Beantwoorden
Priscilla_Nijs
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe weten of er aankopen via Mijn Telenet zijn gedaan?

hallo,
een kennis van mij haar account op facebook is gehackt, ik vrees dat het bij mij mss ook gebeurd is.
bij haar (zij is wel een orange klant) hebben ze dus multimedia aankopen gedaan via haar gsm aanrekening.
kan dit bij Telenet ook? ik kan dit niet zien in 'mijn telenet' dus ik vermoed van niet maar ik wil zeker weten dat ik niet voor verrassingen te staan kom bij mijn volgende factuur?
hoe kan ik dit (laten) nakijken?

 

Titel gewijzigd door @CaroDW  | Vorige titel: multimedia aankopen

0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe weten of er aankopen via Mijn Telenet zijn gedaan?

@Priscilla_Nijs  Zo vlug mogelijk je FB account terug op uw naam zetten. Je hebt vermoedelijk hetzelfde paswoord gebruikt van je Telenet mailbox/account en op die manier hebben ze die multimedia aankopen kunnen doen.

Als de gesmeerde bliksem uw mailbox paswoord opnieuw instellen met een heel sterk paswoord. Zeker wat betreft het mailadres die verbonden is aan uw FB. Dan uw FB terug herinstellen, ze kunnen dit dan niet meer onderscheppen want ze kunnen niet meer in je mailbox. En gebruik een stek paswoord of zels een zin zoiets als (1maalmaarGeen2maal++) Dit voldoet aan de regels van minsten 8 tekens, hoofdletters, kleine letters, leestekens.

Ik heb het een aantal weken geleden ook gedaan voor mijn dochter. Gelukkig had Telenet zelf onregelmatigheden opgemerkt en de mailbox en account al afgesloten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Priscilla_Nijs
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Hoe weten of er aankopen via Mijn Telenet zijn gedaan?

mijn paswoorden waren al zeker niet hetzelfde (oef dus ;-)) en ik heb meteen mijn fb wachtwoord gewijzigd.

ik zie zelf niks als ik inlog bij telenet, maar bij een kennis was het via orange... ik weet dus ook niet of ik echt zelf gehackt ben :-(.

ik vind het allemaal maar vreemd en die onzekerheden zijn rot!
hoe kan ik dit zeker weten? bellen met telenet?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe weten of er aankopen via Mijn Telenet zijn gedaan?

@Priscilla_Nijs 

Je kan nooit voor 100 percent zeker zijn. Hetzelfde in de werkelijke wereld. Je bent 100 % zeker dat niemand in je woning geweest is de laatste keer dat er niemand thuis was. Stel dat er iemand binnengeraakt is met valse sleutels, geen spoor van van inbraak, de inbrekers hebben uw alarmsysteem kunnen neutraliseren. Ze hebben ofwel niet meegenomen ofwel zaken die je nog niet opgemerkt hebt. Toch ben je 100 % zeker dat er niemand geweest is. In de digitale wereld kan juist hetzelfde. Je stelt vast dat alles normaal is. Dus voor jezelf maak je dan maar uit dat je zeker bent. Voel je u onzeker, dan verander je de toegangssleutel (uw wachtwoord) zoals @igvfer reeds gemeld heeft.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe weten of er aankopen via Mijn Telenet zijn gedaan?

@Priscilla_Nijs  Als je FB gehackt is zie je dat meestal direct omdat ze hun eigen ding erop zetten. Het oogt voor de mensen betrouwbaarder als ze een FB account zien die al posts heeft uit het verleden vooral met kinderen enzo. En meestal zitten daar ook al een aantal connecties op enz.

Ze kunnen meestal niet je FB eigen maken als ze ook niet in je mailbox geraken die je opgegeven hebt in je FB want dit hebben ze nodig om wijzigingen te bevestigen.

De boodschap: Hele sterke paswoorden/paszinnen. Gebruik desnoods je dialect bvb "WukdoeiGieNu??11" Daar mogen ze nu eens een generator op zetten om dat te achterhalen.😄



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe weten of er aankopen via Mijn Telenet zijn gedaan?

Multimedia aankopen gedaan via haar gsm aanrekening? Wat houdt dat juist in?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Hoe weten of er aankopen via Mijn Telenet zijn gedaan?

@sb  Bij sommige operatoren kan dat. Zie bijvoorbeeld bij Orange.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe weten of er aankopen via Mijn Telenet zijn gedaan?

@Wheng 

 

Ik doelde op het multimedia gedeelte. Zijn dat films, tv-series, muziekbestanden, ... ? Via iTunes, Netflix etc.?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Hoe weten of er aankopen via Mijn Telenet zijn gedaan?

@sb   Meer weet ik er ook niet van 🙂

 

Orange vermeldt: "Daaronder verstaan we: games, muziek, e-books, films enz."

 

Meer info vind je onder "direct carrier billing"


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe weten of er aankopen via Mijn Telenet zijn gedaan?

@sb  je kan dus eigenlijk betalen via de factuur van Orange als je iets aankoopt. Dus inderdaad een film uit de play store of iets van Netflix of een app of betaal site's waar je lid kan worden. Eigenlijk dus veel wat je via je factuur kan betalen. Je ziet het dan ook aan het einde van je maand op je factuur staan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Hoe weten of er aankopen via Mijn Telenet zijn gedaan?

Dit kan toch bij elke provider, mobiel ben ik bij Proximus en was ook gelinkt om verschillende online betalingen te doen, krijgt dan bij betalingsmiddelen gewoon de keuze om Proximus te selecteren, gaat indd van dingen uit de play store, abonnementen, films,...

Facebook stuurt toch bij de minste argwaan (inlog ander apparaat...) een melding.

Follow the White Rabbit
0 Likes