Beantwoorden
Jente2004
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? Pionier Primeur! It's your seventh party!

Ondersteunt de yelo app chromecast?

Kan ik via een chromecast van de yelo app op tablet naar tv gaan om tv te kijken
27 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Ondersteunt de yelo app chromecast?

Neen je kan via chrome niet meer naar yelo kijken , deze browser wordt niet meer ondersteund

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Ondersteunt de yelo app chromecast?

Via  chromecast is dat helaas niet mogelijk (tenzij iemand hiervoor een alternatieve manier weet).

 

Via EZcast is het mogelijk via screen mirroring (mits je toestel miracast ondersteuning heeft). Dit heeft wel invloed op de batterij omdat hetgene wat je kijkt afspeelt op zowel tv als je tablet/phone.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
jod
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Ondersteunt de yelo app chromecast?

Kleine niet onbelangrijke correctie!

Chromecast ondersteund niet langer de oude prut die Telenet tot op heden nog gebruikt !!!!

Klein verschil met grote gevolgen voor 1.000den Telenetters die ook Chromecast gebruiken

 

 

 

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ondersteunt de yelo app chromecast?

euhm telenet op chromecast? waarom zelfs 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ondersteunt de yelo app chromecast?

@jod ben jij degene die elke keer als het over die ondersteuning gaat moet zeggen dat Telenet oude Brol gebruikt?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ondersteunt de yelo app chromecast?

ok misschien niet sorry 🙂

Die 'oude prut' heet NPAPI en is misschien oud maar zeer veel technologieën die vandaag gebruikt worden zijn oud Java, HTML ... maar die worden mettertijd verbeterd daarom blijven ze in gebruik.

NPAPI is een interface(architectuur) voor plugins wat dus helemaal niets met Telenet te maken heeft. Google Chrome wil minder plugins en dus halen ze NPAPI eruit

Telenet gebruikt Microsoft Silverlight wat NPAPI als architectuur heeft. Microsoft Silverlight is een programma waardoor op een veilige manier hoge kwaliteit beeldmateriaal kan bekeken worden.

Ik wil dus maar zeggen Telenet heeft niets fouts gedaan Silverlight is een goed, stabiel en veilig programma. En jammer genoeg stop Chrome dus met NPAPI te ondersteunen

De meeste technologieën die vandaag de dag gebruikt worden zijn misschien in de 20e eeuw uitgevonden maar zijn let de jaren fel verbeterd.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fulcrum
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! It's your fifth party! Pionier Primeur!

Ondersteunt de yelo app chromecast?

Zo goed zelfs dat MS Silverlight niet meer gaat doorontwikkelen.

YeloTV is voor de gebruiker die geen zier geeft om kwaliteit misschien best wel ok.
Maar zelfs HD kanalen zijn in afschuwelijke kwaliteit (probeer maar eens een voetbalmatch te zien in HD via YeloTV, zoek de pixel )

Het feit dat er geen Airplay of Chromecast ondersteuning aanwezig is, daar zal ik zelfs niet over beginnen...

Ook is het "enkel telenet netwerk" verhaal compleet achterhaald.
Zeker in een markt waar Stievie, Netflix, ... een sterke opmars maken.

Al bij al mogen we niet klagen, het is een extra gratis app. Maar toch. 

Sebastienbo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Pionier Primeur!

Ondersteunt de yelo app chromecast?

Ik begrijp ook niet waarom Telenet silverlight bleef gebruik...
Microsoft is al 3 jaar gekregen gestopt met de ontwikkeling en ondersteuning.
Er zijn al vol virussen en exploits die er gebruik van maken.
Bovendien had chrome en firefox al in 2014 verwittigd dat het te gevaarlijk was aan Telenet en dat ze een jaar later gingen stoppen met silverlight te gebruiken.
Sebastienbo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Pionier Primeur!

Ondersteunt de yelo app chromecast?

