Beantwoorden
Lorenzo-1302
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Blijft digicorder nog even werken na overstap op YUGO?

Misschien een rare vraag, maar als ik overstap naar Yugo TV kan ik mijn digicorder dan nog een bepaalde periode gebruiken? Ik heb nog geen chromecast en zou via telenet als ik overstap naar Yugo 1 nemen.

Tags (1)
0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blijft digicorder nog even werken na overstap op YUGO?

@Lorenzo-1302  op het moment dat u besluit een overstap te doen zal alles gedeactiveerd worden bij verandering. U kan altijd eens vragen aan de klantendienst of een deactivering ook op een later moment kan. Vragen staat vrij natuurlijk , maar normaliter is het zo dat alles tegelijktijdig gedeactiveerd wordt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Blijft digicorder nog even werken na overstap op YUGO?

Zoek best eerst eens op dit forum naar ervaringen over Yugo.

Er zijn er weinig positieve.  Yugo klanten die wel blij zijn mogen mij natuurlijk tegen spreken 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blijft digicorder nog even werken na overstap op YUGO?

@Lorenzo-1302 Volgens deze draad is de digitale tv begrepen in het Yugo abonnement. Bijgevolg lijkt het me normaal dat Digicorder en Yugo te combineren zijn.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Blijft digicorder nog even werken na overstap op YUGO?

@janne_man de 'gemarkeerde oplossing' in de post die je aanhaalt is niet correct, of alleszins verwarrend. Je hebt nog wel de kabel voor internet, maar niet meer voor TV. Dus geen digicorder of TV-box. (misschien kan je wel nog kijken naar een aantal ongecodeerde zenders met een CI+ kaartje zoals je in die post zelf aangeeft, maar verdwijnen die niet?).

 

Maar het is dus de bedoeling dat je enkel nog TV kijkt via de app of via yugotv.be .

 

Kijk eens op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/je-stapt-over-naar-yugo-wat-verandert-er-voor-jou/

 

Bij TV staat er:

Je digitale tv-lijn wordt afgesloten zodra je we je YUGO activeren. Je geniet vanaf dan nog 7 dagen langer van Telenet TV. Op je aankoopbevestiging zal je Telenet TV en decoder(s) zien, maar geen zorgen: dat wordt niet aangerekend. 

 

Nadien kijk je alleen nog maar tv via de YUGO TV-app en yugotv.be en cast je naar je tv-scherm met Chromecast of Airplay. Je kan de YUGO TV-app ook downloaden in de app store van je Apple TV.

 

Uit die tweede zin meen ik te begrijpen dat je 7 dagen de tijd hebt om je Chromecast te gaan kopen.

Ik vermoed dat je ook dan pas je gehuurde digicorder moet binnen leveren.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blijft digicorder nog even werken na overstap op YUGO?

1. Je hebt altijd één maand tijd om je digicorder binnen te brengen.

2. De combinatie yugo Digicorder is mogelijk onder voorwaarden zie in deze draad het antwoord van @Suzy van 1 maart om 14:48. 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Blijft digicorder nog even werken na overstap op YUGO?

Goed lezen he @janne_man : als je er een kabelabonnement bij neemt. Dat staat los van Yugo.

Als je dit bedoelt met “onder voorwaarden” heb je gelijk 😉

Yugo met een extra kabelabonnement lijkt me allesbehalve een interessante formule...
Je moet naast dat extra abonnement dan ook de digicorder of tv-box nog extra huren (tenzij je er ooit eentje hebt gekocht) of met een kaartje werken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Blijft digicorder nog even werken na overstap op YUGO?

@Steven-E de info die jij geeft is de juiste. 😉 Bij overstap naar YUGO kan je nog 7 dagen gebruik maken van je digicorder, erna wordt deze gedeactiveerd en is het de bedoeling dat je gebruikt met van het casten om tv te kijken. YUGO combineren met een CI+ module is trouwens wel mogelijk, met een digicorder/digibox/tv-box niet. 

 

@janne_man je kan alleen je huidige digicorder 30 dagen bijhouden als je overstapt van digicorder naar TV-box. Bij YUGO is dit anders, zie de link die @Steven-E deelde hierboven.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blijft digicorder nog even werken na overstap op YUGO?

@Suzy  Ik heb de link bekeken en mogelijk lijd ik op dit ogenblik aan selectieve blindheid, want ik zie daar niet staan dat je de Digicorder binnen de 7 dagen moet ingeleverd worden.

