Beantwoorden
Jerry78
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Registratie toestellen telenet tv app.

Ik ben nieuw bij telenet en heb een vraag over de registratie van toestellen bij de Telenet TV app.

Ik heb mijn gsm geregistreerd maar als ik wil casten naar een chromecast moet ik deze ook registreren. Dat wil dus zeggen dat ik voor te streamen naar een chromecast 2 toestellen moet registreren, is dit normaal? Ik heb 3 chromecast toestellen dus dat zou betekenen dat ik dan maar 2 gsm's kan registreren. 

0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Registratie toestellen telenet tv app.

@Jerry78 

Dat is de regel. Het enige dat je kan doen is je ongenoegen melden bij telenet. Doe dat best via soc. media. Iets geschreven blijft langer hangen en aangezien dat een oud zeer is zal dat nog een hele tijd moeten blijven hangen. Het heeft te maken met een wettelijk bepaald maximum. Hoe die chromecast daarbij betrokken is is voor velen een raadsel.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jerry78
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Registratie toestellen telenet tv app.

Thx dat ga ik zeker doen want dat is maar een stomme regel. Je moet dan altijd 2 toestellen registeren voor te streamen en zo ben je vlug aan de 5 toestellen.

0 Likes
Jerry78
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Registratie toestellen telenet tv app.

Hieronder het antwoord van Telenet.

 

Goeieavond, de reden hiervoor is dat eens je cast naar Chromecast je het mobiel toestel nog voor andere zaken kan gebruiken. Via de TV-app kan je dan nog een andere stream bekijken via de gsm zelf, terwijl een ander gecast wordt. 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Registratie toestellen telenet tv app.

Tip: als je via AirPlay wil casten heb je dit niet (dan heb je natuurlijk wel een iPhone/iPad/Mac nodig). Vroeger werkte dit alleen naar Apple TV, tegenwoordig ook naar andere Smart TV's (waaronder Samsung, LG, Sony, ...). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

Registratie toestellen telenet tv app.

Je moet idd de Chromecast mee registreren als een toestel... 

 

Maar het toestel waarmee je cast hoeft niet perse geregistreerd te zijn als je dit enkel gebruikt om te casten!

 

Zo heb ikzelf 5 toestellen geregistreerd waarvan eentje een Chromecast is.. 

Mijn eigen gsm kan ik niet registreren en krijg iedere keer wel de melding natuurlijk maar omdat de lijst vol is lukt dit niet... 

 

Maar als ik zorg dat ik vooraleer ik iets aanduidt mijn app verbind met de Chromecast werkt het wel en kan ik alles rechtsreeks op de geregistreerde Chromecast bekijken 😉

 

In mijn persoonlijke situatie ideaal want ik gebruik de app op mijn tel enkel als ik iets wil kijken op de TV in mijn slaapkamer! 

 

Ik snap dat dit niet voor iedereen een oplossing is maar het kan in vele situatie wel een 'work a round' zijn 😁