Principis: ik weet niet hoe jij dit kan verdedigen tenzij je echt niets kent van veiligheid...
Het is zo lek als het maar kan, Microsoft heeft het gewoon opgegeven voor die reden, en jij zit hier een te kondigen dat het niet erg is? ?

Ook vind ik je opmerking over chromecast niet doordacht, je vraagt je af waarvoor dat goed zou zijn? ? Dat is het teken dat je echt geen idee hebt van de huidige evolutie van technologieën.
Ik zou gewoon niet op technologische websites meer aan loggen in jouw plaats want je maakt jezelf belachelijk.

Ter info, als Yelo , chromecast zou ondersteunen dan had je heb geen digicorder nodig overal in je huis..
Stevie, netflix,etc..hebben het allemaal al meer dan één jaar geleden geïmplementeerd, enkel Telenet loopt compleet achter en wil oude een gevaarlijke plug-ins gebruiken...
KL007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Ondersteunt de yelo app chromecast?

Wel zoals bij mij in een lokaal waar WEL een TV staat (met chromecast) maar geen kabelaansluiting is.

Ik wil daar bv TV zien, de voetbal of zo.

Of misschien dat de kids wel een kids kanaal willen zien.

Het idee was dat te streamen naar de chromecast

 

Enige andere oplossing om TV te zien zonder kabel (onmogelijk die naar daar te trekken)?

0 Likes
Olaf
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Ondersteunt de yelo app chromecast?

Hallo,

Ik had hetzelfde probleem.  Via mijn playstation heb ik het kunnen oplossen; de PS herkent namelijk de digicorder.  In die mate zelf dat je - in tegenstelling tot yelo op pc, tablet en/of smartphone - ALLE opgenomen programma's kan bekijken.

Hoe kan je dan live TV kijken ? Simpel.  Je programmeert het programma dat je wil bekijken via de yelo app op opnemen en enkele seconden later verschijnt het in de lijst op de PS(3 in mijn geval)

Prachtig.  Ik heb eveneens geen aansluiting voor kabel of internet in mijn slaapkamer en zo werkt het beter dan voorzien.  Niet aan telenet vertellen dus anders vinden ze er misschien iets op 🙂

Hope it helped

Groetjes,

Olaf

0 Likes
andy1972
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Jij bent af! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Ondersteunt de yelo app chromecast?

yelo tv werkt ook niet op windows 10 de nieuwe brouwser van microsoft edge die word niet meer ondersteund bij microsoft.

 

ik heb Windows 10 mee getest (insider) en geen silverlight in webbrouwser edge van microsoft.

 

ik moet daar speciaal de oude explorer gebruiken. die tijdelijk nog wel in windows 10 zit daar alleen voor heb ik de oude explorer nodig.

 

word tijd voor vernieuwing Smiley Vrolijk

0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Ondersteunt de yelo app chromecast?

Jullie vergelijken yelo play met netflix en stievie.... maar dat is wel een heel kromme vergelijking.

 

Stievie en netflix zijn losse diensten waarvoor internet noodzakelijk is en kan het niet maken om enkel via proximus of telenet toegankelijk te zijn voor hun inkomsten.

 

Yelo play is een gratis toevoeging voor telenet klanten en effectief voorbehouden voor hun via een telenet/wi-free verbinding (wat mij logisch lijkt).

 

Wat betreft silverlight: Ik vermoed dat telenet zelf hier niet helemaal vrij in is om te doen wat ze willen. Ziggo in Nederland heeft hetzelfde probleem en ik denk dat dit ook zo is bij de andere providers die vallen onder liberty global. Gewoon allemaal hetzelfde patform en wachten tot er een nieuwe zal worden uitgerold.

 

Wat betreft chromecast: Je kan wel via de nodige omwegen yelo play bekijken op de chromecast (wat niet helemaal hetzelfde is maarhet werkt wel vergelijkbaar met ezcast). 

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ondersteunt de yelo app chromecast?

Silverlight wordt wel nog geüpdatet?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes