Beantwoorden
Daan19
Freshman Weetjesweter
Berichten: 28
On a roll... Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Limiet aantal downloads Yugo App

Ik woon in een gezin van vijf mensen en we zijn aan het twijfelen om over te stappen van Yelo (internet, tv + 25GB voor vier simkaarten) naar Yugo. Ik snap echter niet waarom je de Yugo app maar op maximum vijf apparaten zou mogen downloaden? Met een Apple TV, vijf iPhones, een iPad,... zou dat voor ons te weinig zijn. Ik snap dat Yugo is gericht op jonge gezinnen, -zeker met de beperkte twee simkaarten- maar waarom niet het aantal downloads simpelweg verhogen voor grote gezinnen?

 

Hiernaast vraag ik me ook af of kijken in browser op een MacBook meetelt in deze vijf apparaten? Of telt dit enkel mee in de drie apparaten waarop tegelijk mag worden gekeken? Misschien kan @Suzy me verder helpen?

 

Alvast bedankt!

Tags (1)
0 Likes
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Limiet aantal downloads Yugo App

@Daan19  het is nu eenmaal vastgesteld dat Telenet vanaf een Wigo 9 GB de tv app / Yelo toelaat met 5 apparaten. Elk apparaat waarmee je kan kijken naar Yelo of Telenet tv wordt geregistreerd als apparaat dat wil zeggen zeggen dat als je de 5 Iphones wil registreren dat er geen ander apparaat er nog bij kan. Dus je zal een keus moeten maken wie wel en wie niet kan registreren en na 90 dagen kan je veranderen voor een ander apparaat. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Limiet aantal downloads Yugo App


@Daan19  schreef:

...

Misschien kan @Suzy me verder helpen?


@Daan19 ik denk dat er heel wat Netweters je met deze vraag gaan kunnen helpen. Gezien er hier best veel leden gebruik maken van Yelo Play en zelfs van YUGO. 😉 Als er nog iets mist, zal ik zeker aanvullen waar nodig. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Limiet aantal downloads Yugo App

Je kan dit ook altijd aan Telenet zelf vragen

 

Hier hebben we de nieuwe Telenet TV Box & nieuwe Telenet TV app en deze kan ook maar op 5 apparaten gedownload worden. Hoe dit met het oudere Yelo Play zit, weet ik niet maar ik dacht dat dit ook 5 geregistreerde apparaten waren? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Daan19
Freshman Weetjesweter
Berichten: 28
On a roll... Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Limiet aantal downloads Yugo App

Nee! Ik heb het nagekeken en bij Yelo kan je ongelimiteerd toestellen registreren: 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/beperkingen-bij-kijken-via-yelo-play-app-yeloplaybe/

 

Het is toch gewoon onbegrijpelijk dat Telenet deze restrictie van vijf toestellen aanhoudt? Waarom kan onbeperkte registratie bij Yelo en niet bij Yugo? Ik begrijp dat Telenet misbruik wil tegen gaan, maar dit is niet de manier. Binnen je thuisnetwerk kan Telenet er toch zeker van zijn dat er geen misbruik wordt gemaakt? Yugo is nu gewoon onmogelijk voor een gezin van vijf mensen, heel erg jammer. We waren klaar om over te stappen, nu is dit voor ons helaas onmogelijk.

 

Is hier echt niets aan te doen? Deze beslissing zal waarschijnlijk moeten gemaakt worden door het management van Telenet, maar kan niemand hier deze vraag doorgeven of kan dit echt niet herbekeken worden door Telenet @Suzy ?

Als we allemaal een digitale toekomst willen, gaan we er met max vijf apparaten niet geraken. 😉

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Limiet aantal downloads Yugo App


@Daan19  schreef:

Binnen je thuisnetwerk kan Telenet er toch zeker van zijn dat er geen misbruik wordt gemaakt?


Als dit technisch zou mogelijk zijn, zou dit inderdaad perfect zijn! 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Daan19
Freshman Weetjesweter
Berichten: 28
On a roll... Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Limiet aantal downloads Yugo App


@m-jan20  schreef:

@Daan19  schreef:

Binnen je thuisnetwerk kan Telenet er toch zeker van zijn dat er geen misbruik wordt gemaakt?


Als dit technisch zou mogelijk zijn, zou dit inderdaad perfect zijn! 


Waarom zou dit technisch niet mogelijk zijn? Als ik het goed heb kan of kon je vroeger sommige opnames zelfs enkel thuis bekijken. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Limiet aantal downloads Yugo App


@Daan19  schreef:

@m-jan20  schreef:

@Daan19  schreef:

Binnen je thuisnetwerk kan Telenet er toch zeker van zijn dat er geen misbruik wordt gemaakt?


Als dit technisch zou mogelijk zijn, zou dit inderdaad perfect zijn! 


Waarom zou dit technisch niet mogelijk zijn? Als ik het goed heb kan of kon je vroeger sommige opnames zelfs enkel thuis bekijken. 


Met Yelo is dat nog altijd zo.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Limiet aantal downloads Yugo App


@Daan19  schreef:

Nee! Ik heb het nagekeken en bij Yelo kan je ongelimiteerd toestellen registreren: 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/beperkingen-bij-kijken-via-yelo-play-app-yeloplaybe/

...


@Daan19 bij Yelo Play is er ook een maximum van 5 toestellen waarop je kan registeren. Het staat zelfs in het artikel dat je zelf hebt gedeeld. Dit is dus gelijk voor alle platformen bij Telenet (Yelo Play / Telenet TV / YUGO). Er is al meermaals feedback doorgegeven dat klanten hier graag een verandering in zien. Of het aantal geregistreerde toestellen effectief zal wijzigen in de toekomst, daar hebben we geen informatie over op dit moment.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Daan19
Freshman Weetjesweter
Berichten: 28
On a roll... Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Limiet aantal downloads Yugo App


@Suzy  schreef:

@Daan19  schreef:

Nee! Ik heb het nagekeken en bij Yelo kan je ongelimiteerd toestellen registreren: 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/beperkingen-bij-kijken-via-yelo-play-app-yeloplaybe/

...


@Daan19 bij Yelo Play is er ook een maximum van 5 toestellen waarop je kan registeren. Het staat zelfs in het artikel dat je zelf hebt gedeeld. Dit is dus gelijk voor alle platformen bij Telenet (Yelo Play / Telenet TV / YUGO).


Oei, nu ben ik in de war 😅. Ik heb het over live tv en opnames bekijken via Yelo, niet over het extra pakket "Play". Dat heb ik ook niet. In het artikel staat toch duidelijk dat je bij Yelo hiervoor geen toestellen moet registreren?

Schermafbeelding 2020-04-23 om 11.46.50.png

 


Er is al meermaals feedback doorgegeven dat klanten hier graag een verandering in zien. Of het aantal geregistreerde toestellen effectief zal wijzigen in de toekomst, daar hebben we geen informatie over op dit moment.

Goed om te lezen dat de community zijn stem laat horen, hopelijk wordt er ook gehoor aan gegeven 😊. Het is misschien een idee om enkel streams op mobiel internet tot vijf apparaten te beperken? Of om zoals bij Wigo (volgens mij dus) live tv en opnames niet te beperken en dit te scheiden van films en series die je oproept.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Limiet aantal downloads Yugo App

@Daan19 daar heb je inderdaad een punt! Voor live tv te kijken moet je op Yelo Play inderdaad niet registeren, dit is anders bij Telenet TV en YUGO. Bedankt alvast om ons je feedback te bezorgen. 👍


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.