Wat ik begrijp uit de informatie uit die webpagina en andere pagina's en documenten van Telenet:

  • Yugo wordt geactiveerd en de digitale tv-lijn wordt afgesloten (bijna gelijktijdig) (wat met het analoge en compact signaal ?)
  • hierdoor kan er niet meer life gekeken worden met de Digicorder
  • Er is een overlapperiode van 7 dagen waarbij de Telenet tv app kan gebruikt worden (wat met de Yelo app ?)
  • De vergoeding voor niet inlevering van de gehuurde Digicorder is pas verschuldigd indien niet binnengebracht binnen de 30 dagen.
  • Dat tv kijken, buiten de overgangsperiode van 7 dagen, door gebruik te maken van het analoge of digitale kabelsignaal, zwartkijken is. 

Wat interpreteer ik onder desactiviatie van de Digicorder:

  • Ik begrijp hierdoor dat het onsluieringsproces niet meer werkt. 
  • Dat de gemaakte opnames nog altijd kunnen bekeken worden.

Waar dwaal ik? 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Blijft digicorder nog even werken na overstap op YUGO?

@janne_man niemand heeft beweerd dat je de digicorder binnen de 7 dagen moet binnen brengen.

Wanneer juist weet ik niet, maar dit zou goed 31 dagen kunnen zijn.

Maar na 7 dagen al kan je er toch niets meer mee doen, want hij wordt gedeactiveerd. Zie mijn link hierboven (klikken op "Van Wigo naay Yugo") of de screenshot hieronder.  Die 7 dagen zal zo gekozen zijn om de klant in staat te stellen een Chromecast te bestellen of een andere oplossing te voorzien, zonder een aflevering van Blokken te moeten missen 😉 dus kan hij wel nog live kijken voor een weekje.

Wat_als_ik_overstap_naar_YUGO_.jpg


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Blijft digicorder nog even werken na overstap op YUGO?


@janne_man  schreef:

...

  • Yugo wordt geactiveerd en de digitale tv-lijn wordt afgesloten (bijna gelijktijdig) (wat met het analoge en compact signaal ?)
    In de Telenet systemen worden de activatie van YUGO en de stopzetting van je digitale tv gelijktijdig ingevoerd, maar je kan als YUGO klant wel nog 7 dagen gebruik maken van je digitale tv (alle functionaliteiten). Na die 7 dagen wordt je digicorder automatisch gedeactiveerd. 
  • hierdoor kan er niet meer life gekeken worden met de Digicorder
    7 dagen na de activatie van YUGO kan je geen live tv meer kijken. Dan kan je enkel nog de opnames bekijken van het toestel.
  • Er is een overlapperiode van 7 dagen waarbij de Telenet tv app kan gebruikt worden (wat met de Yelo app ?)
    Dit is hetzelfde voor de Yelo Play app. Het hangt gewoon af of je overstapt van een digicorder of van een TV-box op YUGO.
  • De vergoeding voor niet inlevering van de gehuurde Digicorder is pas verschuldigd indien niet binnengebracht binnen de 30 dagen.
    Klopt, je krijgt standaard een brief van Telenet om je digicorder binnen te brengen wanneer deze niet meer nodig is in je pakket.
  • Dat tv kijken, buiten de overgangsperiode van 7 dagen, door gebruik te maken van het analoge of digitale kabelsignaal, zwartkijken is. 
    Het klopt dat je op dat moment niet betaalt voor analoge of digitale tv. Maar voor een TV product van Telenet zonder decoder. Het is wel mogelijk om bovenop je YUGO formule een kabelabonnement te nemen in combinatie met een CI+ module of digicorder, maar dan betaal je hier ook voor bovenop je YUGO formule natuurlijk. 

...

Ik heb hierboven even in het oranje mijn antwoorden geplaatst. 

Hopelijk brengen ze wat verduidelijking. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blijft digicorder nog even werken na overstap op YUGO?

@Steven-E  Ok, minstens dat puntje heb ik dan verkeerd gelezen. Als excuus voer ik aan dat verwarring creëert wordt door gelijkluidende benamingen te gebruiken (Telenet Tv als de digitale variante van kabel tv en Telenet tv als app) en uiteraard ook door niet goed te lezen.

 

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Blijft digicorder nog even werken na overstap op YUGO?

Helemaal geen excuses nodig hoor 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes