om het abonnement aan te passen aan de nieuwe noden. Stel u in de plaats van iemand die het abonnenment opzegt wegens het overlijden van zijn langstlevende ouder (kan ook een allenstaade tante, oom, broer, zus, goede vriend, ...