Beantwoorden
Flogunner
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Primeur! De kop is eraf!

Beeldkwaliteit Yelo app

Hallo netweters!

 

Ik meld graag even iets wat me al een tijdje stoort. Om de maandelijkse kosten wat te drukken zijn we van 4 digicorders naar 1 digicorder + 2 chromecasts + 1 apple tv gegaan.

 

Ik erger me echter kapot aan de extreem matige beeldkwaliteit die de yelo app biedt wanneer deze gecast/ge-airplayed wordt naar een tv. Netwerk is perfect in orde (Unifi netwerkinfrastructuur, overal in huis >180mbps) en andere apps zoals VRT NU en Stievie zien er vele malen beter uit...

 

Mijn vraag is dan ook of het nut heeft dat ik 35€ neertel om de digicorder door een TV-Box te vervangen. Ik merk dat ik dan van de nieuwe Telenet TV app kan gebruikmaken, maar biedt deze wel betere beeldkwaliteit?

 

Nog een kleine bemerking daar rond; is het écht nodig om voor ieder abonnement een andere app te maken en ondersteunen? Dit lijkt me toch zowel voor Telenet als de klant een zeer gefragmenteerde en onduidelijke strategie?

 

Alvast bedankt voor jullie advies!

 

Florian

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Beeldkwaliteit Yelo app

@Flogunner eerlijk gezegd heb ik daar nooit last van gehad. Heb ook eerst altijd met de Yelo app gecast naar de tv en had goede kwaliteit. Nu gebruik ik de tv box dus de telenettv app en ook daar geen problemen mee. Misschien is er toch ergens een zwak signaal waardoor uw beeldkwaliteit minder is. Dat de app veranderd heeft er mee te maken dat deze op een ander platform draaid. Als men dat zou stop zetten dan wil dat zeggen dat Yelo play ook niet meer gaat en dat iedereen naar de tv box zou moeten overstappen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beeldkwaliteit Yelo app


@Flogunner  schreef:

Nog een kleine bemerking daar rond; is het écht nodig om voor ieder abonnement een andere app te maken en ondersteunen? Dit lijkt me toch zowel voor Telenet als de klant een zeer gefragmenteerde en onduidelijke strategie?


@Flogunner, voor de TV-box is er een andere app gemaakt, omdat beide systemen op andere platformen werken. Yelo Play werkt enkel samen met een digicorder en de nieuwe TV-app werkt enkel samen met een TV-box. Twee totaal verschillende platformen achterliggend. 

 

Sowieso is Telenet er momenteel werk van aan het maken om Telenet app's zoals Telenet Mobile en Telenet Support onder te brengen in de Telenet app (alles-in-één). De TV apps zullen wel apart blijven. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Obscuritatis
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Beeldkwaliteit Yelo app

Hoi, 

 

Ik gebruik nu Yugo en ik heb ook opgemerkt dat de beeldkwaliteit van het casten veel lager is dan wat ik vroeger had via de digicorder. Aan het signaal ligt het niet, want als ik bv Netflix cast, of Youtube, dan heb ik haarscherp beeld via de Chromecast. 
Dus ik vermoed dat de beeldkwaliteit dat online via Yugo (en wsl andere apps zoals YeloPlay) beschikbaar is gesteld, lager is dan wat men doorstuurd via de digicorder. 

Tags (1)
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Beeldkwaliteit Yelo app

@Suzy Het samenbrengen van de apps vind ik geen goed idee.

Voorheen kon je bv in de support app duidelijk het verbruik zien van de dal en of piekuren.

Nu zie je alleen het totaalverbruik.

Het gedeelte om wifi te optimaliseren is nutteloos want je kan je wifi niet verbeteren zoals jullie wel beweren in jullie reklames rond de telenet app.

Voor mij is en blijft de support app de enige app die goed en degelijk werkt en doet waar het voor dient.

De mobile app veranderd ongevraagd de instellingen op uw telefoon en verder verbruikt die alleen maar veel batterij.

Het overschakelen naar wifi wanneer beschikbaar staat in elke deftige GSM en dat kan je dan ook nog instellen wanneer en hoe snel die moet overschakelen , dus dat maakt de Mobile app ook overbodig.

De yelo app gebruikte ik soms op vakantie maar sinds de laatste update kan ik die niet meer installeren.

Daar is een dossier van opgemaakt door jullie collega's van het support team.

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Beeldkwaliteit Yelo app

@Thailand 

 

Persoonlijk ben ik ook geen fan om alle apps samen te brengen onder één app. Als die niet werkt, dan werkt er niets meer. Wat de Mobile app betreft: bij mij verandert die geen instellingen. Ik heb Wifi beheren aangevinkt, maar Verbinden, ook als Wifi uit staat heb ik uitgezet. Verbruik: als ik op mijn Pixel 3 kijk onder Batterijgebruik, dan staat Mobile er niet eens tussen. De voornaamste reden waarom ik de Mobile app niet verwijder heeft te maken met het automatisch en makkelijk verbinden met TelenetWiFree, Unitymedia WifiSpot, UPC Wi-Free, Virgin Media, XFINITY, Ziggo, ...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes