Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Idee: 1 Telenet TV app

Ik heb het los al even vermeld in een antwoord op een post, maar zet het hier even duidelijk als idee; momenteel zijn er binnen de Telenet Group 3 TV apps; Telenet TV, YUGO & Tadaam. 

 

Mijn voorstel: maak 1 sublieme TV app die met de 3 aparte budgetten & teams perfect kan worden gemaakt (Full HD streaming (4K?), Apple TV app, Smart TV app, ...). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
10 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Idee: 1 Telenet TV app

Had er geen evolutie geweest, dan was er slechts één app (strikt genomen zonder evolutie hadden we nog elektriciteit om al de rest niet te moeten opsommen).

 

Yeloplay  heeft de functie van tv speler (rechtstreeks bekijken van tv uitzendingen), videoplayer (films op aanvraag, uitgesteld kijken), en het bekijken van je eigen opnames op de digicorder. De digicorder ondersteunt geen 4K.

 

Telenettv lijkt dezelfde functies te hebben, maar je eigen opnames komen niet van je digicorder maar staan op een computer van Telenet (om modern chick te doen: de cloud).    De tv-box ondersteunt 4K.

 

In het concept van Yugo heb je noch Digicorder, noch TV-Box. Het kijken is hier hoofdzakelijk via het netwerk van Telenet.

 

Het concept van Tandaam vertoont enige gelijkenis met het concept van Yugo, maar Tandaam werkt niet via  het netwerk van Telenet. Je hebt helemaal geen netwerkverbinding nodig. Tandaam werkt via het gsmnetwerk. 

 

De technische verschillen zijn meer dan voldoende groot om daar andere apps van te maken. Vergeet niet dat  de geheugencapaciteit van de meeste smartphones en tablets ook niet al te groot is. Niet iedereen schaft zich een toestel aan van meer dan 500 euro.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Idee: 1 Telenet TV app

De Telenet Tv, Yugo en Tadaam app delen achterliggend voor het overgrote stuk dezelfde code.

Het is niet zo dat die apart ontwikkeld worden.

 

Het feit dat er 3 verschillende apps zijn is vooral marketing gerelateerd. Een ander grafisch sausje, misschien wat kleine technische verschillen, maar zeker geen aparte development.

 

Yelo Play zal binnen een paar jaar verdwijnen vermoed ik. Er zal alleszins niet veel meer aan ontwikkeld worden.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Idee: 1 Telenet TV app

Het is te hopen dat de Yelo Player zo lang mogelijk blijft bestaan, want ik wil niet overschakelen naar de TV box.

 

Zolang de combinatie digicorder en digibox ondersteund blijf ik deze gebruiken, waarom overschakelen van een goed werkend systeem naar iets wat nog vol bugs zit.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Idee: 1 Telenet TV app


@Steven-E  schreef:

De Telenet Tv, Yugo en Tadaam app delen achterliggend voor het overgrote stuk dezelfde code.

Het is niet zo dat die apart ontwikkeld worden.

 

Het feit dat er 3 verschillende apps zijn is vooral marketing gerelateerd. Een ander grafisch sausje, misschien wat kleine technische verschillen, maar zeker geen aparte development.

 

Yelo Play zal binnen een paar jaar verdwijnen vermoed ik. Er zal alleszins niet veel meer aan ontwikkeld worden.


@Steven-E dit is niet correct. De nieuwe TV-app en Yelo Play draaien beide op totaal andere backend systemen en worden dus wel degelijk apart ontwikkeld. Ook de decoders (TV-box en digibox/digicorder) draaien op andere backend systemen. Deze in dezelfde app gieten zal dus niet mogelijk zijn. En gezien nog lang niet alle klanten een TV-box hebben, zal de digibox/digicorder nog wel een hele tijd bestaan, dus ook de Yelo Play app. 😉

 

YUGO is zoals hierboven benoemd effectief een hele andere propositie, waardoor dit een aparte app zal blijven. En over Tadaam kan ik me niet uitspreken, gezien Telenet support kanalen hier zelf geen service op geven, hebben we ook geen zicht op de backend of ontwikkelingen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Idee: 1 Telenet TV app

Hey @Suzy in mijn eerste zin heb ik toch Yelo Play (bewust) niet mee vermeld 😉

 

Voor Tadaam zal er idd wel een ander team achter zitten. Maar de Yugo en Telenet TV app (en de TV box) spreken dezelfde cloud aan vermoed ik. Enfin, niet zo belangrijk 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Idee: 1 Telenet TV app

@Steven-E nee inderdaad. Ik heb Yelo Play meegenomen in mijn uitleg om het volledige beeld te geven. 

