Beantwoorden
CGR
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verander niet naar YUGO (eerste ervaringen)

Een maand geleden werden wij verlekkerd door het aanbod van de (redelijk) nieuwe Yugo dienst. Een mooi aanbod voor een behoorlijk scherpe prijs, met zelfs de mogelijkheid om voordelig een iPad aan te schaffen. Graag zou ik langs deze weg iedereen wil behoeden van deze mooie verkoopspraatjes. Zie hieronder mijn ervaringen met Yugo na 1 maand gebruik.

 

Verkoopstrucjes

  • Als eerste hebben we de beloofde iPad nog steeds niet ontvangen. Ondanks dat het toestel een maand geleden is betaald.

Yugo Tv

  • We begonnen ons avontuur met een 'Swoop_player_DRM_verification failed' error. Hierdoor moesten we dagelijks op onze smart-tv uit en opnieuw inloggen in de Yugo app. 
  • Na enkele dagen was het probleem van uit en inloggen verholpen, maar konden we niet meer live tv kijken. Wanneer we live proberen te kijken, krijgen we na 2s een zwart scherm. Wanneer we enkele seconden terugspoelen, kunnen we wel kijken. Dit is een oplossing, maar kan niet de bedoeling zijn. Bovendien, loopt het beeld schokkerig. Ondanks onze 80mbps downloadsnelheid en Netflix en Youtube die vlekkeloos werken. 
  • Als extra verrassing bleek dat je op de zenders van VTM niet meer kan doorspoelen. Aangezien bijna alles VTM is geworden, kan ik vertellen dat dit geen aangename ervaring is. 
  • Over het algemeen is de applicatie niet intuïtief en uiterst traag. Wanneer je op zoek wil gaan naar een serie in streamz, moet je als eerste een categorie kiezen. Indien we dan toch opteren voor een categorie, krijgen we een lijst van series, weergegeven aan de cover foto. Sommige afbeeldingen bevatten geen titelnaam, waardoor het niet werkbaar is door op elke serie afzonderlijk te klikken en te wachten tot alles laadt. 

Telenet Support

  • Het is toch opmerkelijk dat elke keer je probeert telefonisch contact op te nemen met Telenet, je minstens 10 minuten moet wachten. We zijn dus duidelijk niet de enige die niet tevreden is van de Telenet diensten. 
  • Telenet schuift de schokkerige tv-beelden en zwart scherm op een 'algemeen gekend probleem' en wil daarom niet tussenkomen voor een compensatie. Wij betalen dus voor tv, terwijl het niet werkt. Krijg dat maar eens uitgelegd.

Ik geloof in de visie van het product maar voorlopig staat het nog te erg in zijn kinderschoenen om er tevreden van te zijn. Bovendien vindt de support van Telenet het meer dan normaal dat we al meer dan een week niet optimaal tv kunnen kijken en meer dan 4 weken wachten op een iPad. 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Verander niet naar YUGO

Tags (2)
6 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verander niet naar YUGO (eerste ervaringen)

Ik zal nooit een Ipad voorruit betalen,alleen bij levering.

Niet akkoord,dat ze hem dan maar houden.

Ipads vind je overal,en google eens,dikwijls aan dezelfde prijs.

En je bent niet gebonden aan een abonement.

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verander niet naar YUGO (eerste ervaringen)

@CGR zou inderdaad allemaal niet mogen, hopelijk wordt hier zéér snel een oplossing voor gevonden. 

 

Wat wel al een (tijdelijke) oplossing kan zijn voor Streamz; via de Streamz app/website (ook beschikbaar voor Smart TV), kan je inloggen met je Telenet login als je YUGO klant bent. De app van Streamz zelf is wel heel gebruiksvriendelijk, vind ik. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Verander niet naar YUGO (eerste ervaringen)

Dag @CGR

 

Op welk toestel kijk je wanneer je onderstaande melding krijgt?

 

  • We begonnen ons avontuur met een 'Swoop_player_DRM_verification failed' error. Hierdoor moesten we dagelijks op onze smart-tv uit en opnieuw inloggen in de Yugo app. 

Gebruik je op dat moment de YUGO TV app op een Android TV? Of via een Chromecast? Kan je meer info geven over hoe je op je smart-tv kijkt?

0 Likes
CGR
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Verander niet naar YUGO (eerste ervaringen)

@HaroenR 

Die melding kreeg ik wanneer ik tv keek via de Yugo tv app op mijn smart tv. Die melding is ondertussen verdwenen. 

 

0 Likes
davyt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Verander niet naar YUGO (eerste ervaringen)

hier op dit moment, wel goede ervaring met Yugo (verleden was het nogal 'buggy) maar na x aantal updates gaat het vrij vlot.  zeker je netwerk nakijken (Netflix gaat iets beter om met data)  en misschien een mediabox gebruiken? (mibox of Apple TV).  Heb je een smarttv? als deze niet recent is kan dit ook meespelen . Ken je vtm go (app) doorspoelen gaat daar vlotjes

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Verander niet naar YUGO (eerste ervaringen)

Ik wil toch wat nuance toevoegen:

 

1) Verkoopstrucjes en Telenet support heeft niets met Yugo te maken maar met Telenet algemeen beleid. Dus daar Yugo op afrekenen lijkt me niet correct, die problematiek heb je ook met de andere producten. Ik bel nooit naar Telenet Support voor technische problemen: nooit meteen een antwoord, altijd kastje-muur en je verhaal 10x herhalen. Telenet Support gebruik ik enkel voor administratieve problemen.

2) Onduidelijk interface: daar ben ik het deels met je eens, ik hoop dat er geluisterd wordt naar de feedback die gegeven wordt.

3) Bugs: de meeste bugs zijn er volgens mij wel wel grotendeels uit, maar dat is natuurlijk altijd toestelafhankelijk (smart-tv, Android TV of Apple TV)

4) Performance: veel van je klachten klinken OF op netwerk OF op de CPU/RAM van het toestel waarop je de app hebt geïnstalleerd (bvb een smart-tv, die CPUs zijn dikwijls zeer traag). Wat betreft netwerk zou ik steeds voor bekabeld gaan (niet owv snelheid, maar owv stabiliteit). Niet alle toestellen hebben dit, Apple TV en Nvidia Shield (Android TV) wel. Dat zijn voor mij ook de aanraders. Xiaomi Box heeft ook goed performance op CPU/RAM maar geen fysieke netwerkconnectie. Wat je kan doen om het netwerkprobleem uit te sluiten, is de speedtest app installeren op je TV (https://www.speedtest.net/apps) en wanneer je problemen voordoen een snelheidstest uitvoeren.

5) Doorspoelen heb ik nog nooit een probleem met gehad, maar zie 4

6) Trage interface: zie 4.