Beantwoorden
laserlord
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Maximum aantal geregistreede toestellen bereikt

Beste Telenet (en netweters) wanneer gaan jullie aub iets doen aan die limiet van “max. 5 geregistreerde toestellen” en daarbij die 90 dagen wachten om er eentje te vervangen.

 

Dit is echt niet meer van deze tijd.

 

Een gezin van 4 die elk een tv met chromecast hebben, een smartphone en tablet hebben om deze te bedienen heeft 12 geregistreerde toestellen nodig om hiermee om te kunnen gaan.

 

Stel dat er in de keuken en bureau nog een Google Hub staat worden dat er 14...

 

5 is echt belachelijk en niet houdbaar.

 

In jullie telenet reclamefilmpjes zitten echter de huizen vol met vriendjes en vriendinnetjes, omas en opas die allen vrolijk gebruik maken van jullie diensten, dit klopt niet met wat jullie toelaten.

 

Graag een aanpassing, of heeft iemand een oplossing ?

 

Als smart home installateur maak ik de huizen bij mensen slimmer en hou ik echt wel van jullie mogelijkheden en signaalkwaliteit.  Tot mensen met een aantal toestellen de app willen gaan gebruiken, dan sta ik met schaamrood op de wangen, doe er iets aan aub.

 

Oplossingen meer dan welkom.

 

Groeten, Nicolas

Tags (1)
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Maximum aantal geregistreede toestellen bereikt

@laserlord  dit is een onderwerp wat al meerdere malen besproken is op de Netweters. Het is Telenet die heeft beslist tot max 5 toestellen te laten registreren en ze wijken daar op dit moment niet vanaf. Dus helaas zal er op dit moment geen oplossing gaan komen. Moesten er wijzigingen in komen dan zal Telenet dit communiceren naar zijn klanten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Maximum aantal geregistreede toestellen bereikt

Ik krijg er vandaag ook mee te maken.

Toch is er iets aan veranderd. Al mijn toestellen zijn binnen 17 dagen vervangbaar, allemaal. Dat was vroeger niet, toen waren al die datums verschillend.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Maximum aantal geregistreede toestellen bereikt

Inderdaad een probleem dat zéér veel voorkomt (zeker nu ook Apple TV als een apart toestel wordt gezien), dit maakt de app nutteloos in mijn ogen. Ik gebruik al de alternatieven als VTM GO, VRT NU & de Play Sports app. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Maximum aantal geregistreede toestellen bereikt

ik vindt 5 geregistreede toestellen genoeg  wat krijg je bij de concurrentie het is  ook voor misbruik tegen te gaan nu worden netwerken gedeeld door vrienden  radio 2 heeft bij  de inspecteur over gepraat onderwerp (wifi delen met je buren) nu als aan zee bent of in de binnen stad kan je altijd op free wifi zeer gemakkelijk  natuurlijk als je kinderen hebt en zitten op kot of huren een huis wordt het moeilijk  chromecast  smartphone en tablet ... zit rap aan 5 gebruikers zoals  Nicolas bedoelt kan ik begrijpen  thuis is dat geen probleem je zit op je eigen netwerk en steekt nog access point er bij zeker bij veel mensen is nu alles op wifi sonos  deurbel camera verwarming elektriciteit bellen en nog veel meer als je nu thuis alles  zou op  tellen zal je verschieten alles werkt op wifi zelf de lampen van dat reclame filmpje heb ik nog niets gezien als er bezoek kom geef je de code de volgende keer onthoud het toestel de code

   

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Maximum aantal geregistreede toestellen bereikt


@luc55  schreef:

radio 2 heeft bij  de inspecteur over gepraat onderwerp 


heb je hier toevallig een link/fragment van? lijkt me interessant!


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Maximum aantal geregistreede toestellen bereikt

effe gegoogled op 'de inspecteur netwerk delen' en dan kom je hier.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Maximum aantal geregistreede toestellen bereikt

Hmmm, dit artikel gaat erover om je wifi (privé netwerk) te delen, heeft niet echt veel te maken met meer toestellen toelaten voor de Telenet TV app (hoewel dit het inderdaad makkelijker zou maken om je wifi te delen) (TV app VS privé netwerk). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DennisVO
Ex-Moderator
Berichten: 36
Topicvreter! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

Maximum aantal geregistreede toestellen bereikt

Hey Nicolas,

Deze vraag is inderdaad al meerdere keren gesteld. 

 

De beslissing om een limiet te stellen, is genomen in samenspraak met zenders en productiehuizen. 

 

Dit heeft te maken met de uitzendrechten en hier kunnen we jammer genoeg ook niet zomaar van afwijken. 


Dennis | Ex-Moderator
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

“The time you enjoy wasting, is not wasted time.”

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Maximum aantal geregistreede toestellen bereikt


@DennisVO  schreef:

Hey Nicolas,

Deze vraag is inderdaad al meerdere keren gesteld. 

 

De beslissing om een limiet te stellen, is genomen in samenspraak met zenders en productiehuizen. 

 

Dit heeft te maken met de uitzendrechten en hier kunnen we jammer genoeg ook niet zomaar van afwijken. 


Dat is één facet. Maar die termijn van 90 dagen alvorens een geregistreerd toestel te kunnen vervangen door een ander, dat is toch een ander facet en zou toch wel eens herbekeken kunnen worden. Dat vergroot toch al de soepelheid. Vergeet niet dat als je eens zonder nadenken de cookies wist uw toestel niet meer geregistreerd is. En eigenlijk is zelfs het toestel niet geregistreerd, maar de browser. Met een andere browser hetzelfde toestel gebruiken en ge hebt opnieuw prijs ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Maximum aantal geregistreede toestellen bereikt

2 realistische & mogelijke oplossingen: 

  • Max aantal simultane streams (ipv vast geregistreerde apparaten). 
  • Linken aan IP of 4G netwerk/simkaart (alleen als je internetverbinding deel uitmaakt van je abonnement, kan je streamen). 
    • Dit kan wel problemen geven indien je niet bij Telenet zit voor mobiel netwerk. 

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.