 

YUGO werkt trouwens op dezelfde backend systemen als Yelo Play, als is de app wel volledig apart ontwikkeld en heeft de YUGO op heel wat vlakken andere technische aspecten.  


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Idee: 1 Telenet TV app

Ok dank je @Suzy 
Mijn beweringen/aannames waren misschien iets te kort door te bocht.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Idee: 1 Telenet TV app

@Steven-E geen probleem, daarom zijn we er om elkaar aan te vullen of te corrigeren waar nodig. Samen weten we altijd meer! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Idee: 1 Telenet TV app


@janne_man  schreef:

Had er geen evolutie geweest, dan was er slechts één app (strikt genomen zonder evolutie hadden we nog elektriciteit om al de rest niet te moeten opsommen).

 

Yeloplay  heeft de functie van tv speler (rechtstreeks bekijken van tv uitzendingen), videoplayer (films op aanvraag, uitgesteld kijken), en het bekijken van je eigen opnames op de digicorder. De digicorder ondersteunt geen 4K.

 

Telenettv lijkt dezelfde functies te hebben, maar je eigen opnames komen niet van je digicorder maar staan op een computer van Telenet (om modern chick te doen: de cloud).    De tv-box ondersteunt 4K.

 

In het concept van Yugo heb je noch Digicorder, noch TV-Box. Het kijken is hier hoofdzakelijk via het netwerk van Telenet.

 

Het concept van Tandaam vertoont enige gelijkenis met het concept van Yugo, maar Tandaam werkt niet via  het netwerk van Telenet. Je hebt helemaal geen netwerkverbinding nodig. Tandaam werkt via het gsmnetwerk. 

 

De technische verschillen zijn meer dan voldoende groot om daar andere apps van te maken. Vergeet niet dat  de geheugencapaciteit van de meeste smartphones en tablets ook niet al te groot is. Niet iedereen schaft zich een toestel aan van meer dan 500 euro.


1) Over die evolutie; gaat volledig naast de kwestie. 

2) Yelo Play heb ik daarom ook niet vermeld, ik weet dat dit 2 andere back end systemen zijn. 

3) Dat YUGO & Telenet TV andere concepten zijn, kan ik wel volgen. Echter kan de Telenet TV app (buiten de native Apple TV app) meer dan de YUGO app...(PIP, iPad versie, ...), dit past dan weer niet in het geen-tv-box-concept. 

4) Tadaam werkt inderdaad via het 4G-netwerk. Echter is dit 4G omgezet in wifi...zelfde als de YUGO/Telenet TV app dus.  

5) Het is niet omdat je van 4 aparte apps 1 app maakt, dat deze ook automatisch 4 keer zo groot is.  

 

Ik kan je redenering van de verschillende concepten inderdaad volgen. Echter heb ik gehoord dat YUGO toch niet zo'n groot succes is en dat hiervoor wel een nieuwe app is voor ontwikkeld. 

De hoofdreden dat ik dit voorstel is het aantal verspreide functies; 

  • YUGO & Tadaam hebben een Apple TV app; Yelo Play & Telenet TV niet 
  • Telenet TV heeft PIP: de andere apps niet
  • Telenet TV & Yelo Play hebben een iPad/tablet versie; YUGO niet 

Daarom leek het mij handig 1 app te maken die alle (en misschien zelfs meer) van bovenstaande functies heeft. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Idee: 1 Telenet TV app

Ik zal ook even @CarlAtTelenet taggen